Szülinapos a Peugeot izomautója

Három évtizednyi GTi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 09.00

Jelképes 208 lóerővel, radikálisabb kiadásban ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot 208 GTi.

Bizony, már három évtizede annak, hogy megjelent a 205 GTi. Az egykori méregzsák az évek és modellváltások során egyre komolyabb, komfortosabb lett, de a kerek évforduló örömére a Peugeot úgy gondolta, ideje visszakanyarodni egy kicsit az eredeti, radikális gyökerek felé. 

A Peugeot 208 GTi 30. évfordulós kiadásához átdolgozták az 1,6 literes turbómotort. A teljesítmény 208 lóerőre nőtt, aminek inkább szimbolikus a jelentősége. Nagyon is kézzel fogható viszont az az RCZ R modellből származó, Torsen differenciálzár, amint keresztül a 300 Nm nyomaték az első kerekekre zúdul. A jubileumi modell áthangolt geometriájú futóművet és kormányt is kapott. A szabad hasmagasságot 10 mm-rel csökkentették, a nyomtáv elöl 22, hátul 16 mm-rel nőtt, a kerekeket nagyobbra (18″) cserélték, módosították a kerékösszetartást és -dőlést, újak a lengéscsillapítók beállításai és a rugóráták. 
Az ESP-t és a kipörgésgátlót áthangolták, később avatkoznak be, teret engedve a Torsen rendszernek, amely a keményebb kanyarstabilizátorokkal párban a gyár szerint különösen élvezetessé teszi a kanyarból való kigyorsítás közkedvelt műveletét. Ebben persze a Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18 abroncsok is szerephez jutnak. A lassításról négydugattyús, fix nyerges Brembo egységek gondoskodnak, elöl pirosra festve. 
Az ünnepi kis Peugeot 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, amivel megjelenését is összhangba hozták. A mezei 208 GTI krómdíszeit mattfeketére cserélték, a fénytelen sötét felületek arányát számos karosszériaelem mellett a tükörházak, a küszöbök és a keréktárcsák növelik. Króm csak a dupla kipufogóvégen maradt, ami így külön hangsúlyt nyer. 
A fényezés egészen különleges (felárért persze), a fekete-piros festés agresszívvá és emelkedetté teszi az autót; a fekete-piros mellett a 205 GTi-t idéző, még durvább megjelenésű fehér-piros is rendelhető lesz. A radikális megjelenés a beltérben folytatódik, piros részletek, bőségesen alkalmazott Alcantara, a tetőkárpiton elhelyezett, sorszámozott emléktábla és egyedi kagylóülések teremtenek sportos hangulatot. 
A Peugeot 208 GTi 30 hivatalos világpremierje ősszel, Párizsban lesz.

Nem csak a színek mások, a két fényezés textúrája is eltér

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.