A legkisebbeket nem kötjük be az autóban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.06. 10.00

Az ORFK elemzése szerint az autók utasaiként megsérült 0-5 éves gyermekek közül csak minden hetedik volt biztosítva a baleset bekövetkezésekor.

Az ORFK elemzése szerint az autók utasaiként megsérült 0-5 éves gyermekek közül csak minden hetedik volt biztosítva a baleset bekövetkezésekor. A nagyobb gyermekeknél jobb az arány.

Az ORFK az elmúlt három év nyári hónapjaiban bekövetkezett baleseteket vizsgálta. Ebben az időszakban összesen 735 gyermek sérült meg, és kilenc veszítette életét közúti balesetben, miközben gépjármű utasa volt. A balesetet szenvedett gyerekek korcsoportjai között nem voltak jelentős eltérések, annál inkább a védettség arányában.

Hány éves korig, hol, hogyan használható a gyerekülés, illetve a hordozó? A KRESZ betűit értelmezve van némi köd a kérdésben.


Meglepő, hogy éppen a legkisebbek, a 0-5 évesek védettségi aránya volt a legalacsonyabb a megsérült gyerekek között, azoké, akik még csak alig vagy egyáltalán nem képesek önmagukra vigyázni. A 236 kisgyermek közül mindössze 35 volt gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve a baleset bekövetkezésekor, ez mindössze 14,8 százalékos arányt jelent.

A 6-9 éves utasok körében a védettség aránya már magasabb ugyan, de még mindig rendkívül alacsony (31 százalék), míg a legmagasabb érték a 10-14 éveseknél tapasztalható (76,1 százalék).

A tizedik életévüket betöltött gyerekek körében a passzív utasvédelmi eszközök magasabb szintű használati aránya mögött minden bizonnyal az is áll, hogy ők már jobban tisztában vannak a közúti közlekedés veszélyeivel, a passzív biztonsági eszközök (ebben a korban már jellemzően a biztonsági öv) szerepével és fontosságával.

A kisebbekre ugyanennyire kellene vigyázni, mert a baleseti adatok is bizonyítják, téves az a szemlélet, hogy a biztonsági övet, illetve gyermekülést a szülői kar képes pótolni.

Kommentek

  • husky

    Egy régi “szoci” KRESZ könyvben láttam egy ábrát, már akkor is javasolták a mózeskosár keresztirányú elhelyezését a hátsó ülésen és gondos megtámasztását. Már valami lekezdődött, persze ez messze elmarad a mai lehetőségektől, de legalább jó szándékot már suggalták. Jobb esetben akkor már volt öv elöl.

  • apaarpi

    Csak a 100 % lenne elfogadható, viszont az arány megtévesztő, mivel csak a sérülést szenvedettek között ennyi.
    Éppen akik védve voltak, jó eséllyel nem szenvedtek sérülést.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.