Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.02. 13.00

Kisebbfajta csoda történt júniusban a magyar újautó-piacon: a Škoda Octavia helyett az Opel Astra volt a legnépszerűbb modell.

A JATO Dynamics összesítése szerint júniusban 6278 darab új személygépkocsi, valamint 1304 darab kis-haszonjármű került forgalomba Magyarországon. A személyautóknál jelentős, 25 százalékos növekedés történt tavaly júniushoz képest, a kis-haszonjárművek eladásai – kisebb bázisról – 54 százalékkal nőttek.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 1
Júniusban a legsikeresebb márka (személyautó és összes haszongépjármű) az éves szinten is vezető Opel volt, 1138-as darabszámmal és 14,8 százalékos piaci részesedéssel. Csak a személyautókat nézve is az Opel nyert 1028 darabbal, második a Ford (596 db), harmadik a Škoda (533 db) lett.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 2
A modelleknél kisebbfajta csoda történt, a Škoda Octaviát ezúttal jócskán maga mögé utasította az Opel Astra. A német kompaktból 393, a cseh modellből 302 darab kelt el, de a Dacia Dusternek sincs szégyenkezni valója a 239 darabos eladással.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 3
Az Octavia éves uralmát egyelőre nem veszélyezteti az Astra.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 4
Ezúttal a piac 77 százalékát adták a céges eladások, a Fiatnál azonban rég nem látott szintre, 49 százalékra emelkedett a magánvásárlók aránya.

Jobban szerették az Astrát, mint az Octaviát 5

Kommentek

  • v_Petya25

    Az Astra meg is érdemli a jó számokat. :)

  • v_johny

    Hol vannak az autó tömegén “rugózó” népek? Mert ugyebár mindig ez a nagy baj az Opel modellekkel, ők ezért nem veszik, szerintük ezért kelendőbbek a konkurencia modelljei… Vagy mégsem? Úgy látszik a mi kis országunkban a tömeg mint mutatószám igencsak sokadlagos -mint már oly sokszor megfogalmaztam ezt…

  • Kempelen

    Céges beszerzéseknél valóban nem döntő az autó tömege (rendszerint nem hozzáértők hozzák a döntéseket), s mivel a hazai autópiacon gyakorlatilag csak cégek vásárolnak, így a problémázásod bár megalapozott, de teljesen értelmetlen.

  • v_johny

    Kempelen:

    A gond az az elméleteddel, hogy a magánvásárlóknál is mindig dobogós az Opel… Erre milyen teóriád van?

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.