Megépíti radikális versenyautó-tanulmányát a Jaguar

Életre kel az F-type Project 7

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 10.20

Minden idők legerősebb és legfürgébb utcai Jaguarja lesz az egykori D-Type előtt tisztelgő, mindössze 250 példányban épülő Project 7.

Egy- helyett kétszemélyes lesz: nagyjából ennyi lényegi eltérést látunk felfedezni a tavaly júliusban, a goodwoodi sebességfesztiválon leleplezett tanulmányautó és a most bejelentett, idén ugyanazon a rendezvényen debütáló sorozatgyártású verzió között. 
Annak idején meggyőződéssel mondtuk, hogy az F-type Project 7-ből soha nem lesz szériagyártású autó, még akkor sem, ha szellemi ihletadója, a D-type versenyautó idén ünnepli 60. születésnapját. 
Nos, tévedtünk. A Jaguar Land Rover hirtelen nagyon aktívvá vált Special Operations csapata, akik egyedi ügyfélmegrendeléseket és extrém átépítéseket hivatottak teljesíteni, kitett magáért, és életre keltette a radikális sportautót. 
Nem is akárhogyan, hiszen míg a koncepció tavaly 550 lóerős motort kapott, ennek teljesítményét mostanra felhúzták 575 LE-re. Ez több, mint bármi, amit a Jaguar eddig az utcára szabadított, és mivel az autó mindössze 1585 kiló, a 0-100-as sprint csupán 3,9 másodpercig tart. 
A végsebességet a Jaguar furcsa szokása szerint 300 km/órában maximálták (hiszen ott már minek, főleg, ha a leggyorsabbat építik meg). Mindenesetre alaposan felkészítették a száguldásra az autót: alapáras az aktív elektronikus differenciálzár, a karbon-kerámia fékrendszer és a fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozás. A megfelelő aerodinamikáról egyedi szénszálas kiegészítők gondoskodnak – a maximális leszorítóerő 177 százalékkal nagyobb, mint az F-type roadster esetében. 
Apropó, légáramlás: a csomagot 3 centivel alacsonyabb szélvédő, a vezető feje mögött elhelyezett, légterelő kúp (ld. D-type), új első lökhárító, hátsó diffúzor, állítható hátsó szárny teszi teljessé. 
És igen, a tanulmány sisaktartója helyére beszereltek egy második ülést, saját bukókerettel, hiszen igazán nem elvárható, hogy tehetősék senkivel ne osztozhassanak a mindössze 250 embernek kijutó élményen, és senkinek ne tudják megmutatni a sorszámozott plakettet, amelyet Ian Callum, a Jaguar főtervezője látott el kézjegyével. 
Ha már utas is van, csomagtartónak is kell lennie; igaz, a 196 literes üreget részben elfoglalja az összehajtható szükségtető, de akkor is.

Kommentek

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.