Nem elég takarékos az új Toyota Prius?

Fél évet késik a bevezetés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 14.20

Eredetileg jövő tavasszal érkezett volna a negyedik Prius, a vállalat azonban állítólag nem elégedett az új generációs hibrid hajtáslánc fogyasztásával.

Bennfentes információk szerint 2015 tavasza helyett több mint fél évvel később, decemberben kezdik csak meg a negyedik generációs Toyota Prius gyártását. Hogy pontosan mi okozza a késedelmet, nem egyértelmű, de míg a Toyota hivatalosan nem kommentálta a döntést, egyes források szerint az üzemanyag-fogyasztást szeretnék még lejjebb szorítani, esetleg a futóművön, a karosszérián kell még dolgozniuk. 

A Toyota hibridguruja, Ogiszo Szatosi elmondta, hogy az új modellel forradalmi új technológiákat vezetnek be, köztük a Toyota új generációs hibrid hajtásláncát és a márka moduláris platformját. Ez utóbbi, a Toyota New Global Architecture az egyes modellek közötti alkatrész-azonosság növelése révén szeretné javítani a minőséget és csökkenteni a költségeket. Ugyanakkor pontosan ez a megközelítés komoly kockázatot is hordoz: ha egy alkatrész hibásnak bizonyul, autók millióin okozhat gondot a tévedés. 
Már csak ezért is fontos, hogy a Toyota emblematikus Priusa, amelyből tavaly és tavalyelőtt is több mint egymillió darabot értékesítettek világszerte, tökéletes legyen, amikor színre lép. 
Nem elég takarékos az új Toyota Prius? 1
A hajtáslánc, akárcsak a platform, minden eddiginél szélesebb körben nyer majd jelentőséget a Toyotán belül: a jelenlegi Prius-családon és a Camry szedánon túlmutat majd a felhasználása. A várakozások szerint kisebb és könnyebb lesz, megnövelt hatásfok mellett. A Toyota legalább 10 százalékos fogyasztáscsökkentést tűzött ki célul a jelenlegi, harmadik generációs modellhez (nyitóképünkön) képest. A Prius 1,8 literes Atkinson-ciklusú motorja a Toyota kínálatának magasan legjobb (38,5%) termikus hatásfokú erőforrása, ám a következő generációs hajtáslánc belsőégésű tagjánál már 40 százalék a cél. 
Nem vezetik azonban még be az idén bemutatott szilícium-karbid félvezetőket. Ezeket a hibrid hajtásláncot vezérlő csipeknél használnának fel, és a kisebb energiaveszteségek miatt akár 10 százalékos megtakarítást hozhatnak, ám legkorábban 2020-ban vezetheti be őket a Toyota, mondta el az Automotive News-nak Ogiszo Szatosi.
Forrás: Automotive News

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.