Nem dübörög, csak sziszeg

Elektromos a Harley-Davidson LiveWire

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.20. 08.00

Pár éve senki nem fogadott volna erre, de változnak az idők: itt a Harley-Davidson, amelyben nem hogy V2-es, de semmilyen belsőégésű motor nem dübörög.

LiveWire, azaz feszültség alatt lévő vezeték: így nevezte el látványos tanulmányát a Harley, amely vagy a hosszú távú túlélését, vagy a márka hirtelen halálát biztosította be ezzel a motorkerékpárral. 

Eleve nem úgy néz ki a motor, mint egy Harley; modernebb, agresszívabb, teljesen más vevőkörhöz szól – nyilván nem véletlenül, mert az easy riderek nem hangtalan, rezgésmentes járművekre vágynak. Ez viszont egy streetfighter, egy elvileg csupasz sportmotor. Elvileg, mert a HD tervezői bölcsen futurisztikus burkolat alá rejtették az elektromos hajtáslánc nem túl romantikus megjelenésű elemeit. 
Teljesítményét tekintve persze lehet, hogy jobb lett volna egy merev cruiser-vázba beépíteni a villanymotort, hiszen 74 lóerős teljesítményével nem ígérkezik a sztrádák bajnokának, noha az erőforrás hatalmas nyomatéka (71 Nm tekintélyes érték a motorkerékpárok világában) révén négy másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a motort. 
A száguldással egy baj van: nem tart soká. A hatótávolság egyelőre kiábrándító 80 km, és mivel egy motorkerékpáron nem igazán van hely arra, hogy plusz akkucsomagokat helyezzünk el, itt leginkább csak az akkumulátor-technológia fejlődése hozhat áttörést. Igaz, a Harley világszerte magas árai által behatárolt vevőkör talán még ezt is hajlandó (és képes) volna megfinanszírozni.
A Harley egyelőre egy roadshow keretében hordozza körbe az USA-ban elektromos motorkerékpárját, hogy felmérje a fogadtatást. Ha kedvezőek a vélemények – nos, mivel nem ígértek semmit, még akkor is eldönthetik, hogy mihez kezdenek ezzel a legkevésbé sem harley-s, mégis rettentően vonzó jószággal.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.