Két turbó, egy kompresszor, és egy dízelmotor

Audi RS5 TDI Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 08.00

Az A7 ráncfelvarrásával egy időben mutatta be új sportkupé-tanulmányát az Audi. Motorkoncepciója sziporkázó

Mi sem jelzi jobban a motortechnológia fejlődését, hogy a pár éve még olyan jól csengő duplaturbós kialakítás mára az alapvető követelmények közé tagozódott be a világ vezető autógyártói körében. Innen egyértelműen csak egy irányba lehet tovább lépni – illetve kettőbe, ahogy az Audi példája is mutatja. 

A TDI technológia 25. évfordulóján leplezte le friss tanulmányát az Audi. Az RS5 sportkupéból kidobták a csodálatos 4.2 V8-as benzinmotort, a maga 450 LE teljesítményével és 430 Nm nyomatékával, és beépítettek a helyére egy háromliteres dízelmotort. Ez minden szempontból vert helyzetnek hangzik, csakhogy az ikerturbós V6-osra még ráillesztettek egy elektromos meghajtású kompresszort. 
Mindez alaposan megvadította az alapból sem harmatos motort: a forgatónyomaték 750 Nm-re ugrott, a csúcsteljesítmény eléri a 385 LE-t. Az előbbinek, no meg a nyolcfokozatú automata váltó hangolásának köszönhetően az eredeti modell 4,6 másodperces gyorsulásából sikerült lefaragni bő fél másodpercet, a végsebesség meghaladja a 280 km/órát. Az átlagfogyasztás öt liter alatt marad. 
A modell sorozatgyártásáról hivatalos információk nincsenek, de valószínűleg valamilyen formában piacra kerül a hiperdízel.
TDI

Kommentek

  • menőmanó

    Hát igen a német mérnökök tudnak nagyon. Sziporkázni meg főleg. :D

  • Kempelen10.

    Hát igen. Minden mérnök ilyen. Szégyen.

  • mtbe

    :D

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.