Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 16.00

Legalább hat évet kell még várni, hogy folytatódhasson az M0-s körgyűrű építése. Addig, hiányzik majd az északnyugati rész.

Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.

Az M0-s említett szakaszának nyomvonalára az előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely 5 lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

A hatástanulmány 3-4 lehetséges változatot vizsgál majd részletesen. A jelenlegi ütemezés szerint – eredményes közbeszerzés és a forrás rendelkezésre állása esetén – a környezetvédelmi engedély megszerzése 2016. őszére várható.

Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése 1

A nyomvonal-változatok a 11. számú főút és a 10. számú főút végcsomópontjától indulnak, innen – különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel – egy körülbelül 500 méter széles sávban haladnak a főváros közigazgatási határának térségében. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele – szakaszosan – alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs.
    
Az M0-s folytatása 2×2 forgalmi sávos, leálló sávval ellátott lesz. A két pályát elválasztó sáv különíti el egymástól.

Érdekesség, hogy a minap jelentették be, hogy Peking újabb, immár hetedik autópálya-körgyűrűje építésére készül. A szomszédos Hopej tartományt is érintő út építésének egyik fő célja, hogy Peking közlekedését tehermentesítse – 940 kilométer hosszú lesz.

Pekingben még az 1980-as években épült meg a belvárost körülvevő “kettes körgyűrű”, amit az 1990-es években bővítettek. A jelenleg legnagyobb kerületű körgyűrű a városközponttól 15-20 kilométerre húzódik, körülbelül 220 kilométer hosszú. A kétszer kétsávos út teljes hosszában 2010 óta járható.

Forrás: MTI
 

Kommentek

  • DTF

    azért Kínához ne hasonlítsuk már magunkat, ég és föld, ott az értelem itt a butaság és korrupció/bürokrácia.
    a körgyűrűt is már vagy 30 éve húzzák, pedig jobbnál-jobb tervek vannak, csak az a rohadt EU-s pénz, minél többet kell belőle zsebre rakni. majd a 20-27-es ciklus lesz annyi, amennyiből szépen mindenki megtömheti a zsebét. jó kis biztos hosszútávú befektetés, EU jó nagy hülye: itt szidjuk, ő meg ennek ellenére töm minekt (is) suskával..

  • Kempelen

    DTF! A körgyűrű ügye lassan 100 éves lesz, de nem ez a tévedésed a legnagyobb baj. El sem hiszed, hogy az érintett települések micsoda ellen kampányban vannak lassan 30 éve, mióta az M0 épül Pest körül. Na meg valóban sokan szeretnék, ha az ő földjükön menne keresztül, hiszen a kisajátítás jó bevétel. Látod a kivitelezésig még el sem jutottunk. Ha megkérdezel 5 a környéken élőt, annak legalább 10 véleménye lesz a dologról.

  • husky

    100 év nagy idő, a keleti nyomvonal is valahol az újonnan átadott Ferihegyi reptér mögött húzodott volna anno, csak jött a II. világháború, utána meg a vas- és acélországát kellett felépíteni, meg a szőlőhegyen a kohót, Dunapentelén, nem autópályát, holmi úri büdös kapitlaista dolgot. A nyugati nyomvonal környéke meg szinte lakatlan volt az első tervek idején. Azért jó az a Kína, mert 34 hónap alatt épült 17 km metró, itt tervezik az elkerülő gázvezetéket 5 éve, a kínai meg dolgozik 2500 km/év tempóban! Bizots ott is van lenyúlás, de legalább haladnak, nemcska pofáznak!

  • DTF

    Kempelen: ismerem az ugyet, itt lakom a 11-es kornyeken. Az onkrmanyzatok totojaznak, hulye szerveztek keresztbe tesznek stb. Kisajatitas meg kene 1000-rel, de hat a lakosok nem engedik (ezert kell pl alagut). A hivatalokat ismerem, van ott dolgozo, korrupt isemerosom is. Nem. Is folytatnam, ebbol sztem kikovetkeztetheto minden…. A kinaiak ha keveset is kapnak, dolgoznak becsulettel. Itthon ha keveset fizetnek,meg dolgozni sem hajlando az ember! Na ez a kulonbseg…

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.