A Lada Niva új arca

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 19.45

Három modellel támad az orosz vállalat a Moszkvai Autószalonon, de egyik sem újdonság igazán.

Itthon mi Lada Niva néven ismerjük a terepjárók császárát – ami már 1977-től gyakorlatilag változatlan formában mar bele a traktornyomba -, de 2006 óta Lada 4×4 néven forgalmazzák, az augusztusi Moszkvai Autószalonon pedig bemutatják a terepjáró jámborabb tekintetű változatát, ami Lada 4×4 Urban néven fog futni. 

Nem kell megijedni, képességeiből aligha fog veszíteni a tajgák réme, a változás kimerül a műanyag lökhárítókban és hűtőrácsban, valamint mostantól alapfelszereltségként jár hozzá klíma. A “városi” Niva továbbra is lemarad modernebb társaitól, amiről az 1,7 literes, benzines motor 83 lóereje árulkodik. 


A 4×4 Urban továbbra sem aszfaltbetyár, 22 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és 140 km/óra a maximális sebessége. Valószínűleg, hogy ne árválkodjon a Moszkvai Autószalon standján egyedül a Niva, az orosz vállalt “terepesítette” további két modelljét is, a Kalinából és a Largusból elkészült a Cross verzió. 

A Kalina kombi az emelésnek köszönhetően 20 centivel magasabb lett, ami igazi öröm a tanyagazdáknak, viszont az elsőkerék-hajtás megmaradt. A Largusnál – ami egyébként a régi Logan MCV – ugyanezen a nyomon haladtak, így kapták meg a nyakigláb családi egyterűt. 

A AvtoVAZ már ígértet tett, hogy jönnek az igazán modern autók, amivel felzárkóznak vetélytársaikra, de úgy néz ki, hogy erre még várni kell.
50 éves a Ford Mustang, ünnepelj velünk. 

A Lada Niva új arca 1

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.