Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 16.00

Legalább hat évet kell még várni, hogy folytatódhasson az M0-s körgyűrű építése. Addig, hiányzik majd az északnyugati rész.

Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.

Az M0-s említett szakaszának nyomvonalára az előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely 5 lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

A hatástanulmány 3-4 lehetséges változatot vizsgál majd részletesen. A jelenlegi ütemezés szerint – eredményes közbeszerzés és a forrás rendelkezésre állása esetén – a környezetvédelmi engedély megszerzése 2016. őszére várható.

Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése 1

A nyomvonal-változatok a 11. számú főút és a 10. számú főút végcsomópontjától indulnak, innen – különböző vízszintes és magassági vonalvezetéssel – egy körülbelül 500 méter széles sávban haladnak a főváros közigazgatási határának térségében. A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, aminek több mint a fele – szakaszosan – alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs.
    
Az M0-s folytatása 2×2 forgalmi sávos, leálló sávval ellátott lesz. A két pályát elválasztó sáv különíti el egymástól.

Érdekesség, hogy a minap jelentették be, hogy Peking újabb, immár hetedik autópálya-körgyűrűje építésére készül. A szomszédos Hopej tartományt is érintő út építésének egyik fő célja, hogy Peking közlekedését tehermentesítse – 940 kilométer hosszú lesz.

Pekingben még az 1980-as években épült meg a belvárost körülvevő “kettes körgyűrű”, amit az 1990-es években bővítettek. A jelenleg legnagyobb kerületű körgyűrű a városközponttól 15-20 kilométerre húzódik, körülbelül 220 kilométer hosszú. A kétszer kétsávos út teljes hosszában 2010 óta járható.

Forrás: MTI
 

Kommentek

  • DTF

    azért Kínához ne hasonlítsuk már magunkat, ég és föld, ott az értelem itt a butaság és korrupció/bürokrácia.
    a körgyűrűt is már vagy 30 éve húzzák, pedig jobbnál-jobb tervek vannak, csak az a rohadt EU-s pénz, minél többet kell belőle zsebre rakni. majd a 20-27-es ciklus lesz annyi, amennyiből szépen mindenki megtömheti a zsebét. jó kis biztos hosszútávú befektetés, EU jó nagy hülye: itt szidjuk, ő meg ennek ellenére töm minekt (is) suskával..

  • Kempelen

    DTF! A körgyűrű ügye lassan 100 éves lesz, de nem ez a tévedésed a legnagyobb baj. El sem hiszed, hogy az érintett települések micsoda ellen kampányban vannak lassan 30 éve, mióta az M0 épül Pest körül. Na meg valóban sokan szeretnék, ha az ő földjükön menne keresztül, hiszen a kisajátítás jó bevétel. Látod a kivitelezésig még el sem jutottunk. Ha megkérdezel 5 a környéken élőt, annak legalább 10 véleménye lesz a dologról.

  • husky

    100 év nagy idő, a keleti nyomvonal is valahol az újonnan átadott Ferihegyi reptér mögött húzodott volna anno, csak jött a II. világháború, utána meg a vas- és acélországát kellett felépíteni, meg a szőlőhegyen a kohót, Dunapentelén, nem autópályát, holmi úri büdös kapitlaista dolgot. A nyugati nyomvonal környéke meg szinte lakatlan volt az első tervek idején. Azért jó az a Kína, mert 34 hónap alatt épült 17 km metró, itt tervezik az elkerülő gázvezetéket 5 éve, a kínai meg dolgozik 2500 km/év tempóban! Bizots ott is van lenyúlás, de legalább haladnak, nemcska pofáznak!

  • DTF

    Kempelen: ismerem az ugyet, itt lakom a 11-es kornyeken. Az onkrmanyzatok totojaznak, hulye szerveztek keresztbe tesznek stb. Kisajatitas meg kene 1000-rel, de hat a lakosok nem engedik (ezert kell pl alagut). A hivatalokat ismerem, van ott dolgozo, korrupt isemerosom is. Nem. Is folytatnam, ebbol sztem kikovetkeztetheto minden…. A kinaiak ha keveset is kapnak, dolgoznak becsulettel. Itthon ha keveset fizetnek,meg dolgozni sem hajlando az ember! Na ez a kulonbseg…

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.