V-alakban összefutó, döntött orrával, látványos fényszóróival sokkal inkább a Qashqai rokonának tűnik, mint vérbeli pick-upnak, de ez persze csak a látszat: átdolgozott, hátul laprugós futóművét masszív terhek cipelésére tervezték. 

A régről ismert, 2,5 literes, négyhengeres dízelmotor akár 11 százalékkal takarékosabb mint eddig, 163 lóerős kivitelében 403, 190 lóerővel 450 Nm forgatónyomatékot bocsát a hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú automata sebességváltóra. A 2,5 literes benzinmotor Európában nem bír jelentőséggel. 
A Navara csinos pofija ugyanakkor nem csupán álarc: az autó tele van modern kényelmi, biztonsági és menetdinamikai segédrendszerrel. Az utastérben minőségi anyagok és tetszetős vonalak várnak, az alumínium betétek ugyan csak imitációk, de a látvány így is meggyőző. 
A középkonzol tetején nagyfelbontású TFT monitor szolgáltat információkat az audiorendszer és az autó állapotáról, navigációs adatokról. Ami a vezetőtámogató rendszereket illeti, ESP, ereszkedés-szabályozás, visszagurulás-gátlás és részlegesen önzáró differenciálművet imitáló fékvezérlés is megtalálható a Navara arzenáljában. 
Az új Navara hátsó- és összkerékhajtással, keskeny és széles karosszériával, többféle kabinhosszal rendelhető