A Red Bull Global Rallycross versenysorozatra készült az a vérben forgó szemű ragadozó, amelynél aligha képzelhetnénk el csalókább járgányt: túlméretes első lökhárítója, apró tükrei, öblös légbeömlői, valamint óriási hátsó szárnya ugyan gyanússá teszi, de mégis csak egy VW Beetle, hát nem lehet olyan veszélyes… 

Hát de: az 1,6 literes, négyhengeres TSI motorból 551 lóerőt (!!) facsartak ki a mérnökök. A nyomaték hatos szekvenciális váltón keresztül jut az elöl és hátul beépített, részlegesen önzáró differenciálművekre, a négy hajtott keréken 240/60 R17 méretű Yokohama versenyabroncsok feszülnek. 
Az autó végsebességéről nincs információnk, de a ralikrosszban ez nem is olyan lényeges. Annál fontosabb, hogy az autó 2,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A futóművet és a fékrendszert átdolgozták; ZF lengéscsillapítók, 23 centis rugóutak, elöl 356, hátul 300 mm átmérőjű féktárcsák segítik a pilóták dolgát. 
És hogy miért pont Beetle? Miért ne! A VW amerikai részlege Polóval debütált a ralikrosszban, ám be kell látni, hogy a kis Bogár mégis csak figyelemfelhívóbb jelenség, még ha skizofrén látvány is a száguldó női divatautó.