Nem dübörög, csak sziszeg

Elektromos a Harley-Davidson LiveWire

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.20. 08.00

Pár éve senki nem fogadott volna erre, de változnak az idők: itt a Harley-Davidson, amelyben nem hogy V2-es, de semmilyen belsőégésű motor nem dübörög.

LiveWire, azaz feszültség alatt lévő vezeték: így nevezte el látványos tanulmányát a Harley, amely vagy a hosszú távú túlélését, vagy a márka hirtelen halálát biztosította be ezzel a motorkerékpárral. 

Eleve nem úgy néz ki a motor, mint egy Harley; modernebb, agresszívabb, teljesen más vevőkörhöz szól – nyilván nem véletlenül, mert az easy riderek nem hangtalan, rezgésmentes járművekre vágynak. Ez viszont egy streetfighter, egy elvileg csupasz sportmotor. Elvileg, mert a HD tervezői bölcsen futurisztikus burkolat alá rejtették az elektromos hajtáslánc nem túl romantikus megjelenésű elemeit. 
Teljesítményét tekintve persze lehet, hogy jobb lett volna egy merev cruiser-vázba beépíteni a villanymotort, hiszen 74 lóerős teljesítményével nem ígérkezik a sztrádák bajnokának, noha az erőforrás hatalmas nyomatéka (71 Nm tekintélyes érték a motorkerékpárok világában) révén négy másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a motort. 
A száguldással egy baj van: nem tart soká. A hatótávolság egyelőre kiábrándító 80 km, és mivel egy motorkerékpáron nem igazán van hely arra, hogy plusz akkucsomagokat helyezzünk el, itt leginkább csak az akkumulátor-technológia fejlődése hozhat áttörést. Igaz, a Harley világszerte magas árai által behatárolt vevőkör talán még ezt is hajlandó (és képes) volna megfinanszírozni.
A Harley egyelőre egy roadshow keretében hordozza körbe az USA-ban elektromos motorkerékpárját, hogy felmérje a fogadtatást. Ha kedvezőek a vélemények – nos, mivel nem ígértek semmit, még akkor is eldönthetik, hogy mihez kezdenek ezzel a legkevésbé sem harley-s, mégis rettentően vonzó jószággal.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.