Kieshetnek a gyerekek a luxusterepjáróból

BMW X5 visszahívás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.02. 10.15

Két, egymást ütő technológia és egy rosszul méretezett gyártási tolerancia találkozása miatt több ezer autót kényszerül visszahívni a BMW. A tét gyermekeink épsége.

Nem kevesebb mint 6500 darab, tavaly december 12. és idén március 10. között gyártott BMW X5-öst hív vissza a gyártó, mert hatástalannak bizonyulhat a gyermekzár. 

A gyár belső vizsgálatok alapján arra a következtetésre jutott, hogy a külön megrendelhető, elektromos ajtóbehúzó funkcióval felszerelt modelleken a belső kilincs deaktiválhatja a gyermekzárat. 
“Elképzelhető, hogy a hátsó oldalajtó zárszerkezetét nem megfelelő tűréssel gyártottuk le. Amennyiben valaki meghúzza a belső kilincset, előfordulhat, hogy a korábban aktivált gyermekzár hatástalannak bizonyul.” – szól a hivatalos sajtóközlemény.
A BMW kizárólag az Egyesült Államokban gyártja a kérdéses modellt, arról azonban egyelőre nincsenek információink, hogy a visszahívásban érintett járművek között vannak-e Európába exportált példányok. 
A BMW legutóbb április végén hívott vissza mintegy 156 ezer autót, köztük X5-ösöket is, mert a vezérműtengely házát rögzítő csavarok eltörhetnek, ami teljesítményvesztést vagy motorleállást okozhat.

Kommentek

  • Vérmacy

    “szarolasz”

  • Kempelen10.

    Olaszok már nem gyártanak semmit, amit vissza lehetne hívni.
    :-DDD
    Szabadságharcos :-DDD

  • Vérmacy

    Hááát, sz*rt ne is gyártsanak, mint a többiek :)
    Majdan 2015-től megláthassuk. Én már várom…

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.