Dízelmotorral az új Ford Focus ST!

Megújult a Ford forró ferdehátúja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.27. 08.00

Bemutatták a Ford Focus ST új generációját. Futóművét áthangolták, telezsúfolták biztonsági rendszerekkel, a legnagyobb szenzáció azonban a kínálatban szereplő TDCI motor

A mai napon, a goodwoodi sebességfesztiválon leplezi le ropogós friss újdonságát a Ford: a tizenkét év alatt 140 000 példányban eladott forró ferdehátú, a Focus ST legújabb példánya 2015 elejétől már az utakon bizonyíthatja, hogy méltó elődeinek nevére. 

Ez persze normál esetben nem volna kérdés, csakhogy a Ford rettentő merész lépésre szánta el magát: a 250 lóerős, kétliteres benzines turbómotor mellett, amellyel 6,5 másodperc alatt gyorsul 100- ra az autó, bevezetett egy dízel variánst is. A Golf GTD mintájára színre lépő modell 185 lóerős motorja átlagosan 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren, amikor meg nem a takarékosságra gyúr, 8,1 másodperces gyorsulással szórakoztatja utasait. 
A kétliteres dízelmotor átdolgozott szívócsővel, új sportkipufogóval és módosított elektronikával erősített 150-ről 185 lóerőre (+23%). A legnagyobb teljesítmény 3500/perc fordulatszámon jelentkezik, a 400 Nm forgatónyomaték 2000-2750/perc között áll rendelkezésre, a végsebesség 217 km/óra (emlékeztetőül az említett Golf GTD adatai, kézi váltóval: 184 LE, 380 Nm, 7,5 mp, 230 km/óra). 
A hagyományos benzinmotor kétoldali változó szelepvezérléssel, közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel operál; legnagyobb teljesítményét 5500 fordulat/percnél adja le, csúcsnyomatéka 360 Nm, 2000-4500/perc között. A végsebesség 248 km/óra. 
Mindkét motorhoz rövidített úton járó, átdolgozott áttételezésű, hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, fogyasztásukat start/stop automata javítja, a benzinmotor 6 százalékkal takarékosabb elődjénél. 
Ami a futóművet illeti, vadonatúj első rugókat és sportosabb hangolású, első és hátsó lengéscsillapítókat építettek be. Az egyedi lengéscsillapítók és a hátsó rugók az előző ST-ből származnak. Áthangolták a változó áttételezésű, elektromos szervokormányt, a nyomatékvektor-szabályozást és az ESP-t is, utóbbit külön programmal szerelték fel a hirtelen, nagysebességű irányváltások (kikerülő manőver, szlalom) kezelésére. Emellett új, 19 colos abroncsokat fejlesztettek ki (mármint nem a Ford, hanem a Michelin). 
Nem csak technikájában, de megjelenésében is élesebb lett a Focus ST: jobban az útra lapul, fényszórója keskenyebb, átrajzolták a gépházfedelet, a ködfények négyszögletűek. Hátul hatszögletű kipufogóvégek borzolják a kedélyeket. A karosszériaszínek kínálatában megjelent egy mélykék és egy sötétszürke; a sárga, fehér, fekete és piros maradt. 
Az utastérben letisztult kezelőszervek, új, vágott aljú kormánykerék, a Recaróval közösen fejlesztett ülések (egyes kiviteleken részlegesen a karosszéria színében) és modern technológiai tartalom várja a vezetőt. 
Megjelent a jármű sebességétől, a kormányszögtől és az észlelt tárgyaktól mért távolságtól függően vezérelt fényerejű és állásszögű, adaptív bixenon fényszóró, a tolatásban segédkező, keresztirányú forgalomfigyelő funkció, a ráfutásos ütközést automatikus vészfékezéssel elkerülő Active City Stop, és a sávban tartó rendszer. 
Árak még nincsenek, a modell ősztől rendelhető, az első példányok 2015 elején érkeznek a kereskedésekbe.

Kommentek

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.