Őfelsége VIII. Passat

Előzetes a világpremierről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 09.30

Takarékosabb motorokkal, csökkentett tömeggel és ultramodern vezetőtámogató és szórakoztató technológiákkal lépett színre a VW legnagyobb számban értékesített modellje.

Tavaly 1,1 millió példányban talált gazdára világszerte az 1973 óta hét generációt megért Passat, a Volkswagen racionális zászlóshajója. Az új, nyolcadik generációs típus elődeihez hasonlóan szedán és kombi kivitelben kerül piacra, az eddigieknél dinamikusabb kiállással, ami nem kis részben a megnövelt tengelytávnak, a csökkentett magasságnak és a nagyobb méretű kerekeknek köszönhető. A négyajtós kupé a jelenleg futó modell felújításánál elvesztette a Passat nevet, szimplán CC lett. Arról még nem tudni, de igen valószínű lesz olyan variáns is, de ezúttal már a kezdetektől a Passat név nélkül, persze továbbra is a Passat technikájával.

A modell a kényelmi, biztonsági és vezetőtámogató rendszerek terén igazán kitesz magáért: az Audi TT-n debütált Active Info teljesen digitális műszerfaltól a head-up kijelzőn át a hátsó táblaszámítógépes szórakoztató rendszerig, a gázolásgátló vészfékrendszertől kezdve három világújdonságig (vészhelyzet esetén automatikusan megáll az autó, a tolatósegéd az utánfutóval manőverezést is támogatja, illetve dugóban önmagától araszol és manőverezik az autó.)
Az új Volkswagen Passat nem kevesebb mint tíz különböző dízel- és benzinmotorral lép piacra, mind közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltős. Ezek teljesítménye 120 lóerőtől 280 lóerőig terjed, kivétel nélkül start-stop rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel szerelték fel őket, mindegyik teljesíti az Euro 6-os emissziós normát, károsanyag-kibocsátásuk pedig akár 20 százalékkal csekélyebb, mint az előző generáció motorjaié. 
A Passat nagy újdonsága a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kivitel, amelyben egy 156 lóerős benzinmotor és egy 115 lóerős villanymotor dolgozik tandemben; a konszern eddigi legerősebb, 211 LE rendszerteljesítményű konnektoros hibridje egyetlen feltöltéssel 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben. 
Az új Passat és Passat Variant előértékesítése július 10-én veszi kezdetét Európa-szerte. 
Kollégánk jelenleg is az új Passat titkait firtatja a nemzetközi premieren, hamarosan beszámolunk első kézből származó benyomásairól, addig is álljon itt néhány fénykép és videó a Volkswagen új családfőjéről.

Kommentek

  • toce

    Kéne.

  • Kempelen

    Akkor fogjuk ki a szelet:

    Önmanőverezés: húúúúúúúúúúúúú már elveszik az embertől a vezetés örömét is, gondolkodiiiiiiiiiiiiiik a zautó helyettem nemá’

    Tolatósegéd: nehogymáááááááááááán megmondják, hogy én hogy tolatoooooooooooook

    Állóra fékezés: mimááááááááááhogy majd én megmondom mekkorát akarok fékezni

    Turbó motorok: egyik se megy el százezeriiiiiiiiiiiiiig, az összes fotelhuszár megmondtaaaaaaaaaaaaaaa

    Nekem meg csak simán kéne. A többiek járjanak nyugodtan F Astrával, ahogy én most teszem. :-DDD

  • Norbi50

    Végtelenül letisztult forma. Épp az Insignia/Mazda6 ellentéte.

  • péloday

    Tökéletes arányokkal felvértezett szép autó !

  • Tede

    Kempelen. maradj az I suzukinal. abban nincs semmi, es megy. egyebkent nem kell mindent hasznalni benne, ha nem AKKAROD nem csinal helyetted semmit. ez meg belefer, de az onjaro kocsikat en se varom. most se tudnak vezetni az emberek, megha elszoknak tole akkor meg aztan lesz nagy baj .(

  • honfoglalo56

    Tede:
    Kempelen pont arra akart rávilágítani hogy mikkel jönnek majd a kommenthuszárok. egyébként meg sztem rohadt hasznos funkciók is vannak ezek közt. a városi dugóban való araszolás a legunalmasabb a világon, nem hiszem hogy ez valakinek is a vezetési élmény kategóriába tartozik. a beállás segéd az tényleg hülyeség, meg a valóságban kicsit lassú is, de a vonóhorgos cucc nekem pl egyszerűbbé tenné a dolgot.

  • Suzuki king 1.3

    minek ősz kerék hajtás, 240 lóerőtm eg se lehet majd kapartatni fogadjunk :(
    Megmondják haverok te figyeljmár 240 lóerő na veddm ár be keresztbe a kanyart vagy indulj már el csikorgó kerekekkel azt persze nem tudja…minden tud csak azt nem ami a parasztnak kéne.
    erről ennyit.

  • Kempelen

    Tede! Cuki vagy. Csak vagy nem olvasod, vagy nem érted, amire válaszolsz pimpili. :-DDD

  • Kempelen

    Ősz kerék hajtás tényleg nem kell Suzuki king! A tavasz kerék hajtás sokkal, de sokkal jobb! A nyár kerék hajtás kicsit neccesebb, de még az is jobb, mint a tél kerék hajtás.

  • PROVOCATOR

    Hát elég uncsi. Nem dobja fel a vérem nyomását. A Mazda 6, az viszont már döfi.

  • MetroGoldwinMayer

    Ha jól látom ez facelift.

  • zoldfulu2000

    Hát, a külső lényegesen szebb lett, egy kifejezetten korrekt darab. A belső csak az elődhöz képest jobb, ez nem nagy dolog.

    A VW szerencséje hogy az ellenfelek is bealudtak, ez az egész európai családi középkat kezd behalni. Most elég a sánták között futóbajnoknak lenni. Talán a Mazda 6 az egyetlen komolyabb új játékos, kérdés hogy kell-e még ilyen autó, hogy ennyire hanyagolják a gyártók ezt a szegmenset?

  • MetroGoldwinMayer

    zold2000

    Hát hanyagolni nem hanyagolják, de az európai piac már nem bővül + egy válság után vagyunk – lassan meg kell szoknunk hogy nem nekünk fejlesztik az autókat (magyarként nem lesz nehéz..:)

    Kevés konszernnek maradt pénze fejleszteni: A VWnek pont igen, az Octaviát is méretben feltolták a D szegmensbe, a Passat mindig is fogyott. A Ford viszont már évek óta halogatja az új Mondeót, az Insigniát is le kéne cserélni meg az Astrát és a Corsát is, de csak faceliftekre futja, szarul áll az Opel. A franciákról, olaszokról nem is beszélve. A prémium középkategórián még lehet keresni, az még megy.

    A japánok meg európában akármivel jöhetnek, 2-3 motorvariációval + a protekciós eu-i céges flottabeszerzésekkel + EU vámmal itt örök másodhegedüsök maradnak. Ráadásul már a Hujundáj+Kia is rendes autókat gyárt, ez is a japóknak fáj a legjobban.

    Európában a kompakt kategória mindig is több vevőt vitt mint ez, sőt még a szuperminik is előzik a D szegmenst. De most komolyan, ki nem fér be egy mai felpumpált 1,5 tonnás ‘kompakt’ kocsiba? Aki leszarja az árát, tehát a németek. Sehol máshol nincs annyi középkategóriás limó/kombi mint ott.

  • Gianniz

    “MetroGoldwinMayer – 2014.07.04 20:52

    Ha jól látom ez facelift.”

    Nagyon rosszul látod. Sürgősen ajánlom egy szemész felkeresését. Eygébként meg komplett új platformra épülő teljesen új fejlesztés.

  • MetroGoldwinMayer

    Gianniz

    Lehet, ideje lenne. A mostani Passat még a 2004es, azóta már 2 facelift volt rajta.

    A most kifutó mindenesetre profilból és hátulról pont ilyen mint ez, lehet hogy ez szándékos.

  • Kempelen

    MGM! A mostani Octavia is az 1963-as modell erős faceliftje. Úgy a hatodik.

  • Keeep

    Teljesen uj auto ! És persze megint a kategória legjobbja…nem is lehet más !

  • zoldfulu2000

    metro: miért ne bővülne, 5-10% körül mozog, igaz még elmarad a régi szép időktől, de így is stabilan a világ 3. nagy piaca, legfeljebb nehezebb érvényesülni rajta.

    A toyónak az fájhat inkább hogy a Hyondai egyedól is lelépi, a Kiával együtt meg pláne. De ha jobb autókat gyártanak akkor miért ne?

    A Mondeo lassan túlkoros, a Passat viszont egy erősebb facelift volt, (lásd itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat), ehhez már tényleg illene egy új platform, gondolom erre való most az MQB… Pont a Golf platform miatt ezt kisebbnek is igérik amivel semmi baj. A Mondeo pl messze túl nagy volt egy átlagcsaládnak.

    Európűban piaconként változnak az igények, de úgy tűnik a legnagyobb kereslet a prémiumodellekre van. A nagy európai piacokon a top 10ben ezek tobzódnak, szupermini pl a németeknél alig kellenek. E klasséből több fogy…

    Amúgy elég sok uniós tagországban erősek a prémiummárkák http://raycee1234.blogspot.be/2014/01/uk-sales-by-brand-2013.html

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.