Mától változik a mobilparkolás menete

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.01. 07.00

Hat viszonteladó partnerrel indul július 1-jén az országosan egységes mobilparkolás. Új számra kell küldeni az SMS-eket, alacsonyabb lesz a tranzakciós díj.

Július 1-jén, kedden a törvényi szabályozásnak eleget téve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindítja a közterületi parkolás országosan egységes mobilfizetésének rendszerét. Az eddigi 42 helyett 70 közterületi parkolási társaság területén lesz elérhető a mobilparkolás – az eddigiektől eltérően az autósok az ország minden közterületi parkoló övezetében hét mobilparkolási szolgáltató megoldásai közül választhatnak, a legtöbbek által használt SMS- és hívószám 810-ről 763-ra változik.

Azok a szolgáltatók, amelyek nem csatlakoztak a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerhez – köztük az EME Zrt. -, a törvényi szabályozás szerint július 1-től nem nyújthatnak közterületi mobilparkolási szolgáltatást. A mobilparkolás átlagos napi tranzakciószámának kiszolgálására alkalmas informatikai kapacitás többszörösével indul el kedden az új rendszer.

A három mobilszolgáltatón (Telenor, Telekom, Vodafone) keresztül továbbra is elérhető lesz az alkalmi mobilparkolás, azonban a három mobilszolgáltató közös behívószáma 810-ről 763-ra változik. Július 1-től az a mobilparkoló autós, aki a 810-es számon kívánja elindítani parkolását, SMS-t kap, amelyben értesül róla, hogy ezen a számon mobilparkolási szolgáltatás nem elérhető, valamint a 763-as új behívószámról is.

Július 1-től az ország minden közterületi parkolási övezetében választhatunk mobilparkolási szolgáltatót: a három mobilszolgáltató mellett az Evopay, az Mpark, a Barion és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is kínál különféle mobilparkolási szolgáltatásokat. Július 1-re virradóra az ország kb. 13 ezer darab, főképp a parkolóautomatákra kihelyezett tájékoztató matricája lecserélésre kerül, az autósok az új matricákon minden mobilparkolási szolgáltató elérhetőségét megtalálják.

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer július 1-én 98,5 százalékos készültségű, mert a közterületi parkolási területek nem egészen másfél százalékát kitevő zárttéri parkolók integrálása, tekintettel azok egyedi és egymástól is eltérő műszaki specifikációjára, még folyamatban van. Az új rendszer legnagyobb előnye, hogy az eddig 75 forintos tranzakciós díj 50 forintra módosul.

Próba

Kollégánk, aki gyakran egyenlíti ki a parkolási díjat mobiltelefonnal ma reggel már ki is próbálta az új rendszert. Az eddig megszokott 75 forint helyett 115 forint tranzakciós díjat számolt fel neki a Vodafone.

Kipróbálta, hogy egyszerre indított egy parkolást a régi és az új rendszerben, különböző járművekre. A régi, elvileg már nem működő rendszer küldött visszajelzést a parkolás elindításáról, az új azonban nem. Majd a leállításkor a régi azt válaszolta, hogy nincs megkezdett parkolása, az újra nyilván nem küldött a leállító SMS-t a kollégánk.

Kommentek

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.