Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 13.00

Kisebbfajta csoda történt júniusban a magyar újautó-piacon: a Škoda Octavia helyett az Opel Astra volt a legnépszerűbb modell.

A JATO Dynamics összesítése szerint júniusban 6278 darab új személygépkocsi, valamint 1304 darab kis-haszonjármű került forgalomba Magyarországon. A személyautóknál jelentős, 25 százalékos növekedés történt tavaly júniushoz képest, a kis-haszonjárművek eladásai – kisebb bázisról – 54 százalékkal nőttek.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 1
Júniusban a legsikeresebb márka (személyautó és összes haszongépjármű) az éves szinten is vezető Opel volt, 1138-as darabszámmal és 14,8 százalékos piaci részesedéssel. Csak a személyautókat nézve is az Opel nyert 1028 darabbal, második a Ford (596 db), harmadik a Škoda (533 db) lett.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 2
A modelleknél kisebbfajta csoda történt, a Škoda Octaviát ezúttal jócskán maga mögé utasította az Opel Astra. A német kompaktból 393, a cseh modellből 302 darab kelt el, de a Dacia Dusternek sincs szégyenkezni valója a 239 darabos eladással.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 3
Az Octavia éves uralmát egyelőre nem veszélyezteti az Astra.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 4
Ezúttal a piac 77 százalékát adták a céges eladások, a Fiatnál azonban rég nem látott szintre, 49 százalékra emelkedett a magánvásárlók aránya.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 5

Kommentek

  • v_Petya25

    Az Astra meg is érdemli a jó számokat. :)

  • v_johny

    Hol vannak az autó tömegén “rugózó” népek? Mert ugyebár mindig ez a nagy baj az Opel modellekkel, ők ezért nem veszik, szerintük ezért kelendőbbek a konkurencia modelljei… Vagy mégsem? Úgy látszik a mi kis országunkban a tömeg mint mutatószám igencsak sokadlagos -mint már oly sokszor megfogalmaztam ezt…

  • Kempelen

    Céges beszerzéseknél valóban nem döntő az autó tömege (rendszerint nem hozzáértők hozzák a döntéseket), s mivel a hazai autópiacon gyakorlatilag csak cégek vásárolnak, így a problémázásod bár megalapozott, de teljesen értelmetlen.

  • v_johny

    Kempelen:

    A gond az az elméleteddel, hogy a magánvásárlóknál is mindig dobogós az Opel… Erre milyen teóriád van?

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.