Sportos Dacia 200 lóerővel

Csak a rajzasztalon létezik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.29. 09.00

Egyetlen piaci szegmenst nem fed le a Dacia kínálata: az izmos ferdehátúakét. A francia Virtuel-Car photoshop-műhely most ezt a hiányt is pótolta.

Sandero Stepway – ugye, milyen ügyesen megoldotta a Dacia, hogy alapvetően olcsó és egyszerű típusáról néhány stratégiailag elhelyezett műanyag betét segítségével elhiggyük, életmódautót látunk? Miért is ne lehetne ugyanezzel a módszerrel sportautót faragni a Sanderóból, gondolta a francia virtuális tuning egyik bástyája, a Virtuel-Car, és megalkották a Dacia Sandero Sportot. 

Az alapot az átrajzolt lökhárítók, a küszöbtoldatok és a dupla kipufogóval tagolt, hátsó diffúzor adja. A 17 colos, fekete felnik sem hiányozhattak a képből. A végeredmény pont megfelel a Dacia stílusának: nem hivalkodó, de ha jobban szemügyre vesszük, egyértelműen kommunikálja harcosságát. 
Ahhoz persze, hogy ne csak holmi pincsi-küzdőszellem lobogjon a Sandero Sportban, némi műszaki fejlesztésre is szükség van. Ezért miután Khalil B. rajzoló végzett a munkával, beleálmodták az izmosabb orrba a Renault Clio R.S. 1,6 literes turbómotorját, mert miért is ne. 
Mivel a Sandero és a Clio alaptömege között nagyjából egy mázsa a különbség, a motor-donor Clio R.S. 1280 kilója helyett a Sandero Sport beérhetné 1,2 tonnával, ami a rendelkezésre álló 200 lóerő és 240 Nm nyomaték fényében ugyancsak élvezetes autózást vetítene előre. A duplakuplungos EDC váltót persze költséghatékonysági és presztízsokokból kidobnánk, maradna egy hatos kézi egység, de ennek talán még örülnénk is. 
Túl sok a feltételes mód ebben a bekezdésben, és nem véletlenül: nincs tudomásunk arról, hogy a Dacia sportmodellt tervezne. Ez első hallásra logikusnak tűnik, pedig ha jönne egy autó, amely a Renault Clio R.S. menetteljesítményeit 6,9 millió helyett mondjuk 5 millióért tudná hozni, az alighanem csúnyán megbolygatná a forró ferdehátúak szegmensét.

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.