Megépíti radikális versenyautó-tanulmányát a Jaguar

Életre kel az F-type Project 7

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 10.20

Minden idők legerősebb és legfürgébb utcai Jaguarja lesz az egykori D-Type előtt tisztelgő, mindössze 250 példányban épülő Project 7.

Egy- helyett kétszemélyes lesz: nagyjából ennyi lényegi eltérést látunk felfedezni a tavaly júliusban, a goodwoodi sebességfesztiválon leleplezett tanulmányautó és a most bejelentett, idén ugyanazon a rendezvényen debütáló sorozatgyártású verzió között. 
Annak idején meggyőződéssel mondtuk, hogy az F-type Project 7-ből soha nem lesz szériagyártású autó, még akkor sem, ha szellemi ihletadója, a D-type versenyautó idén ünnepli 60. születésnapját. 
Nos, tévedtünk. A Jaguar Land Rover hirtelen nagyon aktívvá vált Special Operations csapata, akik egyedi ügyfélmegrendeléseket és extrém átépítéseket hivatottak teljesíteni, kitett magáért, és életre keltette a radikális sportautót. 
Nem is akárhogyan, hiszen míg a koncepció tavaly 550 lóerős motort kapott, ennek teljesítményét mostanra felhúzták 575 LE-re. Ez több, mint bármi, amit a Jaguar eddig az utcára szabadított, és mivel az autó mindössze 1585 kiló, a 0-100-as sprint csupán 3,9 másodpercig tart. 
A végsebességet a Jaguar furcsa szokása szerint 300 km/órában maximálták (hiszen ott már minek, főleg, ha a leggyorsabbat építik meg). Mindenesetre alaposan felkészítették a száguldásra az autót: alapáras az aktív elektronikus differenciálzár, a karbon-kerámia fékrendszer és a fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozás. A megfelelő aerodinamikáról egyedi szénszálas kiegészítők gondoskodnak – a maximális leszorítóerő 177 százalékkal nagyobb, mint az F-type roadster esetében. 
Apropó, légáramlás: a csomagot 3 centivel alacsonyabb szélvédő, a vezető feje mögött elhelyezett, légterelő kúp (ld. D-type), új első lökhárító, hátsó diffúzor, állítható hátsó szárny teszi teljessé. 
És igen, a tanulmány sisaktartója helyére beszereltek egy második ülést, saját bukókerettel, hiszen igazán nem elvárható, hogy tehetősék senkivel ne osztozhassanak a mindössze 250 embernek kijutó élményen, és senkinek ne tudják megmutatni a sorszámozott plakettet, amelyet Ian Callum, a Jaguar főtervezője látott el kézjegyével. 
Ha már utas is van, csomagtartónak is kell lennie; igaz, a 196 literes üreget részben elfoglalja az összehajtható szükségtető, de akkor is.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.