Hibrid, ami mindent visz

Egyetemisták építik az InMotion IM01-et

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.07. 09.00

A Nürburgringen harminc éve fennálló körrekordot szeretnék megdönteni holland műszaki egyetemi hallgatók ezzel az extrém hibriddel.

Hat perc tizenegy másodperc: Stefan Bellof még 1983-ban, egy Porsche 956 volánja mögött futotta meg az a felfoghatatlanul gyors kört, amelynél tempósabbat azóta sem tudott itt senki autózni. 

Ezt a harminc éves világcsúcsot szeretné most megdönteni egy holland egyetemistákból álló csapat, mégpedig egy hibrid járművel. Az InMotion IM01 a hírek szerint már 2015 végére elkészülhet, alkotói a Le Mans-i 24 órás kísérleti géposztályában szeretnék rajthoz állítani.
Az eindhoveni diákok a XXI. század immár klasszikusnak mondható receptjét követték: az autó mind a négy kerekét egy-egy villanymotor hajtja, az akkumulátorokat menet közben egy Wankel-generátor tölti. 
Menetdinamikai és műszaki adatok még nem állnak rendelkezésre a projekt ilyen korai szakaszában, de az alkotók bizakodók. Az autó megjelenését látva erre meg is van minden okuk: elképesztő aerodinamikai csomagot kapott a range extenderes hibrid, a Forma-1-es ihletésű diffúzorokban kipufogógáz-kivezetés teremt extra leszorítóerőt, a vezető környezete pedig a vadászrepülőgépek pilótafülkéjére emlékeztet.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.