Hegyomlás, igényeseknek

900 Nm, 600 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 13.00

Nem aprózta el az Edo Competition: valóságos versenyautót épített a Mercedes G63 AMG alapjaira.

Ha egy terepjáró kerekeit leszerelve elöl 398, hátul 380 milliméteres átmérőjű kerámia féktárcsákat találunk, amelyeket acélfonatos fékcsövekkel táplált, hatdugattyús nyergek fognak közre, joggal gyanakodhatunk, hogy a jármű elsődleges feladata nem a buckák és vízmosások leküzdése. 

És nem is: az Edo G63 AMG új szintre emeli az eleve nem harmatos alapmodell menetképességeit: a V8-as AMG blokk 544 helyett 660 lóerőt ad le, a forgatónyomatékot 760-ról 900 Nm-re emelték, és ami igazán durva, ez az érték 1900 és 5200/perc között végig rendelkezésünkre áll. 
Az utastér bővelkedik a szénszálas alkatrészekben, de hogy bőr vagy szövet borítsa-e az ülést, hogy fa, fém vagy karbon panelekkel díszítsék a felületeket, az csak a megrendelőn múlik. A lényeg azonban változatlan: a behemót száguldásának elektronika vet véget 250-nél, az autó 5,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.