Egyre kevesebb álca borítja a Škoda újdonságát, a bemutatóra készülő Fabiát. Noha a hátsó lámpatest pontos sziluettjét még mindig fólia (méghozzá ötletes módon piros fólia) takarja el, a most lencsevégre kapott, fekete színű autón ez kevésbé téveszti meg a szemet, mint a májusban lefotózott, világos kocsiknál: a C-oszlop síkjában elvágott zárófény átkúszik a csomagtérfedélre, felső íve a Rapidra emlékeztet.

Ez nem véletlen, az új Fabia vélhetően a Rapiddal azonos technikára épül majd, így pedig elődjéhez képes sokat növekszik, ahogy a képeken is látszik. A jelenlegi Fabia tengelytávolsága 2450 mm, míg a Rapidé 2600 mm, ha az új Fabia átveszi a padlólemezt, akkor abban a modellben is kiemelkedően nagy hátsó lábtér lesz. Ez illene is a Škoda imázsba, hiszen az Octavia és Superb is ilyen jellemzőkkel bír.

Vadonatúj részlet ellenben a korábban feketére maszkolt hátsó háromszög-ablak: egyértelműen felfelé kunkorodik itt az oldalablak egyenes alapvonala, megmaradt viszont az ablak folytatásában kialakított törés a C-oszlopban; itt minden bizonnyal vak üvegfelületet találunk majd, amely hosszabbnak, kecsesebbnek mutatja majd a zömök kis autót. 

Továbbra is domborodó fóliasáv takarja viszont a kilincsek vonalát, így nem lehet megállapítani, pontosan hol húzódik a Fabia övvonala, csak annyi biztos, hogy nem egyenesen fut le, hanem középen kissé magasabbra kúszik fel. Ez a megközelítés a Rapidról és az Octaviáról ismerős; ha ezeket a modelleket vesszük alapul, a lemez a kilincsek fölött, a lámpatestek sarkainak meghosszabbításában törik meg. 
A maszkolás egészen keskenynek mutatja a fényszórókat, ám valójában testesebbek lesznek az itt hagyott résnél. A fóliacsíkok elhelyezése arra enged következtetni, hogy magasabbra húzódnak majd fel, mint a nagy testvéreknél. Az első lökhárítóról lekerült a takarás, szokatlan formájú, keskeny burkolat fedi a ködlámpát, az első légterelő idomok a keréktől kiindulva épülnek fel. 
A Fabia nem az Octavia által is használt MQB padlólemezre épül. Kombi egészen biztosan készül belőle, a szedánon még gondolkodik a gyár, RS sportverzió viszont nem lesz.

Az alapmotor a Fabia esetében a háromhengeres, 1,2 literes szívó benzinmotor (75 LE) lehet, amely mellet 1,2-es (86 és 105 LE) és 1,4-es turbós (122 LE) benzinesek kerülhetnek a kocsiba. Dízel oldalon az 1,6-os szerepelhet 90 és 105 lóerő teljesítménnyel.