Újabb képek az új Škoda Fabiáról

Még idén forgalomba kerülhet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 08.00

Ahogy közeledünk az októberi világpremierhez, úgy bukkannak fel újabb fotók a Fabia prototípusairól. Most az Alpokban tesztelt a cseh kisautó.

Egyre kevesebb álca borítja a Škoda újdonságát, a bemutatóra készülő Fabiát. Noha a hátsó lámpatest pontos sziluettjét még mindig fólia (méghozzá ötletes módon piros fólia) takarja el, a most lencsevégre kapott, fekete színű autón ez kevésbé téveszti meg a szemet, mint a májusban lefotózott, világos kocsiknál: a C-oszlop síkjában elvágott zárófény átkúszik a csomagtérfedélre, felső íve a Rapidra emlékeztet.

Ez nem véletlen, az új Fabia vélhetően a Rapiddal azonos technikára épül majd, így pedig elődjéhez képes sokat növekszik, ahogy a képeken is látszik. A jelenlegi Fabia tengelytávolsága 2450 mm, míg a Rapidé 2600 mm, ha az új Fabia átveszi a padlólemezt, akkor abban a modellben is kiemelkedően nagy hátsó lábtér lesz. Ez illene is a Škoda imázsba, hiszen az Octavia és Superb is ilyen jellemzőkkel bír.

Vadonatúj részlet ellenben a korábban feketére maszkolt hátsó háromszög-ablak: egyértelműen felfelé kunkorodik itt az oldalablak egyenes alapvonala, megmaradt viszont az ablak folytatásában kialakított törés a C-oszlopban; itt minden bizonnyal vak üvegfelületet találunk majd, amely hosszabbnak, kecsesebbnek mutatja majd a zömök kis autót. 
Továbbra is domborodó fóliasáv takarja viszont a kilincsek vonalát, így nem lehet megállapítani, pontosan hol húzódik a Fabia övvonala, csak annyi biztos, hogy nem egyenesen fut le, hanem középen kissé magasabbra kúszik fel. Ez a megközelítés a Rapidról és az Octaviáról ismerős; ha ezeket a modelleket vesszük alapul, a lemez a kilincsek fölött, a lámpatestek sarkainak meghosszabbításában törik meg. 
A maszkolás egészen keskenynek mutatja a fényszórókat, ám valójában testesebbek lesznek az itt hagyott résnél. A fóliacsíkok elhelyezése arra enged következtetni, hogy magasabbra húzódnak majd fel, mint a nagy testvéreknél. Az első lökhárítóról lekerült a takarás, szokatlan formájú, keskeny burkolat fedi a ködlámpát, az első légterelő idomok a keréktől kiindulva épülnek fel. 
A Fabia nem az Octavia által is használt MQB padlólemezre épül. Kombi egészen biztosan készül belőle, a szedánon még gondolkodik a gyár, RS sportverzió viszont nem lesz.

Az alapmotor a Fabia esetében a háromhengeres, 1,2 literes szívó benzinmotor (75 LE) lehet, amely mellet 1,2-es (86 és 105 LE) és 1,4-es turbós (122 LE) benzinesek kerülhetnek a kocsiba. Dízel oldalon az 1,6-os szerepelhet 90 és 105 lóerő teljesítménnyel.

Kommentek

  • Norbi50

    Azt a szívó benzinmotort, mint belépő motort olyan nehéz lett volna elfelejteni és turbóst betenni helyette?

  • Kempelen

    Jó az, így marad valami a turbófóboknak is.

  • GeOnation

    Eléggé beválhattak azok a 3 hengeres motorok, ha még most is azokat nyomatják. A formája egyébként nem rossz.

  • v_johny

    Egy az egyben a Stilo jut róla eszembe…

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.