Terepképes kompakt a Toyotától?

Touring Sports kivitelben lenne logikus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.26. 15.00

A világ legnagyobb autógyártója sem maradhat ki a terepkombi-őrületből, még akkor sem, ha a képeken látható Auris történetesen az ötajtós modell.

Meghökkentő teremtményt fotózott le az Inautonews fotográfusa: a képeken egy álcázott Toyota Auris forgolódik, csakhogy túlságosan magasan hordja a padlóját. 

Igazából ésszerű a fejlesztés, hiszen a Daciától a Volvóig szinte mindenki kínál hasonló, megemelt hasmagasságú modellvariánst. Ezek közös jellemzője a robusztus megjelenés és (a kevés számú kivételtől eltekintve) az összkerékhajtás hiánya. 
Elméletileg a Toyota Auris padlólemeze alkalmas az összkerékhajtás beépítésére (rokon alapokon nyugszik a RAV4), de nem valószínű, hogy ebben a méretosztályban valódi, mechanikus 4×4 rendszert alkalmaznának, a fejlesztés nem érné meg. Elképzelhető ugyanakkor egy olyan hibrid variáns, ahol kiegészítő villanymotor hajtja a hátsó tengelyt – de még valószínűbb, hogy az Auris terepese megmarad fronthajtásúnak, és csak a látványra, no meg a magasabb üléshelyzetből adódó praktikumra gyúr. 
Az álcázás ellenére kivehető az enyhén módosított hátsó lökhárító, és várhatóan az orr-rész, valamint az oldalfal alsó széle is módosul valamelyest. 
Mindez azonban nem sokat számít, mert az autó, bár itt az ötajtós verzióban tesztelik, sokkal logikusabb választás volna a Touring Sport kivitelben. Noha ennek ellenkezőjére is van példa (rögtön ott a Volvo V40 Cross Country), ferdehátú helyett inkább kombiként népszerűek ezek a típusvariánsok. 
Hogy végül milyen lesz, hogy hívják, és milyen hajtáslánccal kínálják, remélhetőleg még a nyáron kiderül.
Képek: Inautonews

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.