25 ezer magyar előtt nyert Wittman a Hungaroringen

Szerző: rallycafe levél küldés 
Dátum: 2014.06.01. 17.00

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az!

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az!

Timo Glock óriásit csatázott az Audi legjobbjaival, Molinával és Mortarával a dobogóért, de a hajrában Bruno Spengler úgy vágott át a fél mezőnyön, mint kés a vajon. Vasárnap az is kiderült, hogy igenis édekli a magyarokat a DTM: 25 ezren látogattak ki Mogyoródra.

25 ezer magyar előtt nyert Wittman a Hungaroringen 1

A RallyCafé teljes beszámolójáért kattints erre a linkre!.

Kommentek

  • cddexter

    Tényleg meglepően sokan voltak kint, pedig nálunk szerintem nem annyira ismert ez a bajnokság. Végén Spengler hatalmasat futott.

    Mellékesen a Maserati Trofeo is érdekes volt. Egész furcsa motor lehet bennük, utána is nézek majd mi ez. Mint ha állandó fordulaton jártak volna, alig volt különbség a magas és alacsony fordulat közt. Fura duruzsolás volt végig, de érdekes.

  • nevezessverő

    A DTM után nem is csodálom hogy duruzsoltak.. :)

  • cddexter

    :D Megnéztem, elvileg az is V8, hasonló térfogattal (4,7l), hasonló teljesítménnyel (~500le) de ég és föld a kettő, egészen más karakterűek.

  • Guevara

    cddexter: Az is V8 igen, de a főtengelyük kialakításában különböznek a DTM autóktól. A Mazernak “amerikai” kialakítású, un. cross plane főtengelye van, ami azt jelenti hogy a hengerpárok dugattyúi 90 fokkal eltolt csapos főtengelyhez vannak csatlakoztatva a hajtókarok által, míg a DTM autók főtengelye 180 fokos csapeltolású, vagyis nagyon hasonlít a soros 4 hengeres motorok főtengelyére. Az előbbi megoldással szabálytalan gyújtásközök adódnak, ettől “bugyognak” az amerikai V8-asok is. Utóbbinál pedig szabályosan 90 főtengelyfordulat fokonként mennek végbe a munkaütemek, ezért nem hallani bugyogást az ilyen motorok kipufogójából, hanem majdnem annyira “unalmas” a hangjuk mint egy mezei 4 hengereres autóé, pontosabban 2 egymás melett járó 4 hengeres motoré. Ilyen megoldást alkalmaz pl a Ferrari is a V8-as motorjainál. Ezeknél a motoroknál a hangzást maximum a hangerővel lehet megtámogatni hogy izgalmasnak hasson. A DTM-ben pedig hangerőből nincs hiány.

  • cddexter

    Guevara: kösz az infókat, ennyire részletes leírást nem találtam, de így akkor érthető a különbség. Jó volt mindkettő, de más más miatt :)

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.