Vegyél kabriót, mert éhen halunk!

Masszív leépítések a Valmetnél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 10.00

A vásárlók ott spórolnak, ahol tudnak, ezért visszaesett a kabriók iránti kereslet Európában. Csakhogy ezeket is emberek építik, akik így munka nélkül maradnak…


Gyakorlatilag kiürítette négyszáz alkalmazottat foglalkoztató németországi üzemét a Valmet kabrióspecialista. A háromszáz fős tömeges elbocsátás a teljes termelő személyzetet, valamint a vezetőség egy részét érinti – gyakorlatilag mesterséges kómába helyezték a üzemet, amelyet még 2010-ben vásárolt meg a Karmanntól a finn cég. 
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az osnabrücki leépítés hatásai is továbbgyűrűznek. A fémipari dolgozók németországi szakszervezete (IG Metall) szerint a beszállítói körökben elszenvedett veszteségekkel együtt összesen mintegy 900 munkahely szűnt meg. 
A szakszervezet vezetője egyébként úgy tudja, a Valmet nem felszámolja, hanem átcsoportosítja a gyártást, mégpedig Lengyelországba. A 2017-ig elhúzódó költözés jelentős mértékben csökkenti az autóipari beszállító munkáltatói költségeit: a 2012-es statisztikák szerint az átlagos lengyel ipari munkás órabére 6,65 euró (2000 Ft), szemben a németországi munkaerő 36,98 eurós (11 000 Ft) tarifájával. 
A világ három legnagyobb tetőspecialistája között számon tartott Valmet Automotive a tavalyi adatok szerint világszerte nem egészen 1700 embert foglalkoztatott; a 46 éve alapított cég már most is termel a lengyelországi Zaryban; ez az üzem korábban szintén a Karmann érdekeltsége volt. A cég többek között a Mercedes, a BMW, a MINI, a Renault és a Bentley részére gyárt kabriókat; korábban évtizedeken át ők szerelték össze a Saab több modelljét, dolgoztak a Porschénak (Cayman, Boxster), a Ladának (EuroSamara), az Opelnek (Calibra) és a Fiskernek (Karma). Tavaly augusztus óta a finnek hazai üzemükben (Uusikaupunki) szerelik össze a Mercedes A-osztályt.

Kommentek

  • Vérmacy

    Naja! Nem olcsó egy Cabrio. Főleg, hogy egy alap vászontetős áráért már egy egész jól felextrázott, akár diesel autót lehet venni (ugyanazon modellből).
    Ettől függetlenül Én is Cabrio párti vagyok :o)

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.