Időzített bomba hárommillió japán autó

... illetve tízmilllió

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.23. 19.00

A Honda, a Mazda és a Nissan kényszerül visszahívni több millió autót világszerte. Az ok: felrobbanhatnak a légzsákok.

Az elmúlt öt évben tíz és félmillió autót kellett visszahívni a Takata Corporation által gyártott és szállított légzsákok hibája miatt. A világ második legnagyobb légzsákfejlesztőjének a 2000 és 2002 között beszerelt termékeivel lehetnek gondok: elsősorban párás levegőjű környezetben maguktól beindulhatnak a légzsákokat felfúvó patronok, a robbanás pedig műszerfal-darabkák repeszeivel szórhatja meg az utasokat, komoly sérülést okozva ezzel. 

Több japán autógyártó már tavaly, több hullámban visszahívta érintett modelljeit. Akkor 7,6 millió meghibásodással számoltak, most azonban további, potenciálisan érintett gépkocsikat találtak, ezért a Honda 2,03 millió, a Nissan 755 ezer, a Mazda közel 160 ezer autót hív vissza szervizeibe, hogy orvosolják a problémát. 
A Toyota és az egyetlen európaiként érintett BMW tudomásunk szerint nem hívott vissza további autókat. 
A Takata tagadja, hogy fejlesztési vagy gyártási hibáról volna szó, véleményük szerint a jelenleg rendelkezésre álló információk ezt nem támasztják alá, mindenesetre támogatják a kérdéses alkatrészek cseréjét a magas páratartalommal bíró piacokon. Az autógyártók mindenesetre óvatosak: azt mondják, amíg nem áll rendelkezése megfelelő számú cseredarab, inkább kiiktatják a kérdéses légzsákokat. 
Az immár tízmilliót is meghaladó visszahívás hátterében két halálos kimenetelű baleset áll, amelyeket még 2009-ben jegyeztek fel a Honda szakemberei. A Mazda és a Nissan nem tud ilyen balesetekről. 
Európában a Honda 153 943 darab, a Mazda 90 259 autót hív vissza, a Nissan egyelőre csak Észak-Amerikában és Japánban talált érintett típusokat.

Kommentek

  • Vérmacy

    “szarolasz”

  • Kempelen

    Ilyenkor kussol mindegyik hangoskodó. :-)

  • mtbe

    Dacia visszahívásról se nagyon hallottam még. De azért “ne vegyünk, mert Dacia.” :)

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.