Adaptív kormánymű, utólag

Ígéretes fejlesztés a Fordtól

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.06.02. 16.00

Jövőre már kapható Európában az az új fejlesztés, amivel elvileg bármilyen gépkocsi kormányműve átalakítható változó áttételűvé. Elvileg: egyelőre marad a gyári beépítés.

A webes reklámok új műfaja, amelyet a pornóoldalaktól a fogyókúrás blogokig mindenütt sikerrel alkalmaznak, a kisembert állítja szembe a nagypénzű, nagyhatalmú intézményekkel: a gyógyszeripar gyűlöli az ötvenéves anyukát, mert olyan a bőre, mint egy húszévesé, tudd meg, hogyan csinálta!

Valami hasonló tematikát lehet felfedezni a Ford fejlesztésében, eltekintve persze attól, hogy a Ford a világ egyik legnagyobb autógyártója, a Robin Hood-effektus tehát elmarad, de az tény, hogy az eddig leginkább prémium autógyártóknak fenntartott technológia mostantól elvileg bárki számára elérhetővé válik. 
Az új technológia ugyanazt csinálja, mint a már ismertek, azaz megváltoztatja az egységnyi kormányfordulatra jutó kerékelfordulás mértékét. Kis sebességnél kevés kormánymozdulattal is könnyen manőverezhető, nagy tempónál precízen vezethető lesz az autó. 
A Ford rendszere nem áll másból, a kormánykerék és a kormányoszlop közé behelyezett villanymotorból és áttételekből, amelyek a sebességtől függően a kormányzással megegyező vagy azzal ellentétes irányban forognak el. 
A Ford természetesen nem alkatrészpiaci felhasználásra, hanem saját termékpalettája számára fejlesztette ki a rendszert, ám idő kérdése csupán, hogy például a fejlesztésben közreműködő beszállító, a Takata az előre megszabott embargó leteltével saját jogon piacra dobja a technológiát, ahogy történt az annak idején oly sok, egykor exkluzív termékkel, a head-up displaytől kezdve a parkolórobotig. 

Kommentek

  • Iceman.

    Őszintén kíváncsi vagyok a hangjára így, hogy a kormányba került egy bazi nagy elektromos motor és egy -felteszem- fogaskerekes, bolygóműves vagy hullámhajtóműves áttétel…

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.