Elegánsabb, gazdagabb a Peugeot 508

Új motort és váltót is kapott

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.19. 09.15

Kívül-belül megújult a Peugeot zászlóshajója. A felfrissített 508-as mindhárom kivitelében szeptember 10-től kapható Európában.

Ahhoz képest, hogy Kína az 508 legnagyobb piaca (tízből három autót ott adnak el, mégpedig helyi gyártásból), a távol-keleti megapiac csak jövő év elején kapja meg azt a ráncfelvarrott szériát, amelynek hivatalos előpremierjét most tartotta meg a Peugeot. 

Az európai piacokon már szeptember elején debütáló, megújult 508-ast nem lesz nehéz felismerni. Függőlegesebben álló hűtőmaszkjában mostantól ott feszít a márka oroszlánja. Két oldalán minden funkciójukban LED-es lámpatestek világítanak, és a motorházfedelet is átrajzolták, kisebb az emelkedése. 
Hátul vadonatúj, nagyobb lökhárító különíti el jobban a csomagtartót, és a hátsó lámpatestek tájolása is közelebb került a vízszinteshez.
A modern, letisztult megjelenés a beltérben folytatódik. Eltűntek a nyomógombok, és megjelent helyettük egy 7 colos érintőképernyő, a középkonzolon fedeles tárolórekesz kapott helyet. A műszerek rajzolata elegánsabb lett, a felszereltség pedig továbbra is magas szintű: kulcs nélküli nyitás és indítás, négyzónás (!) klímaberendezés, vakításmentes fényszóróvezérlés, elektromos parkolófék, JBL audiorendszer ad okot a büszkeségre; az opciós listán újdonság a holttérfelügyelet és a tolatókamera. 
Az érintőképernyő adta lehetőségeket egy sor online információs szolgáltatással aknázza ki a Peugeot, üzemanyagárakról, parkolóhelyekről tájékoztat, étteremajánlót ad a funkció. 
A hajtáslánc-kínálatban megmaradtak a régről ismert dízel, illetve dízel hibrid lehetőségek. Egyetlen újdonság a 156 lóerős 1.6 THP motort váltó, 165 lóerős 1.6 THP, ami amellett, hogy start-stopos, teljesíti az Euro 6-os normát, sebességváltóként pedig a normál kézi váltó mellett egy új fejlesztésű, hatfokozatú automata is társulhat hozzá.

Kommentek

  • hova

    Nekem sokat számít egy személyautó külső vonalvezetése, finomsága, lágy, kellemes összhangja. Az arányosság és az az érzés, hogy egy különleges, más autóba ülök. Ezt keresgéltem ebben az autóban is-mármint a külső vonalvzetésben, de nekem ez az autó nem igazán valósította meg a finomságot, az összhangot. Technikai szempontokat nem mérlegelek.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.