Soha nem volt MINI született

Itt az ötajtós Mini

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.05. 07.00

Csak idő kérdése volt, hogy mikor jelenik meg a színen: a MINI nyújtott tengelytávú, ötajtós kiadása praktikus családi kisautó, kultikus köntösben.

Lassan már követhetetlen, hányféle kiadásban reméli eladni magát a MINI. Egy biztos: normál, ötajtós verzióban most először lép színre a német-brit koprodukciós városi kultautó. Hosszában 161, tengelytávjában 72 milliméterrel nőtt meg a háromajtóshoz képest a MINI, hogy elférjen a hátsó ajtó. 

A hátsó üléssoron nem csak a lábtér nőtt meg (a teljes tengelytáv-gyarapodás mértékével), hanem a fejtér (+15 mm) és a könyöknél mért szélesség is (+61 mm), igaz, ez csak akkor ér valamit, ha nem használjuk ki az immár háromszemélyes üléspad kapacitását. Mindez kívülről egyébként nem látszik: az autó ugyanolyan széles (1727 mm) és csak 11 mm-rel magasabb (1425 mm) mint a háromajtós. 
A MINI egyébként ötajtósnak is apró: a karosszéria teljes hossza 3982 mm (Cooper kivitelen 4005 mm), a csomagtartó 278 literes (háromajtós: 211 l), igaz, az osztott üléstámla szeparált ledöntésével tovább bővíthető, egészen 941 literig; a padló pedig több szinten is elhelyezhető. 
Soha nem volt MINI született 1
Egyéb tulajdonságaiban mindenben megegyezik a két modell, beleértve a kényelmi és biztonsági szolgáltatások széles skáláját
Piaci bevezetésekor négyféle modellvariánst kínál az ötajtós MINI: a Cooper 136 lóerős, háromhengeres motorja mellett a Cooper S 192 lovas erőforrása elégíti ki a benzinmotorra vágyók igényeit, dízelből a Cooper D (három henger, 116 LE) és a Cooper SD áll rendelkezésre. Utóbbi egy vadonatúj, 2,0 literes, négyhengeres motor, 170 lóerővel.

Kommentek

  • becike456

    Hát ez klasz

  • Norbi50

    Nem tudom, hogy még mennyi bőrt akarnak lehúzni erről a modellről… de ez kezd olyan lenni, mint az szdsz vergődése 2008 és 2010 között: siralmas (már bocs a hasonlatért, ez jutott eszembe).

  • Kempelen10.

    Norbi, amíg kapkodnak érte, addig akárhányat! Márpedig Minit árulni még mindig nagy “bót”. A hasonlatod meg jó béna.

  • Norbi50

    Kapkodnak ? Ezt végiggondoltad ? Emlékeztetnélek a Coupe rövidecske ciklusára. Szóval vannak itt melléfogások, csak ezeket igyekeznek csendben elsimítani. Másrészről nem pont leszarja az emberek 99%-a hogy egy Miniből van 20 féle változat? Színesíti a kínálatot, és ?! Fa deóból is van 10 féle illat, mégis Vicyt használok és kb. leszarom ha bejön a Fa 11- illata és felteszik a polcra. Ez is színesíti a kínálatot. Ez a marketing, hogy elhiszed azt, hogy 1. Ugyan nincs rá pénzed. 2 Praktikusnak sem tartod. 3. Nem is tetszik, de nem is tartod rondának – mégis “örülsz” hogy van ilyen is. WTF ?
    Gondolod, hogy az emberek jobban érzik magukat, ha látnak az utcán egy ocsmány, de ritka autót ?! Mert akár 1-2 Minire is azt mondani, hogy széép, jó ez ízlés kérdése…
    Remélem viszont, hogy az ugyanilyen “különlegesre” bukó emberek az embereket is hasonlóképpen ítélik meg és a ronda nőre sem azt mondják, hogy csúnya, csak azt, hogy különleges.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.