Ferrarit uzsonnázik, Porschéval öblöget a Kadett

WKT Opel Kadett 685 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.07. 11.00

Mennyire lehet félelmetes egy utolsó generációs Kadett? Ha azt mondod, semennyire, még nem találkoztál a WKT tuningcég munkájával.

Vastag műanyag lökhárító, vastag műanyag oldalsó csík, vastag hátsó szárny: a nyolcvanas évek autóipari dizájnja mai szemmel nézve nem túlságosan kifinomult. Az E Kadettnek ez a példánya azonban ma is ámulatba ejt – pontosabban azóta, hogy az Opel motorok tuningjára szakosodott német WKT műhely belepiszkált a motorterébe. 
Az egykori 1,6-os blokkot kicserélték a második generációs Astra kétliteres motorjára. Az eredetileg 150 lóerős négyhengeres a beavatkozást követően 685 lóerővel virgonckodik. Az autót gyorsulási versenyekre tervezték, ami sok vidám pillanatot okozott már a német drag-közösség tagjainak. Nézd, miért: 
A Ferrari 458 Italia nem ellenfél, a Porsche 911 turbóval egálban vannak, csak a Yamaha R1 tudja lenyomni a pici szürke youngtimert.
Ez önmagában is durva, a WKT azonban úgy építi autóit, hogy azok utcán is tudjanak közlekedni. Az alábbi filmen (amellett, hogy a nyitó képkockákon bemutatják, miből készült a nindzsa-autó) megtekinthetjük, milyen az, amikor 210 km/óránál, ötödikben elforognak a hajtott első kerekek. 
A műhely mérései szerint 100 km/óráról 4,57 mp alatt gyorsul 200-ra az autó, a 100-250 km/óra sprint mindössze 8,24 mp-ig tart. Pedig itt még csak 2,25 barral tolt a turbó, 520 lóerőt adva ki – vajon mekkora töltőnyomás kell a 685-höz?!

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.