Útközben is online?

Mazda MZD Connect

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 06.01

Lehet vezetés közben is online kapcsolatban lenni a világgal anélkül, hogy veszélyben lenne az életünk? A Mazda szerint igen.

Lehet-e vezetés közben is online kapcsolatban lenni a világgal anélkül, hogy veszélyben lenne az életünk, vagy másé? Kaphatunk-e valóban aktuális forgalmi, vagy időjárási adatokat, miközben úti célunk felé autózunk? A Mazda szerint igen. És nemcsak a megfoghatatlan távoli jövőben, hanem akár ma is.

Hardver

A Mazda saját kategóriájának legjobb navigációs berendezését tudhatja magáénak, sőt, állítólag a prémium márkák közül is volt, aki elirigyelte. Már maga a technika is meggyőző, hiszen a tervezők nem fukarkodtak a beviteli módokkal, így az érintőképernyő mellett a középkonzolon helyet foglaló vezérlőtárcsával is lépkedhetünk a menük, beállítások között, vagy éppen fejlett hangvezérléssel is megoldható a bevitel, de a gép mögött dolgozó szoftver is példásan átgondolt és ugyanilyen minőségben megvalósított valami. 
Útközben is online? 1
Nemcsak a képe szép a hétcolos kijelzőnek, hanem a helyét is jól választották meg
Ergonómiailag a legjobb helyre került a nagyméretű, szép rajzú kijelző is, mindössze egyetlen izzadságszagú kifogás érheti, mégpedig az, hogy használaton kívül nem rejthető el a műszerfalba, mindig ott trónol a neki kijelölt helyen. Szolgálati helye aránylag magasan van, közel a szélvédőhöz, így nem kell a vezetőnek hosszú időre levennie szemét az útról, és térdmagasságban keresgélni a monitort. 

Magyar navigáció?

Természetesen, itt nem csak arról van szó, hogy beszél-e magyarul, vagy hogy biztonsággal kiismeri-e magát a szerkezet a hazai utakon. A Mazda navigációs berendezése ugyanis magyar fejlesztésű, egész pontosan az NNG terméke, az iGO. Igaz, álruhában. De tessék csak belegondolni, mekkora dolog ez. 


Itt a Szépvölgyi út alján fejlesztették azt, ami egy japán autógyár termékében a navigációért és még ki tudja hányféle extra szolgáltatásért felel. A hangsúly itt a japánon van, amely a világ navigációs szempontból is legfejlettebbnek tekinthető piaca, – már jóval a GPS-ek megjelenése előtt is használtak mikrofilm és giroszkóp alapú autós navigációs berendezéseket. És most mi gyártunk nekik – akik a becslések szerint egy évtizeddel járnak a világ előtt – navit. Kicsit húzzuk ki magunkat!

Útközben is online? 2
Vezérlőtárcsával, érintőképernyőn keresztül, vagy beszéddel is vezérelhető a Mazda rendszere
Sőt, egyes jobban felszerelt változatokban az apró plexis head up displayen is megmutatható néhány további információ, mint például hogy navigáció közben merre és mikor lesz a következő kanyar, vagy éppen az, hogy melyik sávban kell tovább haladni a cél felé. 
Mindezt úgy, hogy a vezetőnek egy pillanatra sem kell levennie szemét az útról. Bár sokan felesleges, úri huncutságnak tartják, a HUD másik óriási előnye, hogy hosszú távon a szemet is kíméli, hiszen a vetített kép jóval távolabb látszik, mintha a közeli műszerfalra kéne mindig lenézni, illetve a szemnek újrafókuszálni a távoli útról a közeli műszerekre, illetve vissza. 
Útközben is online? 3
Head up display. Megmutatja a pillanatnyi sebességet, illetve a navigáció berendezés utasításait is

Szoftver

A rendszer lelke a magyar NNG által fejlesztett iGO Navigációs rendszer.  A hatékony navigációt több nyelven is elérhető hangvezérlés, és pontos hangfelismerő rendszer és látványos, 3D-s elemekkel gazdagon megtömött grafika támogatja. Emellett az MZD Connect-tel izmosított navigációs rendszer az első a piacon, amely az autóban lévő internet elérésre képes okostelefonhoz csatlakozva extra adatokat is meg tud jeleníteni. Így menet közben a legfrissebb forgalmi adatok alapján lehet navigálni, de az útba eső legolcsóbb benzinkút, illetve a célállomás aktuális időjárása sem lehet titok többé.
Útközben is online? 4
Okostelefonnal összekapcsolva az időjárás mellett az útba eső benzinkutak árszintjét is összehasonlíthatjuk
Annak ellenére, hogy több cég dolgozott a berendezésen – mások tervezték a különféle funkciókat – az egész szerkezet mégis nagyon egyben van. Az átlagember számára észrevehetetlenek a váltások, a teljes rendszer azonos logika mentén dolgozik, és még a megjelenés, dizájn is teljesen egységes maradt.
Aki nem hiszi, járjon utána, itt egy link, ahol virtuálisan végignyomogathatja a Mazda3-ban lévő multimédiás-navigációs-rendszert. Jó szórakozást!

Kommentek

  • oszkopeter

    Sokféle gyári navigációs és média rendszerrel volt dolgom. Sajnos csak szar és szarabb van a piacon és ez sajnos nem függ a márkától. Valójában az a baj, hogy a legújabb autókba is 3-4 évvel ezelőtti technika kerül, mire egy-egy új technológiát autós felhasználásra és adott modellhez optimalizál a beszállító és átesik a gyári tesztelésen, addigra pont elavul. Aztán ugyanez a rendszer szolgál még 5-6 évig, míg a modellfrissítéskor le nem cserélik, de van hogy tovább is. Ráadásul mindezt aranyáron mérik.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.