Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól!

Akiknél hagyomány a súlycsökkentés

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 06.01

A Mazda durván egy évtizede ugrott neki úgy igazán a súlycsökkentésnek, az igazi, minden részletre kiterjedő fogyókúra azonban csak a Skyactiv-korszakkal köszöntött be.

Azt, hogy a könnyű autók nagyobb élvezetet nyújtanak, még viszonylag kisebb teljesítményű motorral is, azt nagyjából az első MX-5-ös óta tudja a világ. De miért csak egy sportkocsi tulajdonosai örülhessenek a könnyű, fürge és járgány kínálta élvezeteknek? 
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 1
Egy pillekönnyű MX-5-ösben érti meg igazán az ember, mennyire szörnyen sokat ront az élvezeten a túlsúly

Skyactiv

Új motorok, sebességváltók, karosszéria és futómű. Nagyjából erről szól a Mazda Skyactiv programja, amelynek lényege, hogy az alapoktól mindent, de mindent megvizsgáltak, újragondoltak, ami csak egy autóban megtalálható. Bár minket most a nagy autó újratervezési varázslatból leginkább a drasztikus fogyókúra érdekel.
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 2
A Skyactiv rendszer összetevőit itt még a régi 6-os kasztnija takarja
A Mazda durván egy évtizede feküdhetett neki úgy igazán a tömegcsökkentésnek, azonban az igazi, minden részletre kiterjedő fogyókúra csak a Skyactiv korszakkal köszöntött be a márkánál. A japán gyártó még sosem költött el annyi pénzt fejlesztésre, és sose figyeljen jobban egyetlen, bár sok részletre kiterjedő feladatra, mint a 2008 táján indult Skyactiv fantázianevű programra. Még olyan, a kitartás miatt szimpatikus, de pénz- és erőforrásigényes projekteket is félresöpörtek miatta, mint a maga nemében varázslatos, bár több sebből vérző  Wankel-motor reszelgetés.
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 3
Tiszteletet érdemel, ahogy a hirosimai mérnökök jó ideig szabadidejükben reszelgették a problémás, de remek szórakozást nyújtó Wankel-motort
Az egyre dagadó és az egyre bővülő extralista illetve biztonsági arzenál miatt nehezedő kis autó kategóriában a 2007-ben bemutatott Mazda2-es volt az első, amelynél határozottan sokat sikerült lefaragni a saját tömegből és figyelemre méltó módon ezer kilogramm alatti kisautót tudtak a piacra dobni. Ez akkoriban durván két mázsás előnyt jelentett a konkurencia modelljeihez képest, ami elég komoly különbség, így jóval fürgébb, takarékosabb és élvezetesebb lehetett versenytársainál a Mazda kisautója. 
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 4
Könnyebb lesz a legújabb Mazda2-es is
Sőt, amint kollégánk interjújából kiderül, a hamarosan érkező legújabb Mazda2-esnél a fejlettebb acélfajtáknak köszönhetően a méretnövekedés dacára is sikerült csökkenteni a fém karosszéria lemezvastagságát, ezért az autó könnyebb lesz a jelenlegi modellnél. 

Az elsők

A legelső olyan Mazda modell, amely már minden, korábban, prototípusokban már általunk is kipróbált Skyactiv fejlesztést megkapott, az a 2011 legvégén bemutatott CX-5-ös szabadidő-autó. Remek érzékkel választotta ezt a modellt a márka, hiszen a többé kevésbé elődnek tekinthető CX-7-est alaposan át kellett gondolni. (A CX-7 után a Mazda rájött, hogy bár igen csinos a lapos szélvédőjű, sportos szabadidő-autó, de a vásárlóknak mégis más elképzelésük van arról, hogyan is kell kinéznie egy SUV-nak. Ezek után megcsinálták a CX-5-öst olyanra, mint amilyet a vevők szerettek volna.) A szabadidő-autó sikere után a Mazda legfontosabb modellje, a 6-os is megkapta a több éves fejlesztőmunka gyümölcsét, végül a 3-as következett a sorban. 
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 5
A Mazda6-os is megkapta az összes Skyactiv fejlesztést, így nemcsak szép, hanem okos is lett:

Min lehet könnyíteni?

Egy autóban szinte bárminek a tömegén lehet spórolni, de ennek ára van. A karosszériánál a spéci, különlegesen erős acélok használata nem olcsó, de hosszú távon mindenképpen kifizetődő mulatság, de bizonyos kompromisszumok árán a belső berendezési tárgyak, anyagok újragondolásával is lehet a súlyból faragni. 
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 6
A CX-5 után a 6-os is megkapott minden jót
A Skyactiv karosszériában több nagy szilárdságú acélt használtak, amely természetesen jóval merevebb – többek között az új, kereszt alakú profiloknak, a több ponthegesztésnek – valamint könnyebb is lett. Emellett leginkább egyenes szakaszok alkotják, amelyek képesek jobban elvezetni az ütközésnél jelentkező erőket. Nem elhanyagolható apróság az sem, hogy egyenes darabokból könnyebb többféle méretű karosszériát gyártani, amely költséghatékony megoldás.
Szabaduljunk meg a felesleges kilóktól! 7
Könnyebb és merevebb is az új karosszéria

Felesleges? Hagyjuk ki!

De nemcsak a kasztninál sikerült a tömegcsökkentés, hanem többek között a váltót is miszlikbe szedték, és minden darabját megvizsgálták, hogy kiderüljön, hol lehetne még újabb dekákat megspórolni. És mivel a japánok szorgalmas és találékony népek, sikerült is a küldetés. A modernizálás után  7-16 százalékos tömegcsökkentést értek el, amelyet a rövidebb előtéttengelynek, illetve a hátrameneti fokozat külön tengelyének elhagyásával valósították meg. Azonban a kisebb váltótömeg elérése mellett még arra is maradt energiájuk, hogy érzésre is jobb legyen a frissen átdolgozott szerkezet, így rövidítettek a váltóúton, és a váltókar járása is kisebb ellenállású lett. Szép munka.

Kommentek

  • v_Petya25

    Jó lett volna ha adnak konkrét számokat, hogy ennyi volt ennyi lett mert így csak egy nagy markating duma. Nekem a C3-as Citroenem 970kg, akkor miért nagy szám kisautót gyártani tonna alatt? A súlyosnak mondott D Corsánk meg 1070 kg…

  • Kempelen

    Olvasd el a szerzőt Petya?

  • v_Petya25

    Láttam, hogy az egész cikk csak egy reklám a portékának, ezért is írtam, hogy ettől nem fog hanyattesni a nép…

  • Kempelen

    Ha belemész a menürendszerbe, ott külön fül van a Mazdának. Semelyik másik márkának nincs ilyen.
    Nyilván egy vastag, szabad szemmel jól látható és a mindenkori pártatlanságot garantáló megállapodás áll a háttérben, amivel egyébként nekem semmi bajom. Az is lehet, hogy strucc politika, de szerintem egy kicsit diszkrétebben stílusosabb lenne.

  • piritkarcsi

    Új Mazda 3 tömege alapmotorral: 1265 Kg

    Új Peugeot 308 tömege alapmotorral: 1075 Kg

    Ezért nem adtak meg számokat… Ha a PUG esetleg nem számolta be a vezetőt (75 Kg) még akkor is 115 kilóval könnyebb.

    Kábé ennyi igaz a többi skyactív blablából is!

  • piritkarcsi

    Amúgy a súlycsökkentés tényleg nagyon jó dolog, csakhát a Mazda ebben nem alkotott semmi kiemelkedőt, a Mazda 2 valóban könnyű, csakhát jóval kisebb is néhány konkurensénél.

  • MetroGoldwinMayer

    piritkarcsi

    Némileg rontja az összeasonlítást, hogy az alap Mazda 2 literes benyás, az alap PUG meg 1,2es…..

    Na mind1, 2 hasonló teljesítményü modell a Mazda 3 (2 liter szívó 120le) 1150 kg, a PUG 1.6 turbó 125 le 1140 kg.

    A Mazda 9 alatt van 100on, a PUG 10,5 alatt. Úgyhogy akkor a PUG hazudik a súlyról. Simple as that.

    http://www.cars-data.com/en/peugeot-308-allure-1.6-thp-125-specs/63145

  • MetroGoldwinMayer

    piritkarcsi

    tehátakkor

    Az összeasonlítható modellek közül a PUG a nagyobb teljesítményü és könnyebb, és a rosszabbul gyorsuló és többet fogyasztó.

    Tudtok követni?

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.