Újabb képek az új Škoda Fabiáról

Még idén forgalomba kerülhet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 08.00

Ahogy közeledünk az októberi világpremierhez, úgy bukkannak fel újabb fotók a Fabia prototípusairól. Most az Alpokban tesztelt a cseh kisautó.

Egyre kevesebb álca borítja a Škoda újdonságát, a bemutatóra készülő Fabiát. Noha a hátsó lámpatest pontos sziluettjét még mindig fólia (méghozzá ötletes módon piros fólia) takarja el, a most lencsevégre kapott, fekete színű autón ez kevésbé téveszti meg a szemet, mint a májusban lefotózott, világos kocsiknál: a C-oszlop síkjában elvágott zárófény átkúszik a csomagtérfedélre, felső íve a Rapidra emlékeztet.

Ez nem véletlen, az új Fabia vélhetően a Rapiddal azonos technikára épül majd, így pedig elődjéhez képes sokat növekszik, ahogy a képeken is látszik. A jelenlegi Fabia tengelytávolsága 2450 mm, míg a Rapidé 2600 mm, ha az új Fabia átveszi a padlólemezt, akkor abban a modellben is kiemelkedően nagy hátsó lábtér lesz. Ez illene is a Škoda imázsba, hiszen az Octavia és Superb is ilyen jellemzőkkel bír.

Vadonatúj részlet ellenben a korábban feketére maszkolt hátsó háromszög-ablak: egyértelműen felfelé kunkorodik itt az oldalablak egyenes alapvonala, megmaradt viszont az ablak folytatásában kialakított törés a C-oszlopban; itt minden bizonnyal vak üvegfelületet találunk majd, amely hosszabbnak, kecsesebbnek mutatja majd a zömök kis autót. 
Továbbra is domborodó fóliasáv takarja viszont a kilincsek vonalát, így nem lehet megállapítani, pontosan hol húzódik a Fabia övvonala, csak annyi biztos, hogy nem egyenesen fut le, hanem középen kissé magasabbra kúszik fel. Ez a megközelítés a Rapidról és az Octaviáról ismerős; ha ezeket a modelleket vesszük alapul, a lemez a kilincsek fölött, a lámpatestek sarkainak meghosszabbításában törik meg. 
A maszkolás egészen keskenynek mutatja a fényszórókat, ám valójában testesebbek lesznek az itt hagyott résnél. A fóliacsíkok elhelyezése arra enged következtetni, hogy magasabbra húzódnak majd fel, mint a nagy testvéreknél. Az első lökhárítóról lekerült a takarás, szokatlan formájú, keskeny burkolat fedi a ködlámpát, az első légterelő idomok a keréktől kiindulva épülnek fel. 
A Fabia nem az Octavia által is használt MQB padlólemezre épül. Kombi egészen biztosan készül belőle, a szedánon még gondolkodik a gyár, RS sportverzió viszont nem lesz.

Az alapmotor a Fabia esetében a háromhengeres, 1,2 literes szívó benzinmotor (75 LE) lehet, amely mellet 1,2-es (86 és 105 LE) és 1,4-es turbós (122 LE) benzinesek kerülhetnek a kocsiba. Dízel oldalon az 1,6-os szerepelhet 90 és 105 lóerő teljesítménnyel.

Kommentek

  • Norbi50

    Azt a szívó benzinmotort, mint belépő motort olyan nehéz lett volna elfelejteni és turbóst betenni helyette?

  • Kempelen

    Jó az, így marad valami a turbófóboknak is.

  • GeOnation

    Eléggé beválhattak azok a 3 hengeres motorok, ha még most is azokat nyomatják. A formája egyébként nem rossz.

  • v_johny

    Egy az egyben a Stilo jut róla eszembe…

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.