Készül a világ legkönnyebb sportkocsija

450 kiló tokkal, vonóval

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.09. 11.00

Újabb brit egzotikum van alakulóban, az Elemental RP1 azonban különleges: minden ellenfelénél könnyebbnek ígérik alkotói.

Az angolok nagyon értenek ahhoz, hogy hogyan kell kis szériában nagyon vonzó, nagyon radikális sportautókat gyártani. Ennek a vonulatnak a legújabb képviselője az Elemental Cars Ltd., amelynek munkatársai a Forma-1-ből, a repülőgép-gyártásból és egyéb rokonterületekről érkeztek. 

Ezek a szakemberek idén ötödik éve fejlesztik a manufaktúra első és egyelőre egyetlen modelljét, egy tető nélküli, kétüléses, középmotoros sportkocsit – gyakorlatilag egy közúti versenyautót. 
Az RP1 vázát egy szénszálas kompozit teknő adja, amelyben F1-stílusban, fekvő testhelyzetben foglalnak helyet az utasok. Ez kedvezőbb aerodinamikai adottságokkal ruházza fel a kocsit. A karosszéria és a beltér javarészt ugyanabból az anyagból készült, mint a teherhordó váz, ennek köszönhetően az egész autó nem nyom többet 560 kilónál. 
Ehhez az elképesztően kis tömeghez nem kell különösebben nagy teljesítmény: a hátsó tengely előtt egy tuningolt, kétliteres Ford Ecoboost motor dolgozik, 284 lóerővel – minden egyes lóerőre csupán 1,97 kilogramm jut. 
Elméletileg az autó minden fedélzeti rendszere összeköttetésben áll egymással egy CAN BUS hálózaton keresztül; a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó a kormány mögül kapcsolható, az autó beépített adatrögzítővel, diagnosztikai rendszerrel és fedélzetikamera-integrációval rendelkezik, a kormánykerékre emelt funkciókat a vezető maga programozhatja fel. 
Apró szépséghiba, hogy az Elemental RP1 még nem létezik: egyelőre csupán néhány CAD-rajzból és egy sajtóközleményből áll a projekt kifelé látható része. De a britek szavahihető emberek, úgyhogy bízzunk benne, hogy valóban lesz valami az elementáris sportkocsiból.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.