Egy alufelni alapján megítélni egy autó képességeit igencsak merész vállalkozás, de az a piros peremű, matt fekete keréktárcsa, amely ezen a Škoda prototípuson feszül, és amihez hasonlókat az Audi TT RS-en lehet látni, felkelti az ember érdeklődését. 

Hogy nem valami házilag tuningolt modellről van szó, arra több jel is utal. Az első és hátsó lökhárító sarkát fólia takarja; ezek talán szellőzőnyílásokat rejtenek, míg a dupla ikerpkipufogó elveszítette elegáns krómkeretét, talán előkészítendő egy módosított elrendezést.
Akárhogy is, egyelőre nem tudni pontosan, mekkora teljesítményű lesz a sportmodell sportosabb változata. Az Audi S3 és a VW Golf R 300 lóerős motorját nyilván nem kaphatja meg a Škoda, ám egy lépcsővel lejjebb ott a SEAT Leon Cupra 280 négyhengerese, amit presztízsveszteség nélkül átvehetne a cseh márka. 
További okot ad a bizakodásra, hogy most 40 éves a Škoda RS típuscsaládja, márpedig ilyen jeles évfordulókon komoly ajándékot illik adni az ünnepeltnek. 
Hogy pontosan milyen erős lesz, hány darabban készül, és mennyit kérnek érte, november végén fog kiderülni.