Szülinapos a Peugeot izomautója

Három évtizednyi GTi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 09.00

Jelképes 208 lóerővel, radikálisabb kiadásban ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot 208 GTi.

Bizony, már három évtizede annak, hogy megjelent a 205 GTi. Az egykori méregzsák az évek és modellváltások során egyre komolyabb, komfortosabb lett, de a kerek évforduló örömére a Peugeot úgy gondolta, ideje visszakanyarodni egy kicsit az eredeti, radikális gyökerek felé. 

A Peugeot 208 GTi 30. évfordulós kiadásához átdolgozták az 1,6 literes turbómotort. A teljesítmény 208 lóerőre nőtt, aminek inkább szimbolikus a jelentősége. Nagyon is kézzel fogható viszont az az RCZ R modellből származó, Torsen differenciálzár, amint keresztül a 300 Nm nyomaték az első kerekekre zúdul. A jubileumi modell áthangolt geometriájú futóművet és kormányt is kapott. A szabad hasmagasságot 10 mm-rel csökkentették, a nyomtáv elöl 22, hátul 16 mm-rel nőtt, a kerekeket nagyobbra (18″) cserélték, módosították a kerékösszetartást és -dőlést, újak a lengéscsillapítók beállításai és a rugóráták. 
Az ESP-t és a kipörgésgátlót áthangolták, később avatkoznak be, teret engedve a Torsen rendszernek, amely a keményebb kanyarstabilizátorokkal párban a gyár szerint különösen élvezetessé teszi a kanyarból való kigyorsítás közkedvelt műveletét. Ebben persze a Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18 abroncsok is szerephez jutnak. A lassításról négydugattyús, fix nyerges Brembo egységek gondoskodnak, elöl pirosra festve. 
Az ünnepi kis Peugeot 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, amivel megjelenését is összhangba hozták. A mezei 208 GTI krómdíszeit mattfeketére cserélték, a fénytelen sötét felületek arányát számos karosszériaelem mellett a tükörházak, a küszöbök és a keréktárcsák növelik. Króm csak a dupla kipufogóvégen maradt, ami így külön hangsúlyt nyer. 
A fényezés egészen különleges (felárért persze), a fekete-piros festés agresszívvá és emelkedetté teszi az autót; a fekete-piros mellett a 205 GTi-t idéző, még durvább megjelenésű fehér-piros is rendelhető lesz. A radikális megjelenés a beltérben folytatódik, piros részletek, bőségesen alkalmazott Alcantara, a tetőkárpiton elhelyezett, sorszámozott emléktábla és egyedi kagylóülések teremtenek sportos hangulatot. 
A Peugeot 208 GTi 30 hivatalos világpremierje ősszel, Párizsban lesz.

Nem csak a színek mások, a két fényezés textúrája is eltér

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.