Útközben is online?

Mazda MZD Connect

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 06.01

Lehet vezetés közben is online kapcsolatban lenni a világgal anélkül, hogy veszélyben lenne az életünk? A Mazda szerint igen.

Lehet-e vezetés közben is online kapcsolatban lenni a világgal anélkül, hogy veszélyben lenne az életünk, vagy másé? Kaphatunk-e valóban aktuális forgalmi, vagy időjárási adatokat, miközben úti célunk felé autózunk? A Mazda szerint igen. És nemcsak a megfoghatatlan távoli jövőben, hanem akár ma is.

Hardver

A Mazda saját kategóriájának legjobb navigációs berendezését tudhatja magáénak, sőt, állítólag a prémium márkák közül is volt, aki elirigyelte. Már maga a technika is meggyőző, hiszen a tervezők nem fukarkodtak a beviteli módokkal, így az érintőképernyő mellett a középkonzolon helyet foglaló vezérlőtárcsával is lépkedhetünk a menük, beállítások között, vagy éppen fejlett hangvezérléssel is megoldható a bevitel, de a gép mögött dolgozó szoftver is példásan átgondolt és ugyanilyen minőségben megvalósított valami. 
Útközben is online? 1
Nemcsak a képe szép a hétcolos kijelzőnek, hanem a helyét is jól választották meg
Ergonómiailag a legjobb helyre került a nagyméretű, szép rajzú kijelző is, mindössze egyetlen izzadságszagú kifogás érheti, mégpedig az, hogy használaton kívül nem rejthető el a műszerfalba, mindig ott trónol a neki kijelölt helyen. Szolgálati helye aránylag magasan van, közel a szélvédőhöz, így nem kell a vezetőnek hosszú időre levennie szemét az útról, és térdmagasságban keresgélni a monitort. 

Magyar navigáció?

Természetesen, itt nem csak arról van szó, hogy beszél-e magyarul, vagy hogy biztonsággal kiismeri-e magát a szerkezet a hazai utakon. A Mazda navigációs berendezése ugyanis magyar fejlesztésű, egész pontosan az NNG terméke, az iGO. Igaz, álruhában. De tessék csak belegondolni, mekkora dolog ez. 


Itt a Szépvölgyi út alján fejlesztették azt, ami egy japán autógyár termékében a navigációért és még ki tudja hányféle extra szolgáltatásért felel. A hangsúly itt a japánon van, amely a világ navigációs szempontból is legfejlettebbnek tekinthető piaca, – már jóval a GPS-ek megjelenése előtt is használtak mikrofilm és giroszkóp alapú autós navigációs berendezéseket. És most mi gyártunk nekik – akik a becslések szerint egy évtizeddel járnak a világ előtt – navit. Kicsit húzzuk ki magunkat!

Útközben is online? 2
Vezérlőtárcsával, érintőképernyőn keresztül, vagy beszéddel is vezérelhető a Mazda rendszere
Sőt, egyes jobban felszerelt változatokban az apró plexis head up displayen is megmutatható néhány további információ, mint például hogy navigáció közben merre és mikor lesz a következő kanyar, vagy éppen az, hogy melyik sávban kell tovább haladni a cél felé. 
Mindezt úgy, hogy a vezetőnek egy pillanatra sem kell levennie szemét az útról. Bár sokan felesleges, úri huncutságnak tartják, a HUD másik óriási előnye, hogy hosszú távon a szemet is kíméli, hiszen a vetített kép jóval távolabb látszik, mintha a közeli műszerfalra kéne mindig lenézni, illetve a szemnek újrafókuszálni a távoli útról a közeli műszerekre, illetve vissza. 
Útközben is online? 3
Head up display. Megmutatja a pillanatnyi sebességet, illetve a navigáció berendezés utasításait is

Szoftver

A rendszer lelke a magyar NNG által fejlesztett iGO Navigációs rendszer.  A hatékony navigációt több nyelven is elérhető hangvezérlés, és pontos hangfelismerő rendszer és látványos, 3D-s elemekkel gazdagon megtömött grafika támogatja. Emellett az MZD Connect-tel izmosított navigációs rendszer az első a piacon, amely az autóban lévő internet elérésre képes okostelefonhoz csatlakozva extra adatokat is meg tud jeleníteni. Így menet közben a legfrissebb forgalmi adatok alapján lehet navigálni, de az útba eső legolcsóbb benzinkút, illetve a célállomás aktuális időjárása sem lehet titok többé.
Útközben is online? 4
Okostelefonnal összekapcsolva az időjárás mellett az útba eső benzinkutak árszintjét is összehasonlíthatjuk
Annak ellenére, hogy több cég dolgozott a berendezésen – mások tervezték a különféle funkciókat – az egész szerkezet mégis nagyon egyben van. Az átlagember számára észrevehetetlenek a váltások, a teljes rendszer azonos logika mentén dolgozik, és még a megjelenés, dizájn is teljesen egységes maradt.
Aki nem hiszi, járjon utána, itt egy link, ahol virtuálisan végignyomogathatja a Mazda3-ban lévő multimédiás-navigációs-rendszert. Jó szórakozást!

Kommentek

  • oszkopeter

    Sokféle gyári navigációs és média rendszerrel volt dolgom. Sajnos csak szar és szarabb van a piacon és ez sajnos nem függ a márkától. Valójában az a baj, hogy a legújabb autókba is 3-4 évvel ezelőtti technika kerül, mire egy-egy új technológiát autós felhasználásra és adott modellhez optimalizál a beszállító és átesik a gyári tesztelésen, addigra pont elavul. Aztán ugyanez a rendszer szolgál még 5-6 évig, míg a modellfrissítéskor le nem cserélik, de van hogy tovább is. Ráadásul mindezt aranyáron mérik.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.