Iszonyatos Opel, Corvette-motorral

1,1 tonna, 530 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 16.00

Egy német tuningcég gondolt egy merészet, és egy levedlett Opel GT romjaira félelmetes versenyautót épített

Mädchen und Motoren, azaz lányok és motorok: szokatlan, de legalább figyelemfelhívó név egy versenyautók tuningolására szakosodott cégnek. Legutóbbi munkájuk láttán azt hisszük, értjük is, miért választották ezt az elnevezést. Először is fogtak egy Opel GT-t, bízva abban, hogy a General Motors gyújtászár-mizériája nem sújtja ezt a példányt. Az eredetileg kicsit túlsúlyos, 1325 kilós gépet kíméletlen fogyókúrára küldték, amelynek végén csaknem két mázsával csökkent a versenysúlya. 

A fennmaradó 1150 kilót vélhetően vidáman mozgatta volna a modell eredeti kétliteres, 264 lóerős turbómotorja is, de a lányok barátai nem lacafacáztak, és beműtötték az autó orrába a General Motors LS3 kódjelű, nyolchengeres blokkját. Ez a 6,2 literes erőforrás annak idején a 2008-as Chevy Corvette alapmotorjaként debütált, teljesítménye kezdetben 436 lóerő volt, de a gyártás végére elérte a 442-t. 
Ide természetesen nem alapkivitelében építették be: az 1,1 tonnás Opel GT-t 530 büszke ló mozgatja. Minden egyes lóerőre 2,1 kilogramm jut, ami kimeríti a közveszélyesség fogalmát – nem véletlen, hogy nem utcára, hanem versenypályára szánják alkotásukat a német fiúk. 
A blokkot a Corvette ZR1 hatos kézi sebességváltója köti össze a hátsó kerekekkel; a fékeket a Porsche 911 GT3 RS-ből vették át, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek szorongatják a masszív tárcsákat. A kipufogórendszer egyedi, a kipörgésgátlót a Racelogic fejlesztette. Az utastérben versenyülések és -kormány, digitális kijelző és FIA-homológ bukókeret várja a pilótát, a légkondi és a rádió a fogyókúra áldozatául esett.

Kommentek

  • titan36

    Hát meg kell hagyni….ami szép az szép!!!Gratula az építőknek…

  • Guevara

    Ez így jól hangzik, meg jól néz ki, de pl. azt nem tudjuk hogy a kasztni hogyan viseli ezt a teljesítményt, mennyire tekeredik a tengernyi nyomatéktól.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.