Hivatalos: így néz majd ki a Toyota hidrogén-autója

Jövő nyártól Európában is kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.25. 13.00

Véglegesítette üzemanyagcellás szedánjának formatervét a Toyota. A modell Japánban 15 millió forintnak megfelelő összegbe kerül majd.

Még 2015 áprilisa előtt megkezdi a hidrogénüzemű Fuel Cell Sedan belpiacos forgalmazását a Toyota. 

A cég a mai napon tartott sajtótájékoztatóján leleplezte az üzemanyagcellás modell végleges formatervét, amely az előzetes várakozásoknak megfelelően erős hasonlóságot mutat azzal a tanulmányautóval, amelyet még tavaly novemberben mutattak be (ld. nyitóképünkön; fent a szériamodell, lent a tanulmány). 
Míg a szériagyártású autóval kapcsolatban semmilyen információ nem áll rendelkezésre (sem műszaki adatokat, sem a tervezett darabszámra vonatkozó becslést nem közölt a Toyota), annyit elárultak, hogy menetdinamikájában és hatótávolságában felveszi a versenyt a belsőégésű motorral szerelt típusokkal, nagy nyomású hidrogéntartálya pedig három perc alatt teljesen feltölthető. 
A tavalyi koncepció 10 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, egy feltöltéssel 300 kilométert volt képes megtenni.
A Toyota Fuel Cell Sedan várható vételára 7 millió yen, azaz 15,4 millió forint lesz. Az európai és észak-amerikai árakat még nem állapították meg.
Hivatalos: így néz majd ki a Toyota hidrogén-autója 1

Hivatalos: így néz majd ki a Toyota hidrogén-autója 2
Tükörrel és rendszámmal a szériamodell, azok nélkül a tanulmányautó. Nem sokat változtattak.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.