Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 16.00

Legalább hat évet kell még várni, hogy folytatódhasson az M0-s körgyűrű építése. Addig, hiányzik majd az északnyugati rész.

Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.

Az M0-s említett szakaszának nyomvonalára az előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely 5 lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

A hatástanulmány 3-4 lehetséges változatot vizsgál majd részletesen. A jelenlegi ütemezés szerint – eredményes közbeszerzés és a forrás rendelkezésre állása esetén – a környezetvédelmi engedély megszerzése 2016. őszére várható.

Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése 1

A nyomvonal-változatok a 11. számú főút és a 10. számú főút végcsomópontjától indulnak, innen – különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel – egy körülbelül 500 méter széles sávban haladnak a főváros közigazgatási határának térségében. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele – szakaszosan – alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs.
    
Az M0-s folytatása 2×2 forgalmi sávos, leálló sávval ellátott lesz. A két pályát elválasztó sáv különíti el egymástól.

Érdekesség, hogy a minap jelentették be, hogy Peking újabb, immár hetedik autópálya-körgyűrűje építésére készül. A szomszédos Hopej tartományt is érintő út építésének egyik fő célja, hogy Peking közlekedését tehermentesítse – 940 kilométer hosszú lesz.

Pekingben még az 1980-as években épült meg a belvárost körülvevő “kettes körgyűrű”, amit az 1990-es években bővítettek. A jelenleg legnagyobb kerületű körgyűrű a városközponttól 15-20 kilométerre húzódik, körülbelül 220 kilométer hosszú. A kétszer kétsávos út teljes hosszában 2010 óta járható.

Forrás: MTI
 

Kommentek

  • DTF

    azért Kínához ne hasonlítsuk már magunkat, ég és föld, ott az értelem itt a butaság és korrupció/bürokrácia.
    a körgyűrűt is már vagy 30 éve húzzák, pedig jobbnál-jobb tervek vannak, csak az a rohadt EU-s pénz, minél többet kell belőle zsebre rakni. majd a 20-27-es ciklus lesz annyi, amennyiből szépen mindenki megtömheti a zsebét. jó kis biztos hosszútávú befektetés, EU jó nagy hülye: itt szidjuk, ő meg ennek ellenére töm minekt (is) suskával..

  • Kempelen

    DTF! A körgyűrű ügye lassan 100 éves lesz, de nem ez a tévedésed a legnagyobb baj. El sem hiszed, hogy az érintett települések micsoda ellen kampányban vannak lassan 30 éve, mióta az M0 épül Pest körül. Na meg valóban sokan szeretnék, ha az ő földjükön menne keresztül, hiszen a kisajátítás jó bevétel. Látod a kivitelezésig még el sem jutottunk. Ha megkérdezel 5 a környéken élőt, annak legalább 10 véleménye lesz a dologról.

  • husky

    100 év nagy idő, a keleti nyomvonal is valahol az újonnan átadott Ferihegyi reptér mögött húzodott volna anno, csak jött a II. világháború, utána meg a vas- és acélországát kellett felépíteni, meg a szőlőhegyen a kohót, Dunapentelén, nem autópályát, holmi úri büdös kapitlaista dolgot. A nyugati nyomvonal környéke meg szinte lakatlan volt az első tervek idején. Azért jó az a Kína, mert 34 hónap alatt épült 17 km metró, itt tervezik az elkerülő gázvezetéket 5 éve, a kínai meg dolgozik 2500 km/év tempóban! Bizots ott is van lenyúlás, de legalább haladnak, nemcska pofáznak!

  • DTF

    Kempelen: ismerem az ugyet, itt lakom a 11-es kornyeken. Az onkrmanyzatok totojaznak, hulye szerveztek keresztbe tesznek stb. Kisajatitas meg kene 1000-rel, de hat a lakosok nem engedik (ezert kell pl alagut). A hivatalokat ismerem, van ott dolgozo, korrupt isemerosom is. Nem. Is folytatnam, ebbol sztem kikovetkeztetheto minden…. A kinaiak ha keveset is kapnak, dolgoznak becsulettel. Itthon ha keveset fizetnek,meg dolgozni sem hajlando az ember! Na ez a kulonbseg…

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.