A Ford más vállalatok – még konkurens autógyártók – számára is engedélyezi több technológiája és szabadalma alkalmazását.

Az egyik ilyen a biztonsági övbe épített légzsák, amely baleset során az utas törzsén és vállán felfúvódva ötször nagyobb területen oszlatja szét a becsapódás erejét, megvédve az utas mellkasát a túlterheléstől, és mérsékelve a fej és a nyak előrebukását. A hétköznapokon viszont hagyományos övként használható.

A technológia egyéb közlekedési ágazatokban is alkalmazható, így jó szolgálatot tehet a katonai járművekben, az utasokat szállító repülőgépekben és helikopterekben, sőt a vízi közlekedésben is.

Megosztja tudását a konkurensekkel a Ford 1

Megszerezhetik a konkurensek a borulásmegelőző funkciót (RSC), amely ellenőrzi a jármű mozgását és kapcsolatát az útfelülettel, különös tekintettel a karosszéria oldaldőlésének mértékére. Az RSC automatikusan fékez és/vagy mérsékli a motor teljesítményét, hogy a vezető elkerülhesse a borulással fenyegető helyzeteket

A Ford vezetőfigyelő rendszere – ami szintén része az akciónak – a sávfigyelő kamera és a jármű mozgásának változásaiból érzékeli, ha a vezető figyelme egy bizonyos szint alá csökken (ami az autós fáradtságát jelentheti), ekkor a berendezés fény- és hangjelzéssel figyelmeztet

Ezek a technológiák és más megoldások is elérhetők a Ford vállalat Technológiai Licenc Portálján.