Lassan már követhetetlen, hányféle kiadásban reméli eladni magát a MINI. Egy biztos: normál, ötajtós verzióban most először lép színre a német-brit koprodukciós városi kultautó. Hosszában 161, tengelytávjában 72 milliméterrel nőtt meg a háromajtóshoz képest a MINI, hogy elférjen a hátsó ajtó. 

A hátsó üléssoron nem csak a lábtér nőtt meg (a teljes tengelytáv-gyarapodás mértékével), hanem a fejtér (+15 mm) és a könyöknél mért szélesség is (+61 mm), igaz, ez csak akkor ér valamit, ha nem használjuk ki az immár háromszemélyes üléspad kapacitását. Mindez kívülről egyébként nem látszik: az autó ugyanolyan széles (1727 mm) és csak 11 mm-rel magasabb (1425 mm) mint a háromajtós. 

A MINI egyébként ötajtósnak is apró: a karosszéria teljes hossza 3982 mm (Cooper kivitelen 4005 mm), a csomagtartó 278 literes (háromajtós: 211 l), igaz, az osztott üléstámla szeparált ledöntésével tovább bővíthető, egészen 941 literig; a padló pedig több szinten is elhelyezhető. 
Soha nem volt MINI született 1
Egyéb tulajdonságaiban mindenben megegyezik a két modell, beleértve a kényelmi és biztonsági szolgáltatások széles skáláját
Piaci bevezetésekor négyféle modellvariánst kínál az ötajtós MINI: a Cooper 136 lóerős, háromhengeres motorja mellett a Cooper S 192 lovas erőforrása elégíti ki a benzinmotorra vágyók igényeit, dízelből a Cooper D (három henger, 116 LE) és a Cooper SD áll rendelkezésre. Utóbbi egy vadonatúj, 2,0 literes, négyhengeres motor, 170 lóerővel.