Ultrakönnyű szedánt épít a Ford

Jön az 1,2 tonnás Mondeo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 16.20

Az USA energiaügyi hivatalával együttműködve építette meg kistömegű koncepciójárművét a Ford. Bővelkedik a radikális megoldásokban.

Háromszázhatvanhárom kilogramm: ennyivel nyom kevesebbet a szériakivitelű modellnél az a Fusion Lightweight Concept, azaz kistömegű tanulmány, amelyet minisztériumi intézményekkel összehangoltan fejlesztett ki a Ford. Ez csaknem 25 százalékos fogyókúrát jelent: az anorexiás Fusion (amely a Ford globális nomeklatúrájában a Mondeo észak-amerikai megfelelője) csupán 1195 kilót nyom, jó egy mázsával kevesebbet, mint egy alapmotoros Focus! 

A fogyókúrához tekintélyes mennyiségben használtak fel alumíniumot, magnéziumot, nagy szakítószilárdságú acélt és szénszálas anyagokat. A hátsó szélvédő üveg helyett polikarbonátból készült, a szélvédőt és az oldalablakokat különleges, vegyi edzésű üvegből készítették. 
Az orrban dolgozó egyliteres, háromhengeres turbómotort is átdolgozták: alumínium hajtókarok, valamint szénszálas motorborítás, olajteknő és vezérműtengely-ház csökkenti a tömegét. 
A tanulmányautó 19 colos keréktárcsája szintén karbon-kompozit anyagból készült, rá csekély gördülési ellenállású, kifejezetten keskeny, 155/70 abroncsokat húztak. A fékteljesítményről acélbevonatú alumínium féktárcsák gondoskodnak.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.