Terepkombi Spanyolországból

SEAT Leon X-Perience

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.23. 10.00

Fél évvel azután, hogy bemutatták az összkerékhajtású Leon kombit, kötelező jelleggel megjelent annak emelt hasú, morcosított változata.

A terepjárózásnak inkább a csillogó, mint a dolgos végét ragadta meg a SEAT új modellvariánsa, a Leon X-Perience. A név az összkerékhajtásra utaló, elmaradhatatlan X-et a kalandokat idéző experience (élmény, tapasztalat) szóval variálja, ám 17 és 18 colos kerekeivel, alumínium lökhárító-betétjével, krómozott kipufogóvégeivel sokkal inkább a városi éjszakában, mintsem a poros ösvényeken, felázott földutakon keresi az örömöt az autó. 

A Leon modellcsaládján januárban bevezetett, állandó összkerékhajtáshoz 15 mm-es hasmagasság-emelés társul, a fokozott mechanikus és légellenállás kedvezőtlen hatásait alapáras start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszerek hivatottak ellensúlyozni. Míg az összkerekes Leon ST csak dízelmotorral kapható (105 LE 1.6 , és 150 LE 2.0) az X-Perience modellhez már TSI benzinmotor is rendelhető, illetve a kétliteres dízel 185 lovas kiadásában is felkerült a palettára, DSG váltóval kombinálva. 
A terepkombi belül a narancsszín dekorációtól és az opciós Alcantara vagy bőr kárpitozástól eltekintve egészen hétköznapi, praktikus kombi maradt, 587 (bővítve 1470) literes csomagtartóval. A modell ősztől kapható Európa-szerte.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.