Gyakorlatilag kiürítette négyszáz alkalmazottat foglalkoztató németországi üzemét a Valmet kabrióspecialista. A háromszáz fős tömeges elbocsátás a teljes termelő személyzetet, valamint a vezetőség egy részét érinti – gyakorlatilag mesterséges kómába helyezték a üzemet, amelyet még 2010-ben vásárolt meg a Karmanntól a finn cég. 
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az osnabrücki leépítés hatásai is továbbgyűrűznek. A fémipari dolgozók németországi szakszervezete (IG Metall) szerint a beszállítói körökben elszenvedett veszteségekkel együtt összesen mintegy 900 munkahely szűnt meg. 
A szakszervezet vezetője egyébként úgy tudja, a Valmet nem felszámolja, hanem átcsoportosítja a gyártást, mégpedig Lengyelországba. A 2017-ig elhúzódó költözés jelentős mértékben csökkenti az autóipari beszállító munkáltatói költségeit: a 2012-es statisztikák szerint az átlagos lengyel ipari munkás órabére 6,65 euró (2000 Ft), szemben a németországi munkaerő 36,98 eurós (11 000 Ft) tarifájával. 
A világ három legnagyobb tetőspecialistája között számon tartott Valmet Automotive a tavalyi adatok szerint világszerte nem egészen 1700 embert foglalkoztatott; a 46 éve alapított cég már most is termel a lengyelországi Zaryban; ez az üzem korábban szintén a Karmann érdekeltsége volt. A cég többek között a Mercedes, a BMW, a MINI, a Renault és a Bentley részére gyárt kabriókat; korábban évtizedeken át ők szerelték össze a Saab több modelljét, dolgoztak a Porschénak (Cayman, Boxster), a Ladának (EuroSamara), az Opelnek (Calibra) és a Fiskernek (Karma). Tavaly augusztus óta a finnek hazai üzemükben (Uusikaupunki) szerelik össze a Mercedes A-osztályt.