A visszapillantó tükör fogyóeszköz; még a közúti forgalomban is letörik olykor-olykor, a motorsportban pedig végképp belefér, hogy egy ütközés után (rosszabb esetben már a boxban) elveszítse a hátratekintés lehetőségét a sofőr. 
A Nissan azonban eleve nem is szerelt tükröt ZEOD RC elektromos versenyautójára: az optikai eszközt digitális rendszerekkel helyettesíti. Ahogy az Audi R18 két évvel ezelőtt, ők is videokamerával és monitorral oldják meg a mögöttes forgalom figyelését. A Nissan egy lépéssel tovább ment: a széles látószögű képet radarral egészíti ki, amely nem csak az akadályok (versenytársak) pozícióját, hanem azok közeledési sebességét és irányát is mérik, és ezt a képernyőre vetített nyilakkal meg is mutatják (egy nagyon-nagyon hasonló rendszert láthattunk egy évvel ezelőtt egy amerikai beszállítótól).
A Nissan márciusban már bemutatta a digitális visszapillantó tükör prototípusát; a közútra szánt rendszert a hagyományos visszapillantó tükörbe integrálták, az LCD képernyő gombnyomásra megelevenedik, és szélesebb látómezejű, holttérmentes képet ad a mögöttes környezetről. 
Mivel a Le Mans-i szabályzat előírja a visszapillantó tükör használatát, a Nissan mérnökei kialakították a hagyományos tükrök felszereléséhez szükséges csonkokat: amennyiben a rendszer bármilyen oknál fogva meghibásodik, a tisztán elektromos üzemre is képes versenyautó kiáll a pitbe, ahol gyorsan felszerelik a tükröket.