Cukiautó, kigyúrva

ABT Beetle

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.12. 17.00

Akár 260 lóerővel tanítja móresre azokat a tuningolt kabrió, akik nem látnak benne mást, mint egy feminin divatjárgányt.

Ki mondta, hogy csak a marcona autókat lehet tuningolni? Ha a Nissan Juke elbírja a 200 lóerőt, a VW Beetle sem idegenkedhet a 260-tól. 

Egy évvel a kupé után komplett átalakító kúrát kapott az ABT-től a Volkswagen divatjárgányának kabrió kivitele. Hátul átdolgozott szárny, új lökhárító és kötény morcosítja az autót, elöl minimalista módszerrel megelégedtek a fényszóró részleges kitakarásával (amiről mellesleg azt hittük, már végleg eltűnt a komoly tuningmesterek fegyvertárából…) 
A pici kabrióhoz nagy kerekek dukálnak, akár 20 colos méretben, az ültetőkészlet pedig az aszfalthoz passzírozza a kocsit: az egyedi rugók beépítésével elöl 30, hátul 35 mm-t veszít hasmagasságából a Beetle. Ha szeretnénk, a kipufogót és a fékrendszert is lecserélik. 
A lényeg persze a motortérben történik, ahol minden létező erőforráshoz hozzátette a magáét a műhely. Az 1.2 TSI 105 helyett 140 lóerőt tud, a nyomaték 175-ről 220 Nm-re ugrott. Az 1.4 TSI teljesítménye 160-ról 210 LE-re emelkedett, a forgatónyomatéki csúcs 240 helyett 280 Nm. A legizgalmasabb természetesen a 200, illetve 210 lóerős kivitelben kapható, 280 Newtonméteres 2.0 TFSI motor utómunkája: a Golf GTI-ből ismerős páros 240, illetve 260 lóerőt tud a műtét végén, a nyomaték 340, illetve 350 Nm. 
Az ABT azokra is gondolt, akik lifestyle-kabriójukat dízelmotorral veszik meg: a 1.6 TDI (105 LE, 250 Nm) a kezelés után 125 lóerőt és 285 Nm-t tud, míg a 2.0 TDI teljesítménye 140 LE-ről 170-re, nyomatéka 320-ről 370 Nm-re nő.
Abt

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.