Alig néhány nappal azután, hogy megtudtuk, Magyarország mégsem kap a rég várt EcoSport városi szabadidőjárműből, újabb jópofasággal fájdítja szívünket a Ford brazíliai leányvállalata. A Ford Troller T4 a létező leggazdaságosabb retro-divatjármű a világon: tervezőinek alig akadt dolga, hiszen az egykori (2007-ben a Ford kötelékébe olvasztott) brazil Troller márka T4 típusa pont így nézett ki annak idején – sőt, 2012-ben már elkészítették ennek az autónak az előtanulmányát R-X Concept néven. 
Akármilyen könnyű szülés is volt, a Troller T4 rettentő jól néz ki a maga kendőzetlenül robusztus, primitív szépségében. Vonalai, no meg a Jeep Wranglerre hajazó előd nyomán kompakt, könnyű gépre számítanánk, ehhez képest a 3,2 literes dízelmotor erős túlzásnak tűnik, de egy terepjárónál úgysem létezik olyan, hogy túl sok nyomaték. 
Az erőforrás természetesen mind a négy kereket hajtja, a kanyarstabilizátor kiakasztható, a tető pedig két részre osztott, kiemelhető üvegpanel. 
Egy modernebb, kisebb motorral bankot robbanthatna a Ford Európában a Trollerrel, erre azonban nem kerül sor: az autó nem exportra készült, ami a brazíliai autógyártás minőségének fényében ez egyet jelent azzal, hogy soha semmilyen itteni normának nem felelne meg. Kár.