A McLaren mindössze 375 darabot készít hibrid szupersportkocsijából, a P1-esből. Ez azonban csak az utcai verzióra vonatkozik: a legfrissebb információk szerint ugyanis jön a P1 Track, a brutális luxussportoló pályaérett változata. Ez komoly aerodinamikai csomagot és slick gumikat kap, a tömegét erősen lefaragják, a teljesítményét viszont megemelik. 

A pályagép így jelentősen fürgébb lesz a 916 lóerős P1-esnél, pedig már az is 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 16,5 mp alatt 300 km/órára. 

Figyelmeztető üzenet a P1 műszerfalán: a sportkocsi is rendelkezik versenypálya-üzemmóddal

Akinek tehát nem jutott az utcai P1-esből, most vigasztalódhat egy még potensebb példánnyal, gondolhatnánk, de nem: a gyár tájékoztatása szerint kizárólag az vásárolhat a P1 Track modellből, aki már legalább megrendelt egy mezei P1-est. Utóbbi durván egymillió euróba, azaz 300 millió forintba kerül, a pályaversenyautó vélhetően ennél is költségesebb móka lesz – egy átlagos milliomosnak azért a kettő együtt komoly érvágásnak hangzik. 

Szerencsére a McLaren azokra is gondol, akinek nem kallódik harmad milliárd a kamrájában: hamarosan érkezik a 650S alá tagozódó P13, amely töredékébe, nagyjából 100 000 angol fontba (37 millió Ft) kerül, viszont a gyár állítása szerint “kényelmes, praktikus és szépséges”, középmotoros kétüléses lesz, amelyet szénszálas vázra építenek többféle kivitelben, akár a márka életében elképesztően soknak számító, négyezer példányban.


Képeinken a szériaállapotú McLaren P1 látható.