Készül a világ legkönnyebb sportkocsija

450 kiló tokkal, vonóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.09. 11.00

Újabb brit egzotikum van alakulóban, az Elemental RP1 azonban különleges: minden ellenfelénél könnyebbnek ígérik alkotói.

Az angolok nagyon értenek ahhoz, hogy hogyan kell kis szériában nagyon vonzó, nagyon radikális sportautókat gyártani. Ennek a vonulatnak a legújabb képviselője az Elemental Cars Ltd., amelynek munkatársai a Forma-1-ből, a repülőgép-gyártásból és egyéb rokonterületekről érkeztek. 

Ezek a szakemberek idén ötödik éve fejlesztik a manufaktúra első és egyelőre egyetlen modelljét, egy tető nélküli, kétüléses, középmotoros sportkocsit – gyakorlatilag egy közúti versenyautót. 
Az RP1 vázát egy szénszálas kompozit teknő adja, amelyben F1-stílusban, fekvő testhelyzetben foglalnak helyet az utasok. Ez kedvezőbb aerodinamikai adottságokkal ruházza fel a kocsit. A karosszéria és a beltér javarészt ugyanabból az anyagból készült, mint a teherhordó váz, ennek köszönhetően az egész autó nem nyom többet 560 kilónál. 
Ehhez az elképesztően kis tömeghez nem kell különösebben nagy teljesítmény: a hátsó tengely előtt egy tuningolt, kétliteres Ford Ecoboost motor dolgozik, 284 lóerővel – minden egyes lóerőre csupán 1,97 kilogramm jut. 
Elméletileg az autó minden fedélzeti rendszere összeköttetésben áll egymással egy CAN BUS hálózaton keresztül; a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó a kormány mögül kapcsolható, az autó beépített adatrögzítővel, diagnosztikai rendszerrel és fedélzetikamera-integrációval rendelkezik, a kormánykerékre emelt funkciókat a vezető maga programozhatja fel. 
Apró szépséghiba, hogy az Elemental RP1 még nem létezik: egyelőre csupán néhány CAD-rajzból és egy sajtóközleményből áll a projekt kifelé látható része. De a britek szavahihető emberek, úgyhogy bízzunk benne, hogy valóban lesz valami az elementáris sportkocsiból.

Kommentek

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.