Forma-1 ihletésű utcai modell a Lotustól

Lotus Exige LF1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.10. 10.00

Mindössze nyolcvanegy példányban gyártja az arany-fekete színvilágú, limitált szériás Exige-et a Lotus. Különleges extrák is járnak a kocsihoz.

Aranyszínű felnik, éjfekete fényezés piros díszsávokkal: a Lotus hagyományos Forma-1-es színei határozottan feltűnővé teszik a Lotus Exige LF1 különkiadást, a márka F1-es gyökereit ünneplő modellt. A beltérben kéttónusú bőr-szövet ülések várják az utasokat, hímzett fej- és háttámlákkal, minden modell sorszámozott karbon plakettet kap. 

A Forma-1-es hatások sajnos kimerülnek a színvilágban, így a 3,5 literes, hathengeres motor sem változott: 350 LE teljesítmény, 400 Nm nyomaték, 4,0 másodperces gyorsulás 100 km/órára, és 274 km/óra végsebesség szerepel az adatlapján. A különkiadás megkapja viszont a nagyobb teljesítményű fékekből, sportabroncsokból és több fokozatban (túra, sport, KI) állítható menetstabilizáló rendszerből álló versenycsomagot. 
Ez azonban nem minden: a vásárlók részt vehetnek egy gyárlátogatáson a Lotus Cars központi üzemében, illetve bebocsátást nyernek a névrokon F1-es csapat főhadiszállására. Emellett az Exige LF1 klub tagjaként megkapják Romain Grosjean sisakjának 1:2 méretarányú makettjét, egy Lotus F1 kulcstartót, egy Lotus F1 pendrive-ot, továbbá kedvezményes vásárlási lehetőséget a Lotus életstílus-termékkínálatából. 
A Lotus Exige LF1 az Egyesült Államok kivételével a világ minden piacán megrendelhető, összesen 81 példány készül belőle.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.