Önvédelmi eszköz a kesztyűtartóban

Az új Mustangon mutatkozik be

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.23. 09.00

Nincs hely a térdlégzsáknak, mert onnan nyílik a kesztyűtartó? Akkor rakjuk bele a rekesz fedelébe a lufit – briliáns újítás a Fordtól.

A kesztyűtartó hasznos és szükséges tartozéka az autónak, de lássuk be, ajtaja kihasználhatatlanná teszi a műszerfal egy jelentős részét. Korábban is történt már próbálkozás a fedél praktikussá tételére (hirtelen csak a Nissan Note újságtartó rekesze jut eszembe, de nem kétséges, hogy Japánban ennél frappánsabb ötletek is születtek már.) 

A legfrissebb megoldással a Ford rukkolt elő: ők térdlégzsákot rejtettek a kesztyűtartó fedelébe. Ez persze így ötletnek egyszerűen hangzik, de rengeteg meló van vele: a Ford nem kevesebb mint tizenöt szabadalmat jegyzett be a projekt kapcsán. 
Az újszerű légzsák már szerkezetében és anyagában is eltér az eddig ismertektől. Nem szövetből készült, hanem erős műanyagból: egy fröccsöntött hólyagról van szó, amely nem önmagában biztosítja a védelmet, hanem egy külső, energiaelnyelő felülettel együtt – utóbbi maga a kesztyűtartó ajtaja, pontosabban annak a külső rétege. 
Ez helytakarékosabbá teszi a rendszert a hagyományos térdlégzsákokkal szemben, amelyek lefelé nyílnak, majd felfelé terjeszkedve óvják az utas térdét, mint alább a Volvo rendszere. A nagyobb felfekvési felület miatt pedig kisebb nyomáson nyitható a légzsák.  
Önvédelmi eszköz a kesztyűtartóban 1
A Ford szerint mindez 65 százalékkal könnyebbé teszi a komplett légzsákcsomagot, maga a patron pedig csupán negyedakkora, mint egy hagyományos légzsák esetében. 
A Mustangot a Ford egyfajta biztonsági zászlóshajóként kezeli: elődjéhez képest kétszer annyi légzsákot, kétszer annyi ütközés-érzékelőt, valamint (hiszen az elődmodell fejlesztésekor még nem volt elterjedt) övelőfeszítőket építettek be. Az utasoldali kesztyűtartó-légzsák mellett szintén figyelmet érdemel a kabrió verzió, amely az ülésbe beépített fejlégzsákot kapott. 
És hogy a lényegről meg ne feledkezzünk: idén 50 éves a Mustang. Az ikonikus modell történetéről itt olvashatsz.

Önvédelmi eszköz a kesztyűtartóban 2

Kommentek

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.