25 ezer magyar előtt nyert Wittman a Hungaroringen

Szerző: rallycafe levél küldés 
Dátum: 2014.06.01. 17.00

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az!

Marco Wittmann rajt-cél győzelme alapján akár unalmasnak is gondolhatnánk a DTM hungaroringi futamát – pedig nem volt az!

Timo Glock óriásit csatázott az Audi legjobbjaival, Molinával és Mortarával a dobogóért, de a hajrában Bruno Spengler úgy vágott át a fél mezőnyön, mint kés a vajon. Vasárnap az is kiderült, hogy igenis édekli a magyarokat a DTM: 25 ezren látogattak ki Mogyoródra.

25 ezer magyar előtt nyert Wittman a Hungaroringen 1

A RallyCafé teljes beszámolójáért kattints erre a linkre!.

Kommentek

  • cddexter

    Tényleg meglepően sokan voltak kint, pedig nálunk szerintem nem annyira ismert ez a bajnokság. Végén Spengler hatalmasat futott.

    Mellékesen a Maserati Trofeo is érdekes volt. Egész furcsa motor lehet bennük, utána is nézek majd mi ez. Mint ha állandó fordulaton jártak volna, alig volt különbség a magas és alacsony fordulat közt. Fura duruzsolás volt végig, de érdekes.

  • nevezessverő

    A DTM után nem is csodálom hogy duruzsoltak.. :)

  • cddexter

    :D Megnéztem, elvileg az is V8, hasonló térfogattal (4,7l), hasonló teljesítménnyel (~500le) de ég és föld a kettő, egészen más karakterűek.

  • Guevara

    cddexter: Az is V8 igen, de a főtengelyük kialakításában különböznek a DTM autóktól. A Mazernak “amerikai” kialakítású, un. cross plane főtengelye van, ami azt jelenti hogy a hengerpárok dugattyúi 90 fokkal eltolt csapos főtengelyhez vannak csatlakoztatva a hajtókarok által, míg a DTM autók főtengelye 180 fokos csapeltolású, vagyis nagyon hasonlít a soros 4 hengeres motorok főtengelyére. Az előbbi megoldással szabálytalan gyújtásközök adódnak, ettől “bugyognak” az amerikai V8-asok is. Utóbbinál pedig szabályosan 90 főtengelyfordulat fokonként mennek végbe a munkaütemek, ezért nem hallani bugyogást az ilyen motorok kipufogójából, hanem majdnem annyira “unalmas” a hangjuk mint egy mezei 4 hengereres autóé, pontosabban 2 egymás melett járó 4 hengeres motoré. Ilyen megoldást alkalmaz pl a Ferrari is a V8-as motorjainál. Ezeknél a motoroknál a hangzást maximum a hangerővel lehet megtámogatni hogy izgalmasnak hasson. A DTM-ben pedig hangerőből nincs hiány.

  • cddexter

    Guevara: kösz az infókat, ennyire részletes leírást nem találtam, de így akkor érthető a különbség. Jó volt mindkettő, de más más miatt :)

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.