Itt a vadonatúj BMW X6!

Decembertől kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 12.15

Bemutatta terepkupéjának második generációját a BMW. Az X6 takarékosabb, fürgébb és praktikusabb lett.

Megőrizte jellegzetes karakterét, de minden téren továbbfejlődött a BMW X6. Az annak idején korszakalkotó, ellentmondásos terepkupé második kiadása magára öltötte a márkánál időközben bevezetett formai elemeket: fényszóró-kialakításában a műszaki rokon X5 fizimiskáját a BMW X4-től ellesett részletekkel egészíti ki, az első kerékdobon a kupémodelleken szokásos, bumeráng alakú légkivezető nyílás ad a sportosságnak. A forma összességében, ha lehet, még agresszívabb, mint az elődmodellé volt. 

Belső kialakításában egy fontos változás van az elődmodellhez képest: a hármas osztású, háromszemélyes hátsó üléspad utasoknak, csomagoknak is praktikusabb megoldást jelent, mint az eddigi megoldás; a csomagtartó egyébként 570 helyett 580 literes. 
A modell decemberi bevezetésekor kétféle dízel- és egy benzinmotorral lesz elérhető az X6. A csúcson az xDrive50i áll, új generációs, 450 lóerős V8-assal. Mindkét dízel soros hathengeres; a nagyobbik a tripla turbós, 381 lóerős M50d, míg kis motornak ott van a 258 lovas xDrive 30d. Minden kivitelnél alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata sebességváltó; ez, és a motorokon végrehajtott módosítások akár 22 százalékos fogyasztás-csökkentést eredményeznek az elődhöz képest. Jövő tavasszal érkezik a 306 lovas xDrive35i, és az xDrive40d 313 lóerővel. 
A BMW alaposan megnyomta a ceruzát, amikor a felszereltséget állították össze: a már említett, nyolcas automata váltó mellett szériatartozék a bixenon fényszóró (opciós az adaptív LED-es reflektor), a kétzónás klíma, az állandó összkerékhajtás, a bőrkárpit és egy sor vezetőtámogató rendszer. Futóműből számtalan csomag rendelhető, az adaptív felfüggesztés létezik aktív kanyarstabilizátoros sportos, illetve légrugós komfort kivitelben, és ott van még az M-csomaghoz kínált adaptív M futómű. 
Ami az opciókat illeti, a kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás és -zárástól a Bang & Olufsen hifin át a teljes körű biztonsági rendszerekig gazdag a választék. Utóbbiak körkörös manőverező kamerát, az akadályokat megvilágító, adaptív fényszórót, dugóban önállóan araszoló tempomatot és még egy sor innovatív tételt tartalmaznak.

Kommentek

  • Norbi50

    Oké, és most essünk hasra? Ugyanazok a motorok, ugyanaz a benyomás, ugyanaz a belső hangulat, mint a többi nagy BMW-ben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.