Önvédelmi eszköz a kesztyűtartóban

Az új Mustangon mutatkozik be

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.23. 09.00

Nincs hely a térdlégzsáknak, mert onnan nyílik a kesztyűtartó? Akkor rakjuk bele a rekesz fedelébe a lufit – briliáns újítás a Fordtól.

A kesztyűtartó hasznos és szükséges tartozéka az autónak, de lássuk be, ajtaja kihasználhatatlanná teszi a műszerfal egy jelentős részét. Korábban is történt már próbálkozás a fedél praktikussá tételére (hirtelen csak a Nissan Note újságtartó rekesze jut eszembe, de nem kétséges, hogy Japánban ennél frappánsabb ötletek is születtek már.) 

A legfrissebb megoldással a Ford rukkolt elő: ők térdlégzsákot rejtettek a kesztyűtartó fedelébe. Ez persze így ötletnek egyszerűen hangzik, de rengeteg meló van vele: a Ford nem kevesebb mint tizenöt szabadalmat jegyzett be a projekt kapcsán. 
Az újszerű légzsák már szerkezetében és anyagában is eltér az eddig ismertektől. Nem szövetből készült, hanem erős műanyagból: egy fröccsöntött hólyagról van szó, amely nem önmagában biztosítja a védelmet, hanem egy külső, energiaelnyelő felülettel együtt – utóbbi maga a kesztyűtartó ajtaja, pontosabban annak a külső rétege. 
Ez helytakarékosabbá teszi a rendszert a hagyományos térdlégzsákokkal szemben, amelyek lefelé nyílnak, majd felfelé terjeszkedve óvják az utas térdét, mint alább a Volvo rendszere. A nagyobb felfekvési felület miatt pedig kisebb nyomáson nyitható a légzsák.  
Önvédelmi eszköz a kesztyűtartóban 1
A Ford szerint mindez 65 százalékkal könnyebbé teszi a komplett légzsákcsomagot, maga a patron pedig csupán negyedakkora, mint egy hagyományos légzsák esetében. 
A Mustangot a Ford egyfajta biztonsági zászlóshajóként kezeli: elődjéhez képest kétszer annyi légzsákot, kétszer annyi ütközés-érzékelőt, valamint (hiszen az elődmodell fejlesztésekor még nem volt elterjedt) övelőfeszítőket építettek be. Az utasoldali kesztyűtartó-légzsák mellett szintén figyelmet érdemel a kabrió verzió, amely az ülésbe beépített fejlégzsákot kapott. 
És hogy a lényegről meg ne feledkezzünk: idén 50 éves a Mustang. Az ikonikus modell történetéről itt olvashatsz.

Önvédelmi eszköz a kesztyűtartóban 2

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.