Már idén jönnek a szuper-traffipaxok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 08.00

Még az év vége előtt bevethetik az új sebességmérőket, amelyek már nem csak a gyorshajtást derítik fel.

Év vége előtt bevethetik az új, “mindent látó” sebességmérőket, amelyektől a rendőrség a balesetek és a közlekedési jogsértések számának csökkenését várja – írja a Népszava szerdai számában.

Már idén jönnek a szuper-traffipaxok 1

A lap írása szerint a 160, változtatható helyű, 12 funkciós berendezés egyebek mellett felismeri a gyorshajtókat, a záróvonalon előzőket, a piroson áthajtókat, sőt azokat is, akik nem kötötték be a biztonsági övet, számlálja a forgalmat, érzékeli a forgalomtorlódást, a behajtási tilalom és a kötelező haladási irány megszegését, az autópálya leállósávjának vagy az autóbusz forgalmi sávjának jogosulatlan igénybevételét, a vasúti átjárón történő áthaladásra vonatkozó előírások be nem tartását.

Korábban úgy lehetett tudni, hogy a 160 mobil eszköz a sebesség ellenőrzésre szolgál és a további 365 fixen telepített úgynevezett Komplex Közlekedési Ellenőrző Pont (KKEP) lesz kiemelt tudású.

Utóbbiak feladata jóval túlmutat a sebesség-ellenőrzésen, hiszen képesek adatokat lekérni a hatósági nyilvántartásokból (útdíj, útvonalengedély, behajtási engedély, bírságnyilvántartás rendszerét) az automatikus rendszámfelismeréssel, emellett alkalmasak arra, hogy videofelvétellel számos, menet közben elkövetett jogsértést rögzítsenek.

Az új berendezések beszerzése része a rendőrség 12,5 milliárd forint értékű, közlekedésbiztonságot javító fejlesztésének. A projekt 2015. március 31-én zárul.

Mi a Vezess.hu-nál nem értünk egyet a sebességmérők számának növelésével, mert az abszolút gyorshajtás, tehát az útra érvényes sebességhatár túllépése, vagyis a traffipaxszal lefülelhető szabálysértés  – a rendőrségi kommunikációval ellentétesen – alig pár százaléknyi szerepet játszik a baleseti okok között. Ha a relatív gyorshajtást (traffipaxszal nem mérhető) is számoljuk, a balesetek 28%-ka vezethető vissza a sebességre, ám ha csak az abszolút gyorshajtást (ez mérhető traffipaxszal), akkor nagyjából 2-3%-ban áll okként a halálos balesetek mögött a statisztikákban. Részletek itt.

Forrás: Népszava, MTI, Vezess.hu

Kommentek

  • Vérmacy

    Azt is kiemelik a forgalomból aki 74 és féllel feltartja a forgalmat? NEM! Inkább csak azt, aki megelőzi (118-al) és bár kilómétereken át követik az előzés után és látják, hogy 90-el tempomatol. Mindegy, a pénznek meg kell lennie, hiába veszélyesebb a tötymörgő, mint az aki határozottan előz és utána szabálykövető.
    Ez így nem életszerű. Utána 90-el előztem meg egy hasonlót (mindenki spórol az üzemanyagon, így a sebességen) és balesetveszélyes volt így! Ezt akarják? /Ha nem fizetünk, akkor dögöljünk meg?/

  • montsenior 10

    Az a 12/5 tized milliárd soknak tünhet. Azonban ha azt nézzük hogy a sulyossan sérültek KÓRHÁZI ápolásának dijaival összevetjük //traumatológiai gondozási rehabilitációs// anyagi de egy sokszor életen át tartó testi és lelki fájdalmával akkor mindjárt másképp látjuk a dolgot. Nekem is már több mint 40 éve van jogositványom ,és nem alaptalan azt gondolni hogy mindid//de legalábbis legtöbbször// az szenvedi el a balesetet ki inkább SZABÁLYBETARTÓ!! és az aggressziv m…..láda meg cserbenhagyással jól végzi a dolgát!!.

  • v_johny

    Vérmacy:

    Aki 74-el megy a 90-es szakaszon, az nem követ el szabályszegést. A 90, a megengedett legnagyobb sebesség, nem a kötelezően “tartandó” érték. Ha előzöl, az minden esetben rejt magában kockázatot, a vezetőnek kell jól megítélnie, hogy az adott manőver biztonságosan kivitelezhető-e. Ehhez kell a rutin, és némi érzék is, a vezetés veszélyes üzem már onnantól kezdve hogy beülsz és elindítod az autód. Mindazonáltal én sem szeretem az ilyen autósokat, pláne hogy miután megelőződ, utána ő lakott területen is tartja a 70-et, így ott még az is lehet hogy beelőz majd minden kezdődik elölről a lakott területet elhagyva…

  • v_johny

    Nekem inkább az a bajom, hogy szegről-végről mi fizetünk azért hogy jól lehúzhassanak. De sok helyen lenne ennek az összegnek helye…

  • The Good Boy

    na végre! utolérjük Svájcot! Igaz, nem gazdaságilag, hanem traffipax mennyiségben! Hurrá. Lesz itt bevétel, nem is kevés.

    Vérmacy!

    a 74 km/h az szabályos! Nem csak lakott területen kívül, de még az autópályán is. Nem az van a kreszben, hogy lakott területen kivül lehetőség szerint minél jobban meg kell közeliteni a 90-et, hanem, hogy ez a maximális megengedett sebesség. Ha pedig valakinek 118-ig kell gyorsulnia, hogy egy 74-el közlekedőt meg bírjon előzni, akkor ott más jellegű probléma is lehet…

    Érdekes módon én is szoktam találkozni olyan autóssal, aki 70-80-al közlekedik, de ezen és soha nem akadok fenn, hanem megvárom a megfelelő helyet, vagy alkalmat és akkor szépen megelőzöm, és ismét felveszem a saját tempómat.

  • bundaska1001

    Szerintem az eddig be szerzett traffipaxokat is mi fizettük valamilyen formában. Ez ezután sem lesz másként,kíváncsi vagyok hány bőrt tudnak még lehúzni az autósokról?!

  • szaboata

    Igen, a népnyúzás ezen a téren is magas szinten folyik.A magukat szakembereknek nevezők pedig álszentek,mint a katolikus papok.
    Tévedés azt hinni,hogy csak az agressziv m…ládát büntetik.Azt a legkevésbé,mert a trafi a korupciót nem küszöböli ki.De aki 90 helyett megy 110-el,vagy egy kintfelejtett 30-as táblánál 50-60-al,azt biztos.
    Útak,azok meg nincsenek,csak a kiváltságos országrészben.de ez senkit nem érdekel.
    Az utolsó kapcsolja le a villanyt…

  • péloday

    A rendőröknek ki van adva mennyi bevételt kell hozniuk az adott napon, az adott évben. Ez nem legenda, ez a valóság. Aki 74,5 km/h-val halad az nem követ el szabálysértést,mivel ő is szabálykövető csak nem használja a maximumot ! A rendőrség ugyan olyan mint az adóhatóság,arra kell törekednie minél több legyen a bevétel ! Ez van a többi senkit sem érdekel.

  • kocogok

    Végre, hogy nem csak a gyorshajtókra lesz veszélyes, hanem az agresszivekre is! Sőt, főleg arra kéne! Engem a gyorshajtás miatt nem fenyeget veszély és a többiben is csak elszenvedője vagyok az agresszivitásnak. Azokat kellene végre már kilőni, de örökre! Kikre gondolok? A letolók/lesöprő stílusuak, a kivagyiak, a mobilozók, a záróvonalon előzők, a pofátlankodók. Ezeket kell valóban kiszűrni és agyonbüntetni! Sokkal több van belőlük, mint a sima gyorshajtókból és nagy az átfedés is köztük.

  • hova

    ítöbben mondják,hogy egy adott útra meghatározzák a makszimális sebességet és ezt tilos túllépni, de nem kötelező csak ezzel haladni-sszerintem igazuk van. Az autópályán sem tilos 6o Km/h-vaal közlekedni! Semmi bajom a trafival és szerintem azoknak sem, akik szabálykövetők. Nem hiszek a Vezzes.hu-nak, amikor arról beszél, hogy a gyorshajtás minimális veszélyeket rejt. Majd ha nem elsőosztályó 3-4oo LE-s autókat próbálgatnak úton-útfélen és nyugisabb helyen kötnek ki, vagy beelecsúsznak mondjuk a 6. X-be, v mögöttük ül két unoka, megváltozik a véleményük. A száguldás utáni vágyat persze értem, de amit okoznak, azt látni kell. Menjenek el néha egy balesethez és hallgassák a jajgatást és a rokonok átkait, majd nem lenne ekkora szájuk. Igenis, a vezetés egy vesszélyes üzem és nem játékszer a “vassal+. De ehhez érett felnőtt ember kell, nem tiniészjárás.

  • hova

    Nagyon kíváncsi lennék, ha egyszer eltörölnék a sebességhatárokat és csak egy szabály lenne: biztonságosan közleked, ahogy az ú
    t, az idö és a forgalom megengedi! mi lenne akkor! KÁOSZ!!

  • Weczelin

    Népnyúzás? A népnyúzás az, amikor a hírekbe bemondják, hogy “egy kisteherautó ütközött egy szémlyautóval, és a négy utasa meghalt.”
    Most jön a népnyúzás! “A teherautó sofőrje ittas volt, és már háromszor büntették ittas vezetésért.”
    A szigorítás ott kezdődik, hogy aki egyszer ittasan vezetett, nem kaphat többé jogosítványt.
    Mindenki tudja, hogy a közlekedési kihágásról éppen úgy nem lehet “leszokni”, mint az alkoholról. ZÉRÓ TOLARENCIA MINDEN VESZÉLYEZTETÉSÉRT!
    r

  • Jozscsi

    hova!
    A “makszimális” szót így írjuk: maximális. Autópályán a 60k/h a minimális megengedett sebesség! Kíváncsi volnék, ha te is hivatásos gépkocsivezetőként dolgoznál, örülnél-e egy 60-nal szüttyögő szerencsétlennek? 6-22-ig tilos az előzés 7,5 tonna felett az irányonként 2 sávos autópályákon és autóutakon. Ha mondjuk elindul egy csóri kamionos Nyíregyházáról Bp-re, szabályosan először Gödöllőnél tud előzni napközben, mert ott van kapaszkodósáv. Az M3-M30-as csomópontnál nem lehet a kresz szerint, mert ott a 4 sávból 2 gyorsítósáv, ahol tilos az előzés! Ha 80 km/h-val, teszi meg a 240 km-t, akkor 3 óra az út, ha 60 km/h-val megy, akkor 4 óra! Szerinted melyik fuvarozó tolerálja, ha a sofőrje naponta 2-2,5 órát fölöslegesen cammog? Ezért hajtanak 90-nel, hogy behozzák a nyomi autósok által elvesztegetett időt. A 70 km/h-s átlag az elvárás, hogy zökkenőmentesen menjen egy fuvarozó cég. Ebben a 70-ben benne van a lakott területen történő 50 km/h-s haladási sebesség is! Ha valaki üzemanyagot akar spórolni, akkor be se indítsa az autóját, ha csak úgy megy neki, hogy 60-nal megy a pályán. Az autópálya azért van, hogy haladjunk rajta! Persze vannak cégek, és itt nem írom ki a nevüket, akik úgy mennek a pályán, mint a városnéző buszok.

  • Jozscsi

    A “terepjárós” barmok irányjelző nélküli sávváltását, kanyarodását vajon majd rögzítik a kamerák? És a körforgalomból irányjelzés nélkül kihajtó autósokat? Nem erre fognak utazni a zsernyákok, hanem hogy jól megbújva, civil autóból fotózzák a gyorshajtókat. Semmit sem kell csinálniuk, csak cserélgetni a memória kártyát, ha megtelt, mert a traffi dolgozik helyettük, míg ők alszanak szolgálatban. A szabálysértési bírságok büntetési tétele elenyésző a gyorshajtáséhoz képest, ami 30000-300000 Ft-ig terjed.

  • DTF

    A gyorshajtók közvetlenül, a lassan hajtók pedig közvetetten felelősek a balesetekért. Sokan mondják, hogy nincs előírt minimális sebesség. Ez igaz is, de aki egy 90-es max szakaszon 65-70-nel megy folyamatosan, az ne vezessen! Igen, meg kell, meg lehet ezeket előzni, de ha pl. forgalmas az autóút (4-es), akkor ott vánszorogsz mögötte. Sok a türelmetlen, kivág mögüle, jönnek szembe és már ott is van a baleset. Aki előzni próbált az a baleset közvetlen okozója, de aki meg indok nélkül lassan halad közvetetten felelős. Utóbbi persze sosem vonható felelősségre… Kivéve ha van kamera (GPS-szes) az autóban….
    Ahol 90-nle,, vagy 110-zel lehet menni, ott azért illendő annyival is menni, max 5-10km/h-val kevesebbel, de nem 60-70 között. Én ezt büntetném, ugyanannyira, mint a gyorshajtást.

  • husky

    Ilyen készülék nincs!
    – Honnan tudja, hogy becsatoltam-e az övet vagy sem? Hátulról is látja? Persze, meg lódarázs!
    – Télen, hóban latyakban mit lát a záróvonalból? Naná, semmit!
    – Vajon a szedvicsevőket, fagyizókat, bagózókat meg faszbukozókat is kiszűrik?
    – Hiába a 50 vagy 70-es tábla, ha köd van vagy fel van fagyva akkor még 45 is sok lehet! Ez is csak egy hülye gép!
    – Az éjszaka elszálló drogos, részeg diszkósokkal a pusztában mit csinál majd? Semmit, mert otthon alszik a rendőr!
    – A vasút átjáron tilosban áthajtó bicklissel meg mopedessel mit csinál?
    – Semmit!
    – Szerintem félig ganésan hagyom a rendszámot, mindíg!

  • kover11

    Emberek, mindenki tudja, hogy mire megy ki a játék..!!…A rendőrök, mindenféle – röhelyes – indokkal, csapatostul ellenőrzik az autósokat, miközben meg a bűnözők szabadok garázdálkodnak..!!!…
    Inkább gyalog járőröznének…!!!…
    Tavaly írta az egyik újság, hogy a magyarok megtanulták betartani a KRESZ-t, ezért a rendőrség “bevétele” a tervezetnek a töredékét sem érte el..!!…Másik tapasztalat – saját -, hogy a gyakorlatban a forgalomhoz képest nagyon kevesen vannak, akik autópályán 120-130-nél gyorsabban mennek..!!!…Aki meg nem tart be semmit, az ezután sem fog, azaz, gyakorlatilag a balesetek nem lehet megelőzni..!!!..Többször volt szerencsém bejárni Nyugat-Európát és egyszer láttam közúti ellenőrzést, meg nem is állított meg a kutya sem..!!!.., de ha történt baleset, pillanatok alatt ott volt az autópálya-rendőrség és intézkedtek…, de nem ám úgy mint nálunk, például, a balesetett szenvedett gépjárművet, (járműveket), ha még járóképes volt, akkor pl. elvezették a legközelebbi szervízbe, ahol azonnal megcsinálták..!!!…stb.
    Ez az ország úgy “élhetetlen”, ahogy van..!!!..de lesz ez még rosszabb is..!!!A vígasztaló csak az lehet, hogy “egyszer mindennek vége lesz, MÉG a rossznak is..”..!!!addig meg majd csak kibírjuk valahogy, ahogy eddig is..!!!… Ez ismét a “sok hűhó, semmiért”, csak sajnos az adófizetőknek kerül ez a “semmi” eleve 12,5 milliárd adóforintba, csak azért hogy megbüntethessenek minket, már azért is, ha beszállunk az autóba…!!!!…

  • okoskodo

    KRESZ-ből:

    “3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

    c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.”

  • pqowieurzt

    Jozscsi – :

    ” Autópályán a 60k/h a minimális megengedett sebesség! ”

    kérlek nézd át mégegyszer a kresz-t. Autópályán sincs általában minimális megengedett sebesség.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.