Megújul a Fiat Punto, nem lesz szebb

Cyrano, Pinocchio, Punto

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 18.45

Elképesztően orrnehéz optikát rajzoltak az olaszok kisautójának. A ráncfelvarrás az utolsó beavatkozás lesz a Punto életében, 2016-ban utód nélkül távozik

Krómkeretes ködfényszórók, hátrafolyó reflektorok, krómmal tagolt hűtőmaszk: a megújuló Fiat Punto úgy néz ki, mintha alkotói emlékezetből próbáltak volna meg lerajzolni egy félresikerült Kia faceliftet. Az is lehet persze, hogy túlságosan szigorúak vagyunk, hiszen a legutóbbi modellfrissítést sem dicsértük, és mégis szépen hozzáidomult az ízlésünk. 

Hátul a módosított féklámpákon kívül nem igazán látunk változást ezeken a Fiat Moto Club által elcsípett és közzétett képeken. Az utastér sem módosul érdemben, a középkonzol zongoralakk fényezése továbbra is visszafogott. 
A motorok kínálata alighanem változatlan marad: továbbra is 75 vagy 95 lóerős, 1,3 literes dízellel, és ugyanilyen erős, 0,9 literes kéthengeres, benzines turbómotorral lesz megvásárolható a típus. A 105 lóerős 1.4 MultiAir és a 135 lóerős 1.4 Turbo szintén marad, de nem volna meglepő, ha a két olcsó motort, a 69 lovas 1,2-est és a 77 lovas 1,4-est nyugdíjaznák. 
Nem lesz hosszú életű a ráncfelvarrott modell: csaknem tizenkét év szolgálat után, 2016-ban végleg távozik a kínálatból. Helyébe 500 Plus néven lép utódja – mivel persze az 500L eleve a Punto alapjaira épül, ez önmagában nem jelent radikális változást, de a Fiat új termékfilozófiájába nem igazán illik bele semmi, aminek nem 500-al kezdődik a neve.

Kommentek

  • krycek07

    Tisztelt Szerkesztő,

    Örülök, hogy pár képről meg tudja állapítani, hogy ronda lesz az autó. Nem semmi…
    Ez a Punto Indiában kerül piacra és nagyon nagy valószínűséggel nem jön az Európaira. (Jobb kormány a véletlen műve lenne?!)
    A 4 éves tervek szerint ott 2017-ig lesz forgalomban és kint a Punto vonalat viszik tovább.

    Az Európai piacon azért van más is mint az 500-as… A Panda család nem létezik? A következő pár évbe várható más 500-astól eltérő FIAT is. A jelenlegi Puntot nem hiszem, hogy egyik napról a másikra kivezetnék. Európában is 2017-ig még gyártani fogják.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.