Több benne a hely, mint az Audi Q7-ben, ám olcsóbb annál, mondta a cég újdonságáról az Automotive News Europe munkatársának Darren Palmer, a Ford alsó-középkategóriás és középkategóriás termékeinek globális fejlesztéséért felelős igazgatója. Hogy pontosan mennyivel olcsóbb, és pláne, hogy a méretében neki megfelelő Audi Q5-höz képest milyen lesz az árfekvése, arról nem nyilatkozott, de a szándék egyértelmű: a Ford nem a Hyundai, a Kia és a Toyota, hanem a Volvo, a BMW, az Audi ellenében kívánja szorítóba küldeni újdonságát. 

Az Edge eredetileg, még 2006-ban észak-amerikai modellként jelent meg a Ford kínálatában, ott komoly sikereket is ért el. A termékstratégia azonban megváltozott, és a szabadidőjármű globális típusként vált generációt, annak a Ford Mondeónak a műszaki alapjain, amelyre egyébként régóta vár már az autópiac. 
Prémium terepjáróval jön a Ford 1
Csakhogy míg a középkategóriás szedánok szegmense világszerte döglődik, a szabadidőjárművekkel mindenütt nagyot lehet kaszálni. A Ford konkrétan európai szabadidőjármű-eladásainak megduplázására számít, amiben azért az Edge mellett szerep jut majd a Fiesta-alapú EcoSport modellnek is. 
A Ford Edge érthetően alacsonyabb presztízsét gazdag felszereltséggel és jó érzékelhető minőséggel igyekszik pótolni – ugyanezt a receptet követi a Ford Vignale termékcsaládja. Az autó megkapja a Mustangon bemutatott, különleges térdlégzsákot, a hátsó övlégzsákokat, lesz benne adaptív kormánymű, aktív hűtőlamellák, kamera alapú vezetőtámogató rendszerek, parkolórobot, és persze fejlett online infotainment-rendszerek. 
Az Európába kétliteres dízelmotorral, 180 és 210 lóerős kivitelben érkező Edge-hez opciós lesz az összkerékhajtás. A modell piaci bevezetése 2015 végén várható.
Prémium terepjáróval jön a Ford 2

Forrás: Automotive News Europe


Hogy valóban sikerült-e az áttörés, és tényleg olyan jó minőségű-e az Edge, mint amilyennek a Ford mondja, hamarosan kiderül, hiszen mi is ott jártunk a modell európai premierjén.