25 ezer magyar előtt nyert Wittman a Hungaroringen

Szerző: rallycafe levél küldés 
Dátum: 2014.06.01. 17.00

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az!

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az!

Timo Glock óriásit csatázott az Audi legjobbjaival, Molinával és Mortarával a dobogóért, de a hajrában Bruno Spengler úgy vágott át a fél mezőnyön, mint kés a vajon. Vasárnap az is kiderült, hogy igenis édekli a magyarokat a DTM: 25 ezren látogattak ki Mogyoródra.

25 ezer magyar előtt nyert Wittman a Hungaroringen 1

A RallyCafé teljes beszámolójáért kattints erre a linkre!.

Kommentek

  • cddexter

    Tényleg meglepően sokan voltak kint, pedig nálunk szerintem nem annyira ismert ez a bajnokság. Végén Spengler hatalmasat futott.

    Mellékesen a Maserati Trofeo is érdekes volt. Egész furcsa motor lehet bennük, utána is nézek majd mi ez. Mint ha állandó fordulaton jártak volna, alig volt különbség a magas és alacsony fordulat közt. Fura duruzsolás volt végig, de érdekes.

  • nevezessverő

    A DTM után nem is csodálom hogy duruzsoltak.. :)

  • cddexter

    :D Megnéztem, elvileg az is V8, hasonló térfogattal (4,7l), hasonló teljesítménnyel (~500le) de ég és föld a kettő, egészen más karakterűek.

  • Guevara

    cddexter: Az is V8 igen, de a főtengelyük kialakításában különböznek a DTM autóktól. A Mazernak “amerikai” kialakítású, un. cross plane főtengelye van, ami azt jelenti hogy a hengerpárok dugattyúi 90 fokkal eltolt csapos főtengelyhez vannak csatlakoztatva a hajtókarok által, míg a DTM autók főtengelye 180 fokos csapeltolású, vagyis nagyon hasonlít a soros 4 hengeres motorok főtengelyére. Az előbbi megoldással szabálytalan gyújtásközök adódnak, ettől “bugyognak” az amerikai V8-asok is. Utóbbinál pedig szabályosan 90 főtengelyfordulat fokonként mennek végbe a munkaütemek, ezért nem hallani bugyogást az ilyen motorok kipufogójából, hanem majdnem annyira “unalmas” a hangjuk mint egy mezei 4 hengereres autóé, pontosabban 2 egymás melett járó 4 hengeres motoré. Ilyen megoldást alkalmaz pl a Ferrari is a V8-as motorjainál. Ezeknél a motoroknál a hangzást maximum a hangerővel lehet megtámogatni hogy izgalmasnak hasson. A DTM-ben pedig hangerőből nincs hiány.

  • cddexter

    Guevara: kösz az infókat, ennyire részletes leírást nem találtam, de így akkor érthető a különbség. Jó volt mindkettő, de más más miatt :)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.