Sandero Stepway – ugye, milyen ügyesen megoldotta a Dacia, hogy alapvetően olcsó és egyszerű típusáról néhány stratégiailag elhelyezett műanyag betét segítségével elhiggyük, életmódautót látunk? Miért is ne lehetne ugyanezzel a módszerrel sportautót faragni a Sanderóból, gondolta a francia virtuális tuning egyik bástyája, a Virtuel-Car, és megalkották a Dacia Sandero Sportot. 

Az alapot az átrajzolt lökhárítók, a küszöbtoldatok és a dupla kipufogóval tagolt, hátsó diffúzor adja. A 17 colos, fekete felnik sem hiányozhattak a képből. A végeredmény pont megfelel a Dacia stílusának: nem hivalkodó, de ha jobban szemügyre vesszük, egyértelműen kommunikálja harcosságát. 
Ahhoz persze, hogy ne csak holmi pincsi-küzdőszellem lobogjon a Sandero Sportban, némi műszaki fejlesztésre is szükség van. Ezért miután Khalil B. rajzoló végzett a munkával, beleálmodták az izmosabb orrba a Renault Clio R.S. 1,6 literes turbómotorját, mert miért is ne. 
Mivel a Sandero és a Clio alaptömege között nagyjából egy mázsa a különbség, a motor-donor Clio R.S. 1280 kilója helyett a Sandero Sport beérhetné 1,2 tonnával, ami a rendelkezésre álló 200 lóerő és 240 Nm nyomaték fényében ugyancsak élvezetes autózást vetítene előre. A duplakuplungos EDC váltót persze költséghatékonysági és presztízsokokból kidobnánk, maradna egy hatos kézi egység, de ennek talán még örülnénk is. 
Túl sok a feltételes mód ebben a bekezdésben, és nem véletlenül: nincs tudomásunk arról, hogy a Dacia sportmodellt tervezne. Ez első hallásra logikusnak tűnik, pedig ha jönne egy autó, amely a Renault Clio R.S. menetteljesítményeit 6,9 millió helyett mondjuk 5 millióért tudná hozni, az alighanem csúnyán megbolygatná a forró ferdehátúak szegmensét.