Hibrid pályaversenyautó betegesen gazdagoknak

McLaren P1 Track

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 14.45

Könnyebb és erősebb lesz utcai fivérénél a McLaren P1 pályaverziója. Nem vásárolhatja meg akárki.

A McLaren mindössze 375 darabot készít hibrid szupersportkocsijából, a P1-esből. Ez azonban csak az utcai verzióra vonatkozik: a legfrissebb információk szerint ugyanis jön a P1 Track, a brutális luxussportoló pályaérett változata. Ez komoly aerodinamikai csomagot és slick gumikat kap, a tömegét erősen lefaragják, a teljesítményét viszont megemelik. 

A pályagép így jelentősen fürgébb lesz a 916 lóerős P1-esnél, pedig már az is 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 16,5 mp alatt 300 km/órára. 

Figyelmeztető üzenet a P1 műszerfalán: a sportkocsi is rendelkezik versenypálya-üzemmóddal

Akinek tehát nem jutott az utcai P1-esből, most vigasztalódhat egy még potensebb példánnyal, gondolhatnánk, de nem: a gyár tájékoztatása szerint kizárólag az vásárolhat a P1 Track modellből, aki már legalább megrendelt egy mezei P1-est. Utóbbi durván egymillió euróba, azaz 300 millió forintba kerül, a pályaversenyautó vélhetően ennél is költségesebb móka lesz – egy átlagos milliomosnak azért a kettő együtt komoly érvágásnak hangzik. 

Szerencsére a McLaren azokra is gondol, akinek nem kallódik harmad milliárd a kamrájában: hamarosan érkezik a 650S alá tagozódó P13, amely töredékébe, nagyjából 100 000 angol fontba (37 millió Ft) kerül, viszont a gyár állítása szerint “kényelmes, praktikus és szépséges”, középmotoros kétüléses lesz, amelyet szénszálas vázra építenek többféle kivitelben, akár a márka életében elképesztően soknak számító, négyezer példányban.


Képeinken a szériaállapotú McLaren P1 látható.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.