Az egyszerűség luxusa

Volvo XC90 kezelőszervek és audiorendszer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.06. 15.15

Ma még ritkán alkalmazott interfésszel és különleges audiomegoldásokkal érkezik a Volvo nagy szabadidőjárművének új generációja

Miután a leendő XC90 belterének rejtelmeiről elárult egyet s mást, újabb tudnivalókat csepegtet a nagyközönségnek a Volvo. 

Az autó kezelőfelületéről száműzték a nyomógombokat: a funkciók java része hangvezérléssel, a kormányon elhelyezett, hüvelykujjal pörgethető tárcsával, vagy a 9 colos érintőképernyőn keresztül kezelhető. A hangvezérlés jópofasága, hogy érti a folyó beszédet – nyilván nem a magyart -, így a világnyelvek beszélői mesterséges dadogások helyett saját tempójukban, saját tájszólásukban kérhetik meg az autót, hogy ugyan játszaná már le a kedvenc dalukat. 
Az egyszerűség luxusa 1
Ami az érintőképernyőt illeti, a Volvo a Teslához hasonlóan állítva építette be a monitort, amely így úgy néz ki, mint egy táblaszámítógép. Úgy néz ki, és úgy is működik: a térkép kicsinyítéséhez és nagyításához például elég mutató- és hüvelykujjunkal csippenteni, illetve terpeszreni az üvegen. Pontosabban az üveg előtt, mert infravörös érzékelőivel a képernyő már azt is érzékeli, ha megközelítjük a monitort, amely ráadásul kesztyűben is működtethető. 
Egyébként ha már tablet, akkor iPhone: a készülék képes arra, hogy “tükrözze” az 5. generációs vagy újabb iPhone-okat a kijelzőre, így menet közben innen birizgálhatjuk a mobilt – vajon mit fog szólni ehhez a rendőrség? 
Ugyaninnen vezérelhető a számos audio-opció, köztük a 19 hangszórós, kézzel behangolt Bowers & Wilkins darab, amelynek különlegessége, hogy mélynyomóját nem a csomagtartóban, hanem az egyik kerékdobban helyezték el. Ráadásul ebbe az üregbe extra levegőt vezetnek be, így még teltebb, még precízebb a mélyhang-visszaadás.

Kommentek

  • v_gabe

    Bowers @ Wilkins.

  • v_gabe

    &

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.