Nem elég takarékos az új Toyota Prius?

Fél évet késik a bevezetés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 14.20

Eredetileg jövő tavasszal érkezett volna a negyedik Prius, a vállalat azonban állítólag nem elégedett az új generációs hibrid hajtáslánc fogyasztásával.

Bennfentes információk szerint 2015 tavasza helyett több mint fél évvel később, decemberben kezdik csak meg a negyedik generációs Toyota Prius gyártását. Hogy pontosan mi okozza a késedelmet, nem egyértelmű, de míg a Toyota hivatalosan nem kommentálta a döntést, egyes források szerint az üzemanyag-fogyasztást szeretnék még lejjebb szorítani, esetleg a futóművön, a karosszérián kell még dolgozniuk. 

A Toyota hibridguruja, Ogiszo Szatosi elmondta, hogy az új modellel forradalmi új technológiákat vezetnek be, köztük a Toyota új generációs hibrid hajtásláncát és a márka moduláris platformját. Ez utóbbi, a Toyota New Global Architecture az egyes modellek közötti alkatrész-azonosság növelése révén szeretné javítani a minőséget és csökkenteni a költségeket. Ugyanakkor pontosan ez a megközelítés komoly kockázatot is hordoz: ha egy alkatrész hibásnak bizonyul, autók millióin okozhat gondot a tévedés. 
Már csak ezért is fontos, hogy a Toyota emblematikus Priusa, amelyből tavaly és tavalyelőtt is több mint egymillió darabot értékesítettek világszerte, tökéletes legyen, amikor színre lép. 
Nem elég takarékos az új Toyota Prius? 1
A hajtáslánc, akárcsak a platform, minden eddiginél szélesebb körben nyer majd jelentőséget a Toyotán belül: a jelenlegi Prius-családon és a Camry szedánon túlmutat majd a felhasználása. A várakozások szerint kisebb és könnyebb lesz, megnövelt hatásfok mellett. A Toyota legalább 10 százalékos fogyasztáscsökkentést tűzött ki célul a jelenlegi, harmadik generációs modellhez (nyitóképünkön) képest. A Prius 1,8 literes Atkinson-ciklusú motorja a Toyota kínálatának magasan legjobb (38,5%) termikus hatásfokú erőforrása, ám a következő generációs hajtáslánc belsőégésű tagjánál már 40 százalék a cél. 
Nem vezetik azonban még be az idén bemutatott szilícium-karbid félvezetőket. Ezeket a hibrid hajtásláncot vezérlő csipeknél használnának fel, és a kisebb energiaveszteségek miatt akár 10 százalékos megtakarítást hozhatnak, ám legkorábban 2020-ban vezetheti be őket a Toyota, mondta el az Automotive News-nak Ogiszo Szatosi.
Forrás: Automotive News

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.