A legkisebbeket nem kötjük be az autóban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.06. 10.00

Az ORFK elemzése szerint az autók utasaiként megsérült 0-5 éves gyermekek közül csak minden hetedik volt biztosítva a baleset bekövetkezésekor.

Az ORFK elemzése szerint az autók utasaiként megsérült 0-5 éves gyermekek közül csak minden hetedik volt biztosítva a baleset bekövetkezésekor. A nagyobb gyermekeknél jobb az arány.

Az ORFK az elmúlt három év nyári hónapjaiban bekövetkezett baleseteket vizsgálta. Ebben az időszakban összesen 735 gyermek sérült meg, és kilenc veszítette életét közúti balesetben, miközben gépjármű utasa volt. A balesetet szenvedett gyerekek korcsoportjai között nem voltak jelentős eltérések, annál inkább a védettség arányában.

Hány éves korig, hol, hogyan használható a gyerekülés, illetve a hordozó? A KRESZ betűit értelmezve van némi köd a kérdésben.


Meglepő, hogy éppen a legkisebbek, a 0-5 évesek védettségi aránya volt a legalacsonyabb a megsérült gyerekek között, azoké, akik még csak alig vagy egyáltalán nem képesek önmagukra vigyázni. A 236 kisgyermek közül mindössze 35 volt gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve a baleset bekövetkezésekor, ez mindössze 14,8 százalékos arányt jelent.

A 6-9 éves utasok körében a védettség aránya már magasabb ugyan, de még mindig rendkívül alacsony (31 százalék), míg a legmagasabb érték a 10-14 éveseknél tapasztalható (76,1 százalék).

A tizedik életévüket betöltött gyerekek körében a passzív utasvédelmi eszközök magasabb szintű használati aránya mögött minden bizonnyal az is áll, hogy ők már jobban tisztában vannak a közúti közlekedés veszélyeivel, a passzív biztonsági eszközök (ebben a korban már jellemzően a biztonsági öv) szerepével és fontosságával.

A kisebbekre ugyanennyire kellene vigyázni, mert a baleseti adatok is bizonyítják, téves az a szemlélet, hogy a biztonsági övet, illetve gyermekülést a szülői kar képes pótolni.

Kommentek

  • husky

    Egy régi “szoci” KRESZ könyvben láttam egy ábrát, már akkor is javasolták a mózeskosár keresztirányú elhelyezését a hátsó ülésen és gondos megtámasztását. Már valami lekezdődött, persze ez messze elmarad a mai lehetőségektől, de legalább jó szándékot már suggalták. Jobb esetben akkor már volt öv elöl.

  • apaarpi

    Csak a 100 % lenne elfogadható, viszont az arány megtévesztő, mivel csak a sérülést szenvedettek között ennyi.
    Éppen akik védve voltak, jó eséllyel nem szenvedtek sérülést.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.