A Ducati 1962-ben mutatta be a Scramblert, a modern kori városi endurók egyik előfutárát. A 250-450 köbcentis, egyhengeres motort kifejezetten az észak-amerikai importőr kérésére fejlesztette ki a márka, a fiatal vásárlók meghódítására és az idősebbek megfiatalítására. 

Most, ötvenkét évvel később ismét színre lép a Scrambler. A típusnevet két éve már levédette az időközben a Lamborghini szárnyai alá került olasz motorkerékpár-márka, de a tavalyra várt bejelentés elmaradt: minden bizonnyal idén ősszel fogják leleplezni, és jövőre már megkezdheti hódítását a retropiacon.
A fenti videóból nem sok minden derül ki a leendő motorról. A bevillantott profilkép ugyanakkor elárulja, hogy a benzintank a hatvanas évek léghajó-dizájnját követi, a kormányt hátrahúzták, a műszerezettség pedig a minimumra szorítkozik. 
A nagy múltidézésbe azért két modern megoldás belefért: a fényszóró peremébe integrált, LED-es nappali fények mellett a motor is újkori darab lesz: az egykori egyhengeresek helyett a Ducati védjegyének számító, fekvő V2-es blokkra számíthatunk, méghozzá léghűtéses kivitelben.