Motorkerékpár az Ariel Atom gyártójától

Régen kétkerekűeket készített a márka

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.26. 10.00

Visszatér gyökereihez a brit Ariel, és sportmotort épít. Nem is akármilyet: exkluzívat, drágát.

Magyarországon kevesen tudják, de az Ariel, amelyet a XXI. században leginkább burkolatlan és zabolátlan közúti torpedójáról, a mindig megújuló Atomról ismerünk, 1970-ig motorkerékpárokat gyártott, méghozzá innovatív, modern gépeket. A két cég között persze semmi kapcsolat nincs a névazonosságon kívül, de ez is elég volt ahhoz, hogy a brit autómárka belefogjon egy csupasz sportmotor építésébe. 

Sőt, mi az hogy belefogtak: az Ariel Ace már meg is rendelhető, potom 20 ezer fonttól (7,6 millió Ft). Jelen esetben különösen indokolt a “-tól” kitétel, hiszen a koncepció szerint a motor minden eleme az ügyfél kívánságaihoz passzítható: állítható az ülés- és lábtartómagasság, variálható a kormány és rajta a fék- és kuplungkar, még a benzintartály mérete is változtatható, hogy a kerék dizájnjáról és a burkolatokról ne is beszéljünk. 

Sportos üléssel és komfortos cruiser-nyereggel is megrendelhető az Ace

A gyártás 2015 elején indul, minden egyes motort kézzel szerel össze egy-egy szerelő; a vásárló akár be is mehet a műhelybe megnézni, hol tart a masinája. 
A 100-150 darabosra tervezett széria térvázában (amely stílusosan az Ariel Atom vázát mintázza) egy 1237 köbcentis Honda V4-es blokk dolgozik, 175 lóerővel és 131 Nm nyomatékkal. A végsebesség 265 km/óra, százra 3,4 mp alatt gyorsul a motor. Ennél több is kifért volna abból a blokkból, de az Ariel “az átlagos motoros által biztonságosan kiaknázható, kényelmes és kiszámítható teljesítményt” szeretett volna elérni. A motorhoz a szokásos váltó mellett egy duplakuplungos egység is társítható; ez a kormányarmatúrákon elhelyezett nyomógombokkal kezelhető. 
Ha ennyi nem volna elég exkluzív, az Ariel tud még jobbat: amint továbbfejlesztik a motorkerékpárt, értesítik a korábbi vevőket, akik az üzembe betérve megkaphatják az újdonságokat – egyébként az Ariel ugyanezt kínálja az Atom vásárlóinak is.

A komplett LCD műszerpanel az Atomból származik

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.