A Renault remek vásárt csinált a Daciával, továbbra is a diszkontmárka húzza az eladásokat, sőt: a Dacia sikere ellensúlyozza a Renault visszaszorulását a feltörekvő országokban. A Renault-csoport az első félévben 1,4 millió járművet adott el világszerte, ami csaknem 4,7 százalékkal több, mint tavaly. A Dacia márka értékesítése 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A Renault eladása nemzetközi szinten 9 százalékkal visszaesett az első hat hónapban, 589 ezer járművet értékesített a vállalat. A legnagyobb csökkenés Algériában és Törökországban volt, ahol harmadával, illetve negyedével kevesebb autót adtak el a tavalyihoz képest. Európában azonban bővült a Renault piaca: Portugáliában 68 százalékkal, Nagy-Britanniában 65 százalékkal, Írországban 52 százalékkal, Spanyolországban pedig 35 százalékkal több járművet értékesítettek az első félévben.

A Renault Franciaországban 313 ezer, a tavalyinál 12,5 százalékkal több autót adott el az első hat hónapban, így a francia piac több mint egynegyedét fedi le. A vállalat Európában 3-4 százalékos növekedésre számít a második félévben.

(Forrás: MTI)