Dízelmotorral az új Ford Focus ST!

Megújult a Ford forró ferdehátúja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 08.00

Bemutatták a Ford Focus ST új generációját. Futóművét áthangolták, telezsúfolták biztonsági rendszerekkel, a legnagyobb szenzáció azonban a kínálatban szereplő TDCI motor

A mai napon, a goodwoodi sebességfesztiválon leplezi le ropogós friss újdonságát a Ford: a tizenkét év alatt 140 000 példányban eladott forró ferdehátú, a Focus ST legújabb példánya 2015 elejétől már az utakon bizonyíthatja, hogy méltó elődeinek nevére. 

Ez persze normál esetben nem volna kérdés, csakhogy a Ford rettentő merész lépésre szánta el magát: a 250 lóerős, kétliteres benzines turbómotor mellett, amellyel 6,5 másodperc alatt gyorsul 100- ra az autó, bevezetett egy dízel variánst is. A Golf GTD mintájára színre lépő modell 185 lóerős motorja átlagosan 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren, amikor meg nem a takarékosságra gyúr, 8,1 másodperces gyorsulással szórakoztatja utasait. 
A kétliteres dízelmotor átdolgozott szívócsővel, új sportkipufogóval és módosított elektronikával erősített 150-ről 185 lóerőre (+23%). A legnagyobb teljesítmény 3500/perc fordulatszámon jelentkezik, a 400 Nm forgatónyomaték 2000-2750/perc között áll rendelkezésre, a végsebesség 217 km/óra (emlékeztetőül az említett Golf GTD adatai, kézi váltóval: 184 LE, 380 Nm, 7,5 mp, 230 km/óra). 
A hagyományos benzinmotor kétoldali változó szelepvezérléssel, közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel operál; legnagyobb teljesítményét 5500 fordulat/percnél adja le, csúcsnyomatéka 360 Nm, 2000-4500/perc között. A végsebesség 248 km/óra. 
Mindkét motorhoz rövidített úton járó, átdolgozott áttételezésű, hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, fogyasztásukat start/stop automata javítja, a benzinmotor 6 százalékkal takarékosabb elődjénél. 
Ami a futóművet illeti, vadonatúj első rugókat és sportosabb hangolású, első és hátsó lengéscsillapítókat építettek be. Az egyedi lengéscsillapítók és a hátsó rugók az előző ST-ből származnak. Áthangolták a változó áttételezésű, elektromos szervokormányt, a nyomatékvektor-szabályozást és az ESP-t is, utóbbit külön programmal szerelték fel a hirtelen, nagysebességű irányváltások (kikerülő manőver, szlalom) kezelésére. Emellett új, 19 colos abroncsokat fejlesztettek ki (mármint nem a Ford, hanem a Michelin). 
Nem csak technikájában, de megjelenésében is élesebb lett a Focus ST: jobban az útra lapul, fényszórója keskenyebb, átrajzolták a gépházfedelet, a ködfények négyszögletűek. Hátul hatszögletű kipufogóvégek borzolják a kedélyeket. A karosszériaszínek kínálatában megjelent egy mélykék és egy sötétszürke; a sárga, fehér, fekete és piros maradt. 
Az utastérben letisztult kezelőszervek, új, vágott aljú kormánykerék, a Recaróval közösen fejlesztett ülések (egyes kiviteleken részlegesen a karosszéria színében) és modern technológiai tartalom várja a vezetőt. 
Megjelent a jármű sebességétől, a kormányszögtől és az észlelt tárgyaktól mért távolságtól függően vezérelt fényerejű és állásszögű, adaptív bixenon fényszóró, a tolatásban segédkező, keresztirányú forgalomfigyelő funkció, a ráfutásos ütközést automatikus vészfékezéssel elkerülő Active City Stop, és a sávban tartó rendszer. 
Árak még nincsenek, a modell ősztől rendelhető, az első példányok 2015 elején érkeznek a kereskedésekbe.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.