Motorkerékpár az Ariel Atom gyártójától

Régen kétkerekűeket készített a márka

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.26. 10.00

Visszatér gyökereihez a brit Ariel, és sportmotort épít. Nem is akármilyet: exkluzívat, drágát.

Magyarországon kevesen tudják, de az Ariel, amelyet a XXI. században leginkább burkolatlan és zabolátlan közúti torpedójáról, a mindig megújuló Atomról ismerünk, 1970-ig motorkerékpárokat gyártott, méghozzá innovatív, modern gépeket. A két cég között persze semmi kapcsolat nincs a névazonosságon kívül, de ez is elég volt ahhoz, hogy a brit autómárka belefogjon egy csupasz sportmotor építésébe. 

Sőt, mi az hogy belefogtak: az Ariel Ace már meg is rendelhető, potom 20 ezer fonttól (7,6 millió Ft). Jelen esetben különösen indokolt a “-tól” kitétel, hiszen a koncepció szerint a motor minden eleme az ügyfél kívánságaihoz passzítható: állítható az ülés- és lábtartómagasság, variálható a kormány és rajta a fék- és kuplungkar, még a benzintartály mérete is változtatható, hogy a kerék dizájnjáról és a burkolatokról ne is beszéljünk. 

Sportos üléssel és komfortos cruiser-nyereggel is megrendelhető az Ace

A gyártás 2015 elején indul, minden egyes motort kézzel szerel össze egy-egy szerelő; a vásárló akár be is mehet a műhelybe megnézni, hol tart a masinája. 
A 100-150 darabosra tervezett széria térvázában (amely stílusosan az Ariel Atom vázát mintázza) egy 1237 köbcentis Honda V4-es blokk dolgozik, 175 lóerővel és 131 Nm nyomatékkal. A végsebesség 265 km/óra, százra 3,4 mp alatt gyorsul a motor. Ennél több is kifért volna abból a blokkból, de az Ariel “az átlagos motoros által biztonságosan kiaknázható, kényelmes és kiszámítható teljesítményt” szeretett volna elérni. A motorhoz a szokásos váltó mellett egy duplakuplungos egység is társítható; ez a kormányarmatúrákon elhelyezett nyomógombokkal kezelhető. 
Ha ennyi nem volna elég exkluzív, az Ariel tud még jobbat: amint továbbfejlesztik a motorkerékpárt, értesítik a korábbi vevőket, akik az üzembe betérve megkaphatják az újdonságokat – egyébként az Ariel ugyanezt kínálja az Atom vásárlóinak is.

A komplett LCD műszerpanel az Atomból származik

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.