Újabb képek az új Škoda Fabiáról

Még idén forgalomba kerülhet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 08.00

Ahogy közeledünk az októberi világpremierhez, úgy bukkannak fel újabb fotók a Fabia prototípusairól. Most az Alpokban tesztelt a cseh kisautó.

Egyre kevesebb álca borítja a Škoda újdonságát, a bemutatóra készülő Fabiát. Noha a hátsó lámpatest pontos sziluettjét még mindig fólia (méghozzá ötletes módon piros fólia) takarja el, a most lencsevégre kapott, fekete színű autón ez kevésbé téveszti meg a szemet, mint a májusban lefotózott, világos kocsiknál: a C-oszlop síkjában elvágott zárófény átkúszik a csomagtérfedélre, felső íve a Rapidra emlékeztet.

Ez nem véletlen, az új Fabia vélhetően a Rapiddal azonos technikára épül majd, így pedig elődjéhez képes sokat növekszik, ahogy a képeken is látszik. A jelenlegi Fabia tengelytávolsága 2450 mm, míg a Rapidé 2600 mm, ha az új Fabia átveszi a padlólemezt, akkor abban a modellben is kiemelkedően nagy hátsó lábtér lesz. Ez illene is a Škoda imázsba, hiszen az Octavia és Superb is ilyen jellemzőkkel bír.

Vadonatúj részlet ellenben a korábban feketére maszkolt hátsó háromszög-ablak: egyértelműen felfelé kunkorodik itt az oldalablak egyenes alapvonala, megmaradt viszont az ablak folytatásában kialakított törés a C-oszlopban; itt minden bizonnyal vak üvegfelületet találunk majd, amely hosszabbnak, kecsesebbnek mutatja majd a zömök kis autót. 
Továbbra is domborodó fóliasáv takarja viszont a kilincsek vonalát, így nem lehet megállapítani, pontosan hol húzódik a Fabia övvonala, csak annyi biztos, hogy nem egyenesen fut le, hanem középen kissé magasabbra kúszik fel. Ez a megközelítés a Rapidról és az Octaviáról ismerős; ha ezeket a modelleket vesszük alapul, a lemez a kilincsek fölött, a lámpatestek sarkainak meghosszabbításában törik meg. 
A maszkolás egészen keskenynek mutatja a fényszórókat, ám valójában testesebbek lesznek az itt hagyott résnél. A fóliacsíkok elhelyezése arra enged következtetni, hogy magasabbra húzódnak majd fel, mint a nagy testvéreknél. Az első lökhárítóról lekerült a takarás, szokatlan formájú, keskeny burkolat fedi a ködlámpát, az első légterelő idomok a keréktől kiindulva épülnek fel. 
A Fabia nem az Octavia által is használt MQB padlólemezre épül. Kombi egészen biztosan készül belőle, a szedánon még gondolkodik a gyár, RS sportverzió viszont nem lesz.

Az alapmotor a Fabia esetében a háromhengeres, 1,2 literes szívó benzinmotor (75 LE) lehet, amely mellet 1,2-es (86 és 105 LE) és 1,4-es turbós (122 LE) benzinesek kerülhetnek a kocsiba. Dízel oldalon az 1,6-os szerepelhet 90 és 105 lóerő teljesítménnyel.

Kommentek

  • Norbi50

    Azt a szívó benzinmotort, mint belépő motort olyan nehéz lett volna elfelejteni és turbóst betenni helyette?

  • Kempelen

    Jó az, így marad valami a turbófóboknak is.

  • GeOnation

    Eléggé beválhattak azok a 3 hengeres motorok, ha még most is azokat nyomatják. A formája egyébként nem rossz.

  • v_johny

    Egy az egyben a Stilo jut róla eszembe…

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.