Adaptív kormánymű, utólag

Ígéretes fejlesztés a Fordtól

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.02. 16.00

Jövőre már kapható Európában az az új fejlesztés, amivel elvileg bármilyen gépkocsi kormányműve átalakítható változó áttételűvé. Elvileg: egyelőre marad a gyári beépítés.

A webes reklámok új műfaja, amelyet a pornóoldalaktól a fogyókúrás blogokig mindenütt sikerrel alkalmaznak, a kisembert állítja szembe a nagypénzű, nagyhatalmú intézményekkel: a gyógyszeripar gyűlöli az ötvenéves anyukát, mert olyan a bőre, mint egy húszévesé, tudd meg, hogyan csinálta!

Valami hasonló tematikát lehet felfedezni a Ford fejlesztésében, eltekintve persze attól, hogy a Ford a világ egyik legnagyobb autógyártója, a Robin Hood-effektus tehát elmarad, de az tény, hogy az eddig leginkább prémium autógyártóknak fenntartott technológia mostantól elvileg bárki számára elérhetővé válik. 
Az új technológia ugyanazt csinálja, mint a már ismertek, azaz megváltoztatja az egységnyi kormányfordulatra jutó kerékelfordulás mértékét. Kis sebességnél kevés kormánymozdulattal is könnyen manőverezhető, nagy tempónál precízen vezethető lesz az autó. 
A Ford rendszere nem áll másból, a kormánykerék és a kormányoszlop közé behelyezett villanymotorból és áttételekből, amelyek a sebességtől függően a kormányzással megegyező vagy azzal ellentétes irányban forognak el. 
A Ford természetesen nem alkatrészpiaci felhasználásra, hanem saját termékpalettája számára fejlesztette ki a rendszert, ám idő kérdése csupán, hogy például a fejlesztésben közreműködő beszállító, a Takata az előre megszabott embargó leteltével saját jogon piacra dobja a technológiát, ahogy történt az annak idején oly sok, egykor exkluzív termékkel, a head-up displaytől kezdve a parkolórobotig. 

Kommentek

  • Iceman.

    Őszintén kíváncsi vagyok a hangjára így, hogy a kormányba került egy bazi nagy elektromos motor és egy -felteszem- fogaskerekes, bolygóműves vagy hullámhajtóműves áttétel…

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.