Nem elég takarékos az új Toyota Prius?

Fél évet késik a bevezetés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 14.20

Eredetileg jövő tavasszal érkezett volna a negyedik Prius, a vállalat azonban állítólag nem elégedett az új generációs hibrid hajtáslánc fogyasztásával.

Bennfentes információk szerint 2015 tavasza helyett több mint fél évvel később, decemberben kezdik csak meg a negyedik generációs Toyota Prius gyártását. Hogy pontosan mi okozza a késedelmet, nem egyértelmű, de míg a Toyota hivatalosan nem kommentálta a döntést, egyes források szerint az üzemanyag-fogyasztást szeretnék még lejjebb szorítani, esetleg a futóművön, a karosszérián kell még dolgozniuk. 

A Toyota hibridguruja, Ogiszo Szatosi elmondta, hogy az új modellel forradalmi új technológiákat vezetnek be, köztük a Toyota új generációs hibrid hajtásláncát és a márka moduláris platformját. Ez utóbbi, a Toyota New Global Architecture az egyes modellek közötti alkatrész-azonosság növelése révén szeretné javítani a minőséget és csökkenteni a költségeket. Ugyanakkor pontosan ez a megközelítés komoly kockázatot is hordoz: ha egy alkatrész hibásnak bizonyul, autók millióin okozhat gondot a tévedés. 
Már csak ezért is fontos, hogy a Toyota emblematikus Priusa, amelyből tavaly és tavalyelőtt is több mint egymillió darabot értékesítettek világszerte, tökéletes legyen, amikor színre lép. 
Nem elég takarékos az új Toyota Prius? 1
A hajtáslánc, akárcsak a platform, minden eddiginél szélesebb körben nyer majd jelentőséget a Toyotán belül: a jelenlegi Prius-családon és a Camry szedánon túlmutat majd a felhasználása. A várakozások szerint kisebb és könnyebb lesz, megnövelt hatásfok mellett. A Toyota legalább 10 százalékos fogyasztáscsökkentést tűzött ki célul a jelenlegi, harmadik generációs modellhez (nyitóképünkön) képest. A Prius 1,8 literes Atkinson-ciklusú motorja a Toyota kínálatának magasan legjobb (38,5%) termikus hatásfokú erőforrása, ám a következő generációs hajtáslánc belsőégésű tagjánál már 40 százalék a cél. 
Nem vezetik azonban még be az idén bemutatott szilícium-karbid félvezetőket. Ezeket a hibrid hajtásláncot vezérlő csipeknél használnának fel, és a kisebb energiaveszteségek miatt akár 10 százalékos megtakarítást hozhatnak, ám legkorábban 2020-ban vezetheti be őket a Toyota, mondta el az Automotive News-nak Ogiszo Szatosi.
Forrás: Automotive News

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.