Szülinapos a Peugeot izomautója

Három évtizednyi GTi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 09.00

Jelképes 208 lóerővel, radikálisabb kiadásban ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot 208 GTi.

Bizony, már három évtizede annak, hogy megjelent a 205 GTi. Az egykori méregzsák az évek és modellváltások során egyre komolyabb, komfortosabb lett, de a kerek évforduló örömére a Peugeot úgy gondolta, ideje visszakanyarodni egy kicsit az eredeti, radikális gyökerek felé. 

A Peugeot 208 GTi 30. évfordulós kiadásához átdolgozták az 1,6 literes turbómotort. A teljesítmény 208 lóerőre nőtt, aminek inkább szimbolikus a jelentősége. Nagyon is kézzel fogható viszont az az RCZ R modellből származó, Torsen differenciálzár, amint keresztül a 300 Nm nyomaték az első kerekekre zúdul. A jubileumi modell áthangolt geometriájú futóművet és kormányt is kapott. A szabad hasmagasságot 10 mm-rel csökkentették, a nyomtáv elöl 22, hátul 16 mm-rel nőtt, a kerekeket nagyobbra (18″) cserélték, módosították a kerékösszetartást és -dőlést, újak a lengéscsillapítók beállításai és a rugóráták. 
Az ESP-t és a kipörgésgátlót áthangolták, később avatkoznak be, teret engedve a Torsen rendszernek, amely a keményebb kanyarstabilizátorokkal párban a gyár szerint különösen élvezetessé teszi a kanyarból való kigyorsítás közkedvelt műveletét. Ebben persze a Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18 abroncsok is szerephez jutnak. A lassításról négydugattyús, fix nyerges Brembo egységek gondoskodnak, elöl pirosra festve. 
Az ünnepi kis Peugeot 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, amivel megjelenését is összhangba hozták. A mezei 208 GTI krómdíszeit mattfeketére cserélték, a fénytelen sötét felületek arányát számos karosszériaelem mellett a tükörházak, a küszöbök és a keréktárcsák növelik. Króm csak a dupla kipufogóvégen maradt, ami így külön hangsúlyt nyer. 
A fényezés egészen különleges (felárért persze), a fekete-piros festés agresszívvá és emelkedetté teszi az autót; a fekete-piros mellett a 205 GTi-t idéző, még durvább megjelenésű fehér-piros is rendelhető lesz. A radikális megjelenés a beltérben folytatódik, piros részletek, bőségesen alkalmazott Alcantara, a tetőkárpiton elhelyezett, sorszámozott emléktábla és egyedi kagylóülések teremtenek sportos hangulatot. 
A Peugeot 208 GTi 30 hivatalos világpremierje ősszel, Párizsban lesz.

Nem csak a színek mások, a két fényezés textúrája is eltér

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.