Itt a vadonatúj BMW X6!

Decembertől kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 12.15

Bemutatta terepkupéjának második generációját a BMW. Az X6 takarékosabb, fürgébb és praktikusabb lett.

Megőrizte jellegzetes karakterét, de minden téren továbbfejlődött a BMW X6. Az annak idején korszakalkotó, ellentmondásos terepkupé második kiadása magára öltötte a márkánál időközben bevezetett formai elemeket: fényszóró-kialakításában a műszaki rokon X5 fizimiskáját a BMW X4-től ellesett részletekkel egészíti ki, az első kerékdobon a kupémodelleken szokásos, bumeráng alakú légkivezető nyílás ad a sportosságnak. A forma összességében, ha lehet, még agresszívabb, mint az elődmodellé volt. 

Belső kialakításában egy fontos változás van az elődmodellhez képest: a hármas osztású, háromszemélyes hátsó üléspad utasoknak, csomagoknak is praktikusabb megoldást jelent, mint az eddigi megoldás; a csomagtartó egyébként 570 helyett 580 literes. 
A modell decemberi bevezetésekor kétféle dízel- és egy benzinmotorral lesz elérhető az X6. A csúcson az xDrive50i áll, új generációs, 450 lóerős V8-assal. Mindkét dízel soros hathengeres; a nagyobbik a tripla turbós, 381 lóerős M50d, míg kis motornak ott van a 258 lovas xDrive 30d. Minden kivitelnél alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata sebességváltó; ez, és a motorokon végrehajtott módosítások akár 22 százalékos fogyasztás-csökkentést eredményeznek az elődhöz képest. Jövő tavasszal érkezik a 306 lovas xDrive35i, és az xDrive40d 313 lóerővel. 
A BMW alaposan megnyomta a ceruzát, amikor a felszereltséget állították össze: a már említett, nyolcas automata váltó mellett szériatartozék a bixenon fényszóró (opciós az adaptív LED-es reflektor), a kétzónás klíma, az állandó összkerékhajtás, a bőrkárpit és egy sor vezetőtámogató rendszer. Futóműből számtalan csomag rendelhető, az adaptív felfüggesztés létezik aktív kanyarstabilizátoros sportos, illetve légrugós komfort kivitelben, és ott van még az M-csomaghoz kínált adaptív M futómű. 
Ami az opciókat illeti, a kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás és -zárástól a Bang & Olufsen hifin át a teljes körű biztonsági rendszerekig gazdag a választék. Utóbbiak körkörös manőverező kamerát, az akadályokat megvilágító, adaptív fényszórót, dugóban önállóan araszoló tempomatot és még egy sor innovatív tételt tartalmaznak.

Kommentek

  • Norbi50

    Oké, és most essünk hasra? Ugyanazok a motorok, ugyanaz a benyomás, ugyanaz a belső hangulat, mint a többi nagy BMW-ben.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.